respublika.lt

Vežėjai prašo papildomų darbo vietų užsieniečiams – jų įdarbinimo kvota išnaudota beveik 85 proc.

(39)
2021 gegužės 17 10:30:00
Eleonora Budzinauskienė, Elta

Vežėjų įmonės, išnaudojusios beveik 85 proc. šiems metams nustatytos užsieniečių įdarbinimo kvotos, ragina valstybines institucijas tęsti savo pažadus ją didinti ir leisti įdarbinti papildomai bent 15 tūkst. profesionalių tarptautinio transporto vairuotojų iš užsienio.

×
nuotr. 1 nuotr.
Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) vadovas Povilas Drižas. Eltos nuotr.

 

Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) vadovo Povilo Drižo, jeigu bus taikomos ribojimo priemonės įdarbinti profesionalius vairuotojus užsieniečius, tarptautinių krovinių logistikos grandinei gali kilti rimtų krovinių tiekimo problemų.  

„Suprantame, kad Lietuvoje yra nedarbo problema ir palaikome racionalias iniciatyvas spręsti šį klausimą. Tačiau profesionalių vairuotojų iš užsienio ribojimas patekti į šalies darbo rinką nedarbo problemos niekaip neišspręs – tam paprasčiausiai nėra racionalių prielaidų“, – sako P. Drižas. Jo teigimu, iš beveik 260 tūkst. šalyje registruotų bedarbių, tik 0,6 proc. turi reikiamas C ir CE vairavimo kategorijas ir mažiau nei 0,1 proc. nurodo iešką tarptautinių krovinių vairuotojo darbo. Jis sako, kad netgi rengiant naujus kvalifikuotus vairuotojus, jų parengimas užtrunka iki pusės metų, o verslui profesionalių vairuotojų reikia jau dabar. 

„Socialinės apsaugos ir darbo ministerija bei kitos valstybinės institucijos pernai mums yra patvirtinusios, kad kvotomis siekiama nustatyti įdarbinamų darbuotojų iš kitų šalių poreikį bei apskaitą, o ne jų ribojimą patekti į darbo rinką. Tuo pačiu žadėta, kad esant nepakankamai kvotai, jos dydis galės būti didinamas kartą per metus, kaip tai numato atitinkami teisės aktai. Verslas tikisi, kad šie valdžios pažadai bus tęsiami, nes sektorius netrukus susidurs su drastišku profesionalių vairuotojų trūkumu“, – pažymi P. Drižas.

Jo teigimu, verslo prašymas padidinti kvotą yra teisiškai pagrįstas – vadovaujantis praėjusių metų Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įsakymu, kvota gali būti didinama, jeigu įdarbintų užsieniečių skaičius viršija 70 proc. patvirtintos metinės kvotos dydžio. Lietuvos migracijos informacinės sistemos duomenimis, šių metų gegužę profesionaliems vilkikų vairuotojams skirtos kvotos panaudojimas jau buvo pasiekęs beveik 85 proc., kai tuo tarpu statybos sektorius išnaudojo 37 proc., pramonė – 16 proc., žemės ūkis – 0,9 proc. kvotos.

P. Drižo vertinimu, didelis atotrūkis skirtinguose sektoriuose veikiausiai susidarė todėl, kad skirstant kvotas nebuvo atsižvelgta į skiriamos kvotos dydžio ir apdraustų tos profesijos darbuotojų skaičiaus santykį. „Sodros“ duomenimis, tarptautinio transporto sektoriui skirta kvota tesudaro apie 15 proc. nuo visų apdraustųjų sunkiasvorių transporto priemonių vairuotojų, kai statybų sektoriui skirtas kvotos dydis siekia 72 proc. apdraustųjų šios profesijos atstovų.

Šiems metams patvirtinta kvota leidžia įdarbinti 11600 tarptautinę kvalifikaciją turinčių vairuotojų iš trečiųjų šalių. Pasak P. Drižo, įvertinus kvotos išnaudojimo tendencijas, jos metinis dydis turėtų būti bent dukart didesnis. Jis remiasi ir oficialia statistika, pavyzdžiui, Lietuvos transporto saugos administracijos duomenimis, per pastaruosius dvejus metus mūsų šalyje išduodama beveik po 30 tūkst. vairuotojų liudijimų ne ES valstybių narių piliečiams.

