respublika.lt

Kelių eismo taisyklės galioja ir paslaugų teikėjams

(6)
2021 liepos 04 19:40:00
Vidmantas MISEVIČIUS

Pandemijos metu ypač buvo išpopuliarėjusios prekes ir maistą pristatančių kurjerių paslaugos. Jų žmonės neatsisako ir pastaruoju metu. Be to, atlaisvinus per ilgai užtęstus ribojimus, išaugo tiek taksi, tiek pavežėjų paklausa. Viskas būtų gražu, tik kartais ir kurjeriai, ir pavežėjai, pažeidinėdami Kelių eismo taisykles (KET), yra linkę keleivių laukti ar savo automobilius palikti neleistinose vietose.

×
nuotr. 1 nuotr.
„Respublikos“ skaitytojas užfiksavo, kaip pėstieji buvo priversti apeiti produktus į kavinę atvežusį mikroautobusą, kuris buvo paliktas stovėti ant perėjos. Viliaus Kalvelio nuotr.


Svarbiausia pinigai?

Pasidžiaugęs, kad žmonės ieško būdų, kaip užsidirbti, saugaus eismo ekspertas, automobilizmo veteranas, buvęs lenktynininkas Stasys Brundza akcentavo kelis momentus. Pirmiausia, pasak jo, būtina aiškiai atskirti, kad nors tiek taksi, tiek pavežėjai veža žmones, reikalavimai jiems gerokai skiriasi.

„Taksi vairuotojai turi būti tvarkingai apsirengę, mokėti valstybinę kalbą, automobiliai turi būti techniškai tvarkingi ir t.t. Pavežėjams, kiek teko nagrinėti galiojančius teisės aktus, reikalavimų yra gerokai mažiau. Tai reiškia, kad taksi įmonės siūlo kokybiškesnę paslaugą, už kurią prisiima atsakomybę, o pavežėjais faktiškai gali dirbti bet kas, todėl ir požiūris į šią veiklą yra „bet koks". Manau, tai ir lemia, kad pavežėjai, gabenantys žmones, maistą ar kokias nors prekes, savo automobilius palieka bet kaip, o taksi įmonių ar tų pačių kurjerių tarnybos vairuotojai į savo darbą žiūri atsakingiau", - situaciją analizavo S.Brundza.

Jis priminė, kad metų pradžioje kilo skandalas, kai vienos iš pavežėjų įmonės vairuotojui patekus į eismo įvykį paaiškėjo, jog žmones vežęs asmuo net neturėjo tokiai paslaugai teikti reikalingo draudimo. Įmonė, kurioje jis lyg ir dirbo, tuomet nurodė, jog visa atsakomybė tenka pačiam vairuotojui.

Esant tokiai situacijai, specialisto vertinimu, nereikia stebėtis, kad pavežėjai toli gražu ne visada paiso KET reikalavimų.

„Yra ženklai „Sustoti draudžiama" ir „Stovėti draudžiama". Pirmojo galiojimo ribose gali sustoti tik neįgaliųjų transportas. Prie antrojo numatyta, kad ties juo galima stovėti tiek, kiek trunka keleivių išlaipinimas arba krovinių iškrovimas. Suprantu, kai atvažiuoja didesnis „Barboros" ar kokio „DPD" furgonas ir vairuotojas krauna prekes. Tik viskas atrodo kiek kitaip, kai gatvėje paliekamas lengvasis automobilis, kurio vairuotojas išvežioja sumuštinius ar picas. Manau, jis tikrai galėtų sustoti, nei pažeisdamas KET reikalavimus ar trukdydamas kitiems eismo dalyviams", - sakė S.Brundza.

Automobilių statymą „po ženklu" ar per kelias stovėjimo vietas jis prilygino chuliganiškam vairavimui, už ką taip pat yra numatyta atsakomybė.

