Ypač didmiesčių gyventojai jau seniai piktinasi elektriniais paspirtukais neatsakingai skriejančiais asmenimis, neretai tai būna ir nepilnamečiai.
Kai kurie elektrinių paspirtukų vairuotojai nesibodi lėkti pėsčiųjų takais, pėstiesiems belieka su siaubu žvilgsniais palydėti tokius lakstūnus. Nes identifikuoti tokius asmenis sunku, tokie paspirtukai neturi valstybinių numerių.
Neatsakingi el. paspirtukų vairuotojai ypač gąsdina šeimas su mažais vaikais, ramiai einant pėsčiųjų taku, niekada nežinai, kada išnirs greitas el. paspirtukas, ir ar tavo vaikas tuo metu sugalvojęs nežengs žingsnelio į šoną. Pėsčiųjų takai darosi nesaugūs.
Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Jorūnė LIUTKIENĖ „Vakaro žinioms" pasakojo, kad siekiant drausminti el. paspirtukų vairuotojus sostinėje reidai dažniausiai rengiami prie Baltojo tilto, Verkių parke ir kitose vietose. Spalio pradžioje kaip tik vyko vienas iš Vilniaus AVPK organizuojamų reidų įvairiose miesto vietose. Per tris dienas tąkart buvo nustatyta 19 pažeidėjų.

„Dažniausiai važiuojama ten, kur jiems (elektriniams paspirtukams, - aut. past.) draudžiama važiuoti arba