Didesnis vairuotojų poreikis darbo rinkoje atsirado pernai rugpjūtį įsigaliojus Mobilumo paketo reikalavimui, pagal kurį visi Lietuvoje įdarbinti vairuotojai kas 3-4 savaites grąžinami į įmonės įsisteigimo šalį arba gyvenamąją vietą. Siekiant užtikrinti nenutrūkstamą veiklą iš reiso grįžusius vairuotojus privalomam poilsiui, juos turi pakeisti jau pailsėję kolegos, todėl vairuotojų rezervas išaugo. TTLA duomenimis, iki Mobilumo paketo reikalavimų vienam vilkikui aptarnauti statistiškai reikėjo 1,5 vairuotojo, dabar – 2,5.

Tarptautinis transporto ir logistikos aljansas vienija per 20 didžiausių šalies transporto ir logistikos įmonių, kurių bendra apyvarta siekia daugiau kaip 80 proc. viso Lietuvos krovininio kelių transporto pajamų. Asociacijos narės išskirtinai vykdo tarptautinių krovinių operacijas visų rūšių – kelių, aviacijos, vandens ir geležinkelių transportu. Asociacijos nariai veiklą vykdo Europoje, Azijoje bei kituose pasaulio regionuose.

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (39)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • SITUACIJA: Už COVID-19 valdymą regionuose atsakingos ligoninės teigia, jog bendras į įstaigas guldomų pacientų skaičius nedidėja, bet baiminamasi augančio sergamumo tarp medikų, o kai kur jau svarstoma kviesti dirbti sergančiuosius besimptome forma.
  • SUSIRGIMAI: Vaikų užsikrėtimai koronavirusu sudaro trečdalį visų naujų susirgimų, atvejų skaičius gali augti ir iki 20 tūkst. per dieną, sako Sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos stiprinimo skyriaus vedėja, vyriausioji šalies epidemiologė Loreta Ašoklienė.
  • PASIENIS: Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad atšaukti ekstremalią situaciją pasienyje su Baltarusija kol kas dar yra anksti.
  • SAUGUMAS: Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas penktadienį savo kolegai prancūzui Emmanueliui Macronui pareiškė, kad Vakarų šalys ignoruoja Maskvos susirūpinimą dėl NATO plėtros, pranešė Kremlius.
  • KONCERTINA: Pasienyje su Baltarusija įrengtos koncertinos ilgis siekia beveik 200 km.
  • PAVELDAS: Valstybinės kultūros paveldo komisijos parengto tyrimo duomenimis, Kaunas ir toliau pirmauja pagal paveldo apsaugai skiriamus išteklius.
  • SKUNDAS: Į JAV sankcijų sąrašus įtraukta Baltarusijos kalio trąšų gamintoja ir eksportuotoja „Belaruskalij“ teismui skundžia Vyriausybės sprendimą, pagal kurį „Lietuvos geležinkeliams“ nurodyta nutraukti ilgalaikę sutartį su „Belaruskalij“ dėl trąšų gabenimo per Lietuvą.
  • KAINOS: Statistikams paskelbus, kad išankstinė metinė infliacija sausį buvo 12,2% – didžiausia nuo 2008 metų, ekonomistai sako, kad toks rodiklis atitinka prognozes - pasak jų, vartotojų kainos augs iki pavasario, o vėliau turėtų prasidėti mažėjimo tendencija.
  • TESTAI: Sveikatos apsaugos ministerija žada, kad testavimosi punktuose formuojantis eilėms dėl išaugusio naujų COVID-19 atvejų skaičiaus patikros vietų artimiausiomis dienomis padaugės keliais tūkstančiais.
  • PELNAS: Didžiausia šalies telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ 2021-aisiais gavo rekordines 420,8 mln. eurų pajamas ir 57,6 mln. eurų grynojo pelno, nepaisant keturis kartus išaugusių energijos kainų bei visame pasaulyje jaučiamo infliacijos spaudimo.
Daugiau

Dienos klausimas

Ar pritariate, jog į privalomą karo tarnybą būtų šaukiamos ir moterys?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar reikėtų Lietuvos konservatorių gyvenimą paversti pragaru?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

-4 +1 C

+1 +4 C

 

-3 +1 C

-1 +1 C

0 +2 C

 

-3 0 C

0-10 m/s

0-15 m/s

 

0-12 m/s