„Baudos už tokius veiksmus, kai automobilis paliekamas „po ženklu", nėra didelės, be to, ne visi linkę informuoti pareigūnus apie fiksuojamus pažeidimus, todėl manau, kad dienai ar dviem pavežėjais įsidarbinę asmenys tuo ir piktnaudžiauja. Tai rodo, kad, nepaisant didelio automobilių skaičiaus Lietuvos keliuose, vairavimo kultūros vis dar trūksta. Kita vertus, jeigu tokie veiksmai būtų prilyginti chuliganiškam vairavimui ir už juos grėstų rimtesnė atsakomybė, manau, ne vienas, prieš taip elgdamasis, gerai pagalvotų", - teigė saugaus eismo ekspertas.

Deja, įvairių programų prisigalvojanti tiek respublikinė, tiek miestų valdžia vis dar skiria per mažai dėmesio vairavimo kultūros puoselėjimui. Miestuose didinami automobilių parkavimo mokesčiai, ne visada protingai kuriami dviračių takai, galvojama apie ribojimus taršiam transportui, tačiau visa tai iš esmės situacijos vis tiek nepakeis. Nes jeigu vairuotojas elgiasi nemandagiai ar net chuliganiškai, nėra skirtumo, vairuos jis seną dyzelinį automobilį ar blizgantį elektromobilį - bet kokią transporto priemonę galima palikti taip, kad ji trukdytų kitiems eismo dalyviams.

„Tiek maisto, tiek žmonių išvežiojimo paslaugos yra būtinos ir gerai, kad jos yra teikiamos. Tik jas būtina aiškiai reglamentuoti ir užtikrinti, kad jos būtų teikiamos kokybiškai, o jų teikėjai vadovautųsi KET. Tam turi būti priimami kompleksiniai sprendimai, tačiau ir atsakingoms institucijoms, ir žmones tokiems darbams samdančioms įmonėms tai dar mažai rūpi", - prielaidomis pasidalijo S.Brundza.

Komentuoja „Bolt" vadovas Lietuvoje Andrius PACEVIČIUS:


„Bolt" pavežėjai ir „Bolt Food" kurjeriai veikia individualios veiklos pagrindu ir yra „Bolt" platformos partneriai. Kaip ir visi individualiai dirbantys asmenys, vairuotojai yra atsakingi, kad veiklai naudojamas automobilis atitiktų visus eismui kelyje keliamus reikalavimus, tarp kurių - ir automobilio draudimas. Nustačius „Bolt" pavežėjo kaltę dėl eismo įvykio, už jį atsako pats vairuotojas.

„Bolt" savo ruožtu reguliariai tikrina, ar pavežėjai turi galiojantį vairuotojo pažymėjimą ir kitus veiklai būtinus dokumentus. Vienas tokių - leidimas vežti keleivius, kurį išduoda Lietuvos transporto saugos administracija, prieš tai patikrinusi techninius automobilio parametrus bei kitą svarbią informaciją apie vairuotoją.

Visi „Bolt" partneriai, tiek keleivių vežimo paslaugą teikiantys vairuotojai, tiek maistą su „Bolt Food" pristatantys kurjeriai, yra įsipareigoję laikytis Kelių eismo taisyklių. Neretai „Bolt" partneriai šalikelėje sustoja trumpam, norėdami kuo greičiau pristatyti maistą arba iš numatytos vietos paimti automobilį išsikvietusį keleivį. Apgailestaujame, jei tai sukelia nesklandumų. Pastebėjus eismui trukdančius ar kitaip KET pažeidžiančius „Bolt" partnerius, piliečių prašome nelikti abejingais - raginame situaciją nufotografuoti ir apie tai per „Bolt" programėlę informuoti Klientų aptarnavimo komandą. Visus pranešimus priimame rimtai ir kiekvieną atvejį individualiai įvertiname, o nustačius grubius ar tyčinius pažeidimus, galime ir apriboti „Bolt" partnerių galimybes naudotis mūsų platforma."

„Wolt" vadovė Baltijos šalims Liis RISTAL:


„Kiekvienas asmuo, turintis leidimą dirbti šalyje ir norintis tapti kurjeriu-partneriu, gali užpildyti anketą. Tai, ar potencialus kurjeris-partneris turi leidimą dirbti šalyje bei turi teisę vairuoti, tikriname tada, kai jie pasirenka pristatymą automobiliu.

