Kai Penelopė Krus (Penelope Cruz) pasirodė ekranuose, atrodė, kad su ja į kiną atėjo pati Ispanija - aistringa, saulėta, užsispyrusi. Ji mokėjo būti visokia: bejėgiška liūdnų akių mergaitė, įžūli gundytoja, bebaimė moteris.
Kartu su sėkme ją aplankė ir tikros „lemtingos moters" šlovė, ji greitai įgijo pavojingos viliokės reputaciją. Ir vis dėlto už to ryškaus, deginančio įvaizdžio slėpėsi kita Penelopė - žmogus, gebantis ištikimai mylėti.
Vaikiškos svajonės
Madrido priemiestyje, paprastoje automechaniko ir kirpėjos šeimoje 1974 m. balandžio 28-ąją gimė mergaitė, nenumaldomai trokštanti būti išgirsta ir pastebėta. Tėvas ir visi namiškiai ją švelniai vadino Pepe, namuose dažnai trūkdavo pinigų, užtat visada būdavo daug juoko ir pokštų. Apie ją namiškiai juokaudavo: „Pepei nereikia duonos, tik aplodismentų". Ir išties, mažoji Penelopė tarsi gimė žinodama, kad jai yra lemta spindėti.
Nuo ketverių P.Krus bandė šokti, rengdavo spektaklius ir versdavo giminaičius būti jos pasirodymų namuose žiūrovais. Atkaklus būdas nuvedė ją į Ispanijos nacionalinę konservatoriją, kur ji 9 metus diena po dienos tobulino balerinos meistriškumą.
Po šešias valandas per dieną prie stovo, kruvinos pėdos, spaudžiantis ašaras nuovargis - Penelopė visa tai vertino kaip neišvengiamybę, juk dėl susižavėjusių žvilgsnių ji buvo pasirengusi kentėti bet ką. Tada jai atrodė, kad baletas - jos likimas.
Vėliau, jau pagarsėjusi pasaulyje, P.Krus prisipažino, kad meilė baletui tapo pirmuoju laipteliu kelyje į tikrąjį pašaukimą. Tada ji dar nesuprato, kad šokis buvo tik aktoriaus saviraiškos forma, vedanti ją į ekraną.
Viskas pasikeitė akimirksniu, kai paauglė P.Krus pamatė Pedro Almodovaro filmą „Surišk mane". Baleto pasaulis jaunosios svajotojos akyse nublanko. Dabar ji matė vieną tikslą - patekti į kiną ir būtinai dirbti su tuo P.Almodovaru, kurio filmai kėlė sumaištį sieloje.
Neturėdama pažinčių, paramos arba garsios pavardės Penelopė nusprendė veikti nežiūrėdama į nieką. Ji imdavosi visko: reklamos filmukų, mažyčių vaidmenukų serialuose, jaunimo šou televizijoje, kur išmėgino jėgas kaip vedėja.
17-metė gavo pirmą didesnį vaidmenį seriale „Rožinė serija", kurio vienoje scenoje išdrįso apsinuoginti. Šeimai tai buvo tikras sukrėtimas: katalikai tėvai buvo šokiruoti, įvyko rimtas skandalas. Bet Penelopė jau pasirinko.
Tas epizodas jos ryžto nepalaužė. Priešingai, netrukus ji nusifilmavo kino juostoje „Jautiena", kurioje dėl herojės aistringumo ir seksualumo ji tapo tikru ispanų kino atradimu.
P.Krus tiek įsijautė į vaidmenį, kad žiūrovai ja be išlygų patikėjo. „People" ją paskelbė naujuoju Ispanijos sekso simboliu, o pati aktorė po daug metų sakė, kad apsinuoginimas ekrane buvo kaina, kurią ji sumokėjo už bilietą į didžiojo kino pasaulį.
Lemtingas susitikimas
Po „Jautienos" sėkmės vienas po kito pasipylė siūlymai filmuotis. Po filmo „Nuostabioji epocha", įvertinto „Oskaru" kaip geriausias užsienio filmas, Penelopė galutinai įgijo žvaigždės statusą.
