respublika.lt

Sofa nepadės! Patarimai pervargstantiems darbe

(7)
2022 birželio 26 18:30:00
Parengė Milda KUNSKAITĖ

Jeigu po darbo parėję namo pirmiausia prigulate ant sofos arba įsijungiate televizorių, kad „užsimirštumėte", „atgautumėte kvapą", darbo keliamas stresas ir nuovargis tik kaupsis. Kaip teisingai pailsėti nusiplūkus darbe?

×
nuotr. 1 nuotr.
Būdai „persikrauti“ - kiekvienam savi. Pixabay nuotr.

 

Sportuokite

Psichologinis nuovargis po darbo apima tada, kai žmogus jaučia nuolatinį stresą. Dažniausiai taip nutinka vadovams, buhalteriams, biuro darbuotojams, medikams, specialiųjų tarnybų darbuotojams. Dėl savo darbo pobūdžio jie yra nuolatinėje įtampoje arba jaučia didelę atsakomybę. Bet į streso būseną gali panardinti ir amžinai nepatenkintas viršininkas. Tada organizme išsiskiria hormonai adrenalinas ir kortizolis bei nervinis mediatorius noradrenalinas. Kūnas signalizuoja: kyla pavojus, kažką reikia daryti, pavyzdžiui, bėgti arba stoti į kovą. Bet šiuolaikiniame gyvenime tai yra neįmanoma. Tada į pagalbą ateina sportas: užsirašykite į sporto klubą ir po darbo vaikščiokite į treniruotes. Naudinga vaikščioti pėsčiomis. Bet kokia fizinė veikla mažina stresą, padeda pasijusti psichologiškai pailsėjusiems.

Pamedituokite

Meditacija - puikus būdas subalansuoti mintis ir jausmus. Jeigu esate sudirgę, pavargote nuo bendravimo arba supykote ant viršininko, pats laikas po darbo dienos skirti dėmesio šiai praktikai. Namie susiraskite kampelį arba kambarį, kur jūsų niekas netrukdys. Pašalinkite išorinius dirgiklius, išjunkite elektronikos prietaisus. Sukryžiavę kojas atsisėskite tiesiai ant grindų arba ant kėdės ir užsimerkite. Lėtai įkvėpkite ir iškvėpkite, dėmesį sutelkę į kvėpavimą. Pajuskite, kaip oras pripildo plaučius ir kartu su juo dingsta įtampa.

Jeigu kyla nerimastingų minčių, nesistenkite jų nuvyti, tiesiog stebėkite, kaip jos ateina ir nueina. Nevertinkite jų, nereaguokite emociškai.

Reguliariai atlikdami šį pratimą, po poros savaičių pastebėsite, kad ne taip aštriai reaguojate į įvairius įvykius ir pastabas, atsirado ramybė ir dvasinė pusiausvyra. Medituojant išsiskiria džiaugsmo hormonas serotoninas.

Skirkite laiko mėgstamai veiklai

Kartais hobis geriau padeda atsigauti negu specialios metodikos ir treniruotės. Jeigu į darbą vaikštote tik dėl atlyginimo, pamąstykite, kas jums tikrai teikia pasitenkinimo. Piešimas, siuvinėjimas, muzikos klausymasis ar dar kas nors? Svarbiausia, kad pagalvojus, jog yra laiko imtis mėgstamos veiklos, sužibėtų jūsų akys.

Leiskite sau padaryti tai, ko paprastai nedarote

Būdai „persikrauti" - kiekvienam savi. Bet jiems amžinai trūksta laiko. Norint psichologiškai pailsėti, galima ištrūkti į gamtą arba nuvykti į kitą miestą, susiruošti į svečius, vakarą praleisti žiūrint mėgstamą filmą. Padarykite tai, ką sau dėl įvairiausių buitinių problemų ir reikalų leidžiate itin retai.

Rašykite dienoraštį

Kai kurie žmonės jaučiasi geriau, kai emocijas perkelia ant popieriaus. Jeigu toks yra ir jūsų būdas atsikratyti nerimo ir pergyvenimų, pradėkite rašyti dienoraštį ir po darbo dienos reguliariai užrašinėkite į jį, ką jaučiate. Rašymas suaktyvina dėmesingumą. Ir dar tai yra puikus būdas pažinti save. Skaitinėdami kelių mėnesių užrašus, suprasite, kas sekina jūsų jėgas, vadinasi, žengsite pirmą žingsnį į problemos sprendimą.