Kurjeriai-partneriai, veikiantys „Wolt" programėlės pagalba ir pristatantys maistą bei kitas prekes užsakovams, yra savarankiškai pagal paslaugų sutartį veikiantys asmenys. Tai reiškia, kad jie gali laisvai pasirinkti, kada, kiek ir kur pristatyti užsakymus, taip pat - kokia transporto priemone naudotis. Kita vertus, ši laisvė taip pat reiškia, kad jie turi prisiimti daugiau atsakomybės - pavyzdžiui, prižiūrėti pasirinktą transporto priemonę, kurią gali laisvai keisti pagal poreikius.

Vykdant pristatymus „Wolt" platformos pagalba, kurjeriai-partneriai privalo laikytis Lietuvoje galiojančių KET. Tai numatyta ir mūsų bei kurjerių-partnerių teikiamų paslaugų sutartyse. Tais atvejais, kai galime identifikuoti konkretų atvejį, gavę informacijos apie griežtus KET pažeidimus, informuojame kurjerį-partnerį ir drauge siekiame išsiaiškinti situaciją bei įsitikinti, kad jo elgesys gatvėse atitinka galiojančias KET. Jei mus pasiekia informacija apie šiurkštų Kelių eismo taisyklių pažeidimą kurjeriui-partneriui vykdant pristatymą ar apie pakartotinai daromus KET pažeidimus, pasiliekame teisę nedelsiant nutraukti partnerystės sutartį.

Kaip ir visi eismo dalyviai, kurjeriai-partneriai sprendimus eisme priima savarankiškai. Mes vertiname visus atsiliepimus ir kviečiame informuoti apie kurjerių-partnerių galimą KET nesilaikymą, kad galėtume imtis atitinkamų veiksmų."

 

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (6)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • MIRTYS: Kanados policija apsnigtame lauke netoli JAV sienos rado keturių migrantų, įskaitant kūdikį, kūnus.
  • ATIDARYMAS: Įgyvendinant dalį strategijos tapti pirmaujančiu maisto papildų gamintoju Baltijos šalyse, Latvijos farmacijos bendrovė „Silvanols“ atidaro atstovybę Kaune.
  • BITININKAI: Šalies bitininkai vėl gali kreiptis paramos.
  • MIGRANTAI: Lietuvoje viešinti Ylva Johansson, vidaus reikalų eurokomisarė, sako, kad migrantų išstūmimai neturi vietos Europos Sąjungos teisinėje sistemoje.
  • DARBAI: Pasibaigusios Seimo sesijos darbai: 412 teisės aktų.
  • PERĖMIMAS: Penktadienį Šakių rajono savivaldybės taryba nutarė pasiūlyti Kauno miesto savivaldybei perimti Šakių rajono savivaldybei nuosavybės teise priklausančią greitosios medicinos pagalbos (GMP) stotį.
  • ĮTAMPA: Lietuvos oro uostų valdybos atstovo teigimu, oro bendrovės prognozuoja, kad finansiniai oro uostų srautai atsistatys tik 2025–2026 metais, ir situacija oro uostuose išlieka įtempta.
  • MIRTIS: JAV dainininkas ir aktorius Meat Loaf, kuris gimė kaip Marvinas Lee Aday, garsėjantis savo albumu „Bat Out of Hell“, mirė, jam buvo 74 metai, pranešta penktadienį.
  • SMUKIMAS: Kritpovaliutos pajudėjo žemyn kartu su akcijų rinka – bitkoinas paniro po 40.000 USD riba, o visos kriptovaliutų rinkos kapitalizacija smuko 7,42%.
  • POVEIKIS: Žaliojo kurso tikslų įgyvendinimas reikšmingai paveiktų ES žemdirbių pajamas – jos sumenktų net 12 mlrd. eurų. Ir tai, skaičiuojant tik dešimčiai analizuotų produktų.
Daugiau

Dienos klausimas

Kaip vertinate Seimo rudens sesijos darbą?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kurioje tvoros pusėje stovintys asmenys Jūsų nuomone labiau pažemino Sausio 13-osios aukas?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

-6 0 C

-8 -2 C

 

-12 +1 C

-3 0 C

-7 0 C

 

-9 +3 C

0-7 m/s

0-4 m/s

 

0-7 m/s