Italijos konkurencijos priežiūros tarnyba (AGCM) pirmadienį pranešė skyrusi JAV technologijų milžinei „Apple“ 98 mln. eurų (115 mln. JAV dolerių) baudą už, pasak jos, piktnaudžiavimą dominuojančia padėtimi mobiliųjų programėlių rinkoje.
AGCM pareiškime nurodė, kad „Apple“ pažeidė privatumo taisykles, taikomas trečiųjų šalių kūrėjams, rinkoje, kurioje „ji užima itin dominuojančią padėtį per savo parduotuvę „App Store“.
„Apple“ pareiškė, kad apskųs šį sprendimą, ir gynė savo „stiprią mūsų vartotojų privatumo apsaugą“.
Tačiau Italijos antimonopolinė institucija teigė, kad jos tyrimas nustatė „ribojantį pobūdį“ „privatumo taisyklių, kurias „Apple“ taiko... trečiųjų šalių programėlių, platinamų per „App Store“, kūrėjams“.
„Apple“ programėlių sekimo skaidrumo (ATT) taisyklės „yra nustatytos vienašališkai ir pažeidžia „Apple“ komercinių partnerių interesus“, sakoma AGCM pareiškime.
Prancūzijos antimonopolinės institucijos anksčiau šiais metais skyrė „Apple“ 150 mln. eurų baudą dėl jos programėlių sekimo privatumo funkcijos.
Kitų Europos šalių institucijos taip pat pradėjo panašius tyrimus dėl ATT, kurią „Apple“ reklamuoja kaip privatumo apsaugos priemonę.
Ši funkcija, kurią „Apple“ įdiegė 2021 m., reikalauja, kad programėlės gautų naudotojo sutikimą per iššokantį langą, prieš pradėdamos sekti jo veiklą kitose programėlėse ir svetainėse.
Jei vartotojas nesutinka, programėlė netenka prieigos prie informacijos apie tą naudotoją, leidžiančios rodyti tikslinę reklamą.
Kritikai kaltina „Apple“ tuo, kad ji naudoja šią sistemą savo reklamos paslaugoms reklamuoti, tuo pačiu ribodama konkurentų veiklą.
„Apple“ savo pareiškime teigia, kad jos privatumo taisyklės „yra priimtinos mūsų klientams ir vertinamos privatumo gynėjų bei duomenų apsaugos institucijų visame pasaulyje“.