Pasirūpinkite kūnu

Kai kūnas atsipalaiduoja ir nebelieka raumenų įtampos, pajuntame harmoniją su savimi. Čia tinka bet kokios priemonės, į kurias reaguoja jūsų organizmas: joga, kvėpavimo mankšta, masažas, aromatinės lempos, vonia su jūros druska arba žolelėmis. Svarbu visiškai atsipalaiduoti ir į procesą įtraukti visus jutimo organus.

Ieškokite aplinkinių paramos

Kartais užtenka išsikalbėti ir žinoti, kad artimas žmogus, draugas arba kolega supranta jūsų išgyvenimus. Nesibaiminkite, kad noras pasidalinti mintimis ir emocijomis bus suprastas kaip silpnumas. Savalaikė parama padės atgauti jėgas ir pasijusti geriau.

Nusistatykite tikslus

Kol neturite aiškių gyvenimo tikslų, psichika nuolatos bus streso būsenos. Joks darbas neteiks pasitenkinimo, jeigu nesuprantate, kam jo reikia. Vos tik nuspręsite, kokia linkme norite žengti, kaip kursite karjerą, atsiras vidinių jėgų. Judėdami pirmyn matysite savo laimėjimus ir jusite pasitenkinimą.

Prisiimkite atsakomybę

Visi turi vidinių resursų. Bet dažniausiai tikimės, kad kažkas juos papildys. Jeigu jaučiamės sugniužę, dėl to kaltiname aplinkinius. Nustokite atsakomybę už savo būseną versti kitiems žmonėms ir aplinkybėms. Pripažinkite, kad renkatės patys. Ir prisiimkite atsakomybę už savo pasirinkimą, tada ir pajusite jėgų antplūdį.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (7)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • DERLIUS: Nukentėję nuo kaitros pernai bulvių augintojai šiuos metus vadina dar blogesniais – ilgas ir šaltas pavasaris trukdė kaltis daigams, o dabar laukuose bulvės ne noksta, o pūva vagose tyvuliuojančiame vandenyje. Todėl bulvių derlius planuojamas ir mažesnis, ir blogesnės kokybės.
  • PLĖTRA: Atstumas tarp Palangos ir Šventosios gyvenviečių sparčiai siaurėja, ir riba tarp jų galiausiai turėtų apskritai išnykti, sako nekilnojamojo turto ekspertai ir Palangos savivaldybės atstovai.
  • PAŽEIDIMAI: Viešojo maitinimo sektoriuje, įskaitant pajūrio kurortus, šiemet sausį – liepą nustatyti keli šimtai mokestinių pažeidimų ir priskaičiuota 200 tūkst. eurų nesumokėtų mokesčių, pranešė Valstybinė mokesčių inspekcija.
  • VATIKANAS: Lietuvos ambasadore prie Šventojo Sosto siūloma skirti dailininkę, menotyrininkę, Bažnytinio paveldo muziejaus direktorę Sigitą Maslauskaitę-Mažylienę.
  • VADOVAS: Aplinkos ministerija imasi Valstybinės miškų tarnybos vadovo paieškų – šią savaitę paskelbtas konkursas minėtoms pareigoms eiti.
  • GINČAS: Sostinės verslininkai teismuose aiškinasi, ar teisėtai privatizuota aikštelė prie buvusio taksi parko Vilniuje - ginčas kilo dėl aplink sklypą esančios įmonės „Baltoil“ įsigytos 2,17 hektaro ploto teritorijos.
  • VAGYSTĖ: Elektrėnų savivaldybėje sekmadienį pasidarbavo vagys – iš namo išneštas seifas, šeimininkai patyrė 8 tūkst. eurų nuostolį.
  • GATVĖS: Trijų Gargždų miesto gatvių gyventojai nenori, kad būtų pervadintos Petro Cvirkos, Juliaus Janonio ir Butktų Juzės gatvės.
  • RŪMAI: Šiaulių miesto savivaldybė siekia iš Vilniaus universiteto perimti miesto centre, Aušros alėjoje, esančius Didždvario rūmus - ten ji norėtų įkurti Santuokų rūmus ir erdves menui.
  • LOBIZMAS: Pusantrų metų galiojančią prievolę deklaruoti susitikimus su lobistais aktyviausiai vykdo Seimo ir Vyriausybės nariai bei Vilniaus miesto savivaldybės atstovai.
Daugiau

Dienos klausimas

Kaip manote, ar realu Lietuvoje įgyvendinti municipalinių būstų idėją?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar gerai atidirbo Seimas šią pavasario sesiją?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+12 +19 C

+13 +20 C

 

+11 +20 C

+20 +25 C

+22 +25 C

 

+24 +27 C

0-4 m/s

0-5 m/s

 

0-4 m/s