Netrukus pasigirdo skambutis, kurį ji prisimins visą gyvenimą. Jai paskambino Pedras Almodovaras. Iš pradžių P.Krus pamanė, kad tai pokštas. P.Almodovaras jai buvo tarsi dievaitis, beveik nepasiekiama aukštuma. Bet skambino tikrai jis. Režisierius pasveikino ją su sėkme kine, o paskui dar ilgai ją stebėjo, prieš patikėdamas pirmąjį vaidmenį savo filme. „Virpantys kūnai" buvo jų pirmasis bendras darbas.
Po to P.Almodovaras jau nebedvejojo, kam patikėti pagrindinį vaidmenį kino juostoje „Viskas apie mano mamą", kuri ir vėl pelnė „Oskarą".
Penelopė tapo jo mūza, o jų kūrybinė sąjunga - viena ryškiausių Europos kino istorijoje. O tada P.Krus suprato: laikas mėginti užkariauti Holivudą.
Meilės avantiūros prožektorių šviesose
Persikėlus į Holivudą jai atsivėrė nauji horizontai. P.Krus sau kėlė ambicingus uždavinius: tapti tikra pasaulio kino žvaigžde ir rasti meilę su tuo, kas bus vertas jos svajonės. Netrukus Holivudas prakalbo apie Penelopę kaip apie vieną ryškiausių naujokių, ne tik talentingą, bet ir pavojingai gražią.
Pirmasis nukariautųjų būryje atsidūrė Metas Deimonas (Matt Damon). Filmuojantis „Tie žavūs žirgai" tarp jų plykstelėjo tikra aistra. Tokia stipri, kad aktorius daug negalvojęs išsiskyrė su Vainona Raider (Winona Ryder), su kuria buvo kartu keletą metų. Bet pasaka ilgai netruko. Penelopė greitai suprato, kad partnerio „pamišimas iš meilės" jai nusibodo ir po kelių mėnesių santykius nutraukė.
Nauja aistra neužtruko: kuriant filmą „Kapitono Korelio mandolina" ji akimirksniu apžavėjo Nikolą Keidžą (Nicolas Cage). Holivudas šnabždėjosi, kad Penelopei vyrai buvo trofėjai, o ne mylimieji. Ir nors N.Keidžas dėl jos paliko šeimą, aktorė nematė jų santykių perspektyvos. Be to, jau netrukus ji patyrė naują meilę, ir pro Nikolą Keidžą praeidavo, nejausdama visiškai jokių jausmų vakarykščiam favoritui.
Filme „Vanilinis dangus" likimas ją suvedė su Tomu Kruzu (Tom Cruise). Jiedu bemat užmezgė romaną, kuris pasirodė esantis rimtesnis už ankstesniuosius.
Penelopė ir Tomas trejus metus buvo viena gražiausių Holivudo porų. Jie susimąstydavo apie vestuves, svajojo apie ateitį. Bet kelias į šeimos laimę pasirodė esantis pernelyg akmenuotas. Tomas jai iškėlė griežtą sąlygą: tapti scientologe.
Penelopei, išaugusiai pagarbos laisvei tradicijoje, tai buvo nepriimtina. Ji negalėjo paminti savo principų net dėl mylimo žmogaus. Išsiskyrimas buvo skausmingas ir nemalonus, ypač kai Tomas atsisakė kartu su ja filmuotis projekte „‚Sachara".
Bet aktorė neleido sau ilgai kentėti. Netrukus filmavimo aikštelėje ji susipažino su Metju Makonagiu (Matthew McConaughey). Jų romanas buvo kupinas švelnumo, abipusės pagarbos ir tikros draugystės. Jie drauge svajojo, kūrė planus, bet galop pasirinko karjerą, o ne šeimos gyvenimą.
Nusivylimai ir patirtis
Penelopė skaudžiai išgyveno išsiskyrimą su M.Makonagiu. Jame ji rado tai, ko ieškojo visuose ankstesniuose santykiuose - nuoširdumą, gerumą, artumą. Pirmą kartą per ilgą laiką aktorė taip skaudžiai pajuto vienatvę, kad kreipėsi pagalbos į psichoterapeutą. Jis jai patarė pakeisti aplinką, pailsėti, bet vietoj poilsio likimas jai pamėtėjo naujų susižavėjimų .
Neilgas, bet aistringas romanas su Džošu Hartnetu (Josh Hartnett) buvo veikiau vaistas nuo sielos žaizdų. Penelopė mėgavosi juo, mėgindama užsimiršti, bet kai fizinė trauka išblėso, tapo aišku - šie santykiai tušti. Orlandas Blumas (Orlando Bloom)patraukė aktorės dėmesį, bet jos širdies neužvaldė tiek, kad ji pasiryžtų atsisakyti karjeros. Be to, O.Blumas nematė joje būsimosios žmonos, o aktorė, ilgėdamasi tikro jausmo, neketino tenkintis trumpa meilės intrigėle.
Trisdešimt dvejų Penelopė atsidūrė kryžkelėje. Už pečių - aistringi romanai, svaiginanti sėkmė, milijonai gerbėjų visame pasaulyje. Bet aktorės širdyje žiojėjo tuštuma. Penelopė neprarado tikėjimo meile, ir toliau svajojo sutikti tą, kuris liks šalia visą gyvenimą. Ir netrukus ji rado tikrąją laimę, kartu su ja prarasdama pavojingos širdžių ėdikės reputaciją.
Naujoji Penelopė Krus
Jų keliai pirmą kartą susikryžiavo jau 1992 m. kuriant filmą „Jautiena". Tada Penelopei buvo vos 18, Chavjerui - 24. Ekrane tarp jų herojų liepsnojo aistra, bet gyvenime juos siejo tik dalykiniai santykiai. Baigus filmuoti, jų keliai išsiskyrė ilgam - beveik pusantro dešimtmečio. Antrą kartą jie susitiko V.Aleno filmo „Viki Kristina Barselona" filmavimo aikštelėje.
Spauda tuomet rašė apie Chavjero Bardemo (Javier Bardem) ir Skarlet Johanson (Scarlett Johansson) romaną, bet tuos gandus išsklaidė Rajenas Reinoldsas (Ryan Reynolds), atskridęs pas sužadėtinę tiesiai į filmavimą.
Tuo metu Chavjeras ir Penelopė pradėjo jausti vienas kitam rimtesnius jausmus. Ch.Bardemas vėliau prisipažino: iš pradžių jis baiminosi P.Krus temperamento: ūmaus būdo, aistringa, ji kiekvieną minutę iš gyvenimo ėmė viską. Prireikė laiko už tos ugnies įžiūrėti tikrąją Penelopę Krus.
Pirmą kartą kalbos apie jų romaną pasklido 2007 m. spalį, kai britų žurnalas „Hello!" paskelbė įsimylėjėlių nuotraukas iš Maldyvų. Bet ir po to aktoriai tvirtino, kad jie - draugai. Raudonaisiais kilimais jie žingsniuodavo drauge, bet visada juos lydėdavo režisierius arba prodiuseris.
Tik 2010 m. per ceremoniją „Goya Awards" Chavjeras ir Penelopė pirmą kartą viešai oficialiai pasirodė kaip pora. O tai pačiais metais per Kanų kino festivalį Ch.Bardemas prieš visą salę nuo scenos prisipažino Penelopei meilę.
2010 m. liepą pora atšoko vestuves Bahamose, draugų namuose, be žurnalistų ir kamerų. Penelopė prie altoriaus žengė su „John Galliano" suknele, ir nė viena tos akimirkos nuotrauka taip ir nepateko į spaudą.
2011 m. sausį porai gimė sūnus Leo, o 2013 m. liepą - dukra Luna. Sutuoktiniai nuo pat pradžių nutarė vaikus saugoti nuo viešumo, kad jie galėtų džiaugtis ramia vaikyste.
Bendri projektai po „Viki Kristina Barselona" nenutrūko. 2017 m. jie kartu nusifilmavo veiksmo dramoje „Iš meilės Pablui", o 2018 m. - A.Farhadi dramoje „Visi žino". Dirbdami kartu jie, atrodė, tik dar labiau prisirišo vienas prie kito.
Penelopė neslepia, kad šeimos gyvenimas ją pakeitė: kažkur dingo ankstesnis aikštingas ūmumas, būdingas, kaip prisipažino pati, jos ankstesniems santykiams su vyrais.
Atsirado noras girdėti, suprasti, nusileisti. O Chavjeras nepavargsta ja žavėtis, vadindamas žmoną nuostabiausia būtybe, kurią jam kada nors teko sutikti. Iš pradžių geltonoji spauda laukė skandalų, bandė ieškoti neištikimybės požymių, bet metai bėgo, o progų apkalboms taip ir neatsirado.
Penelopė su šypsena sako, kad būti ištikima žmona pasirodė neįtikėtinai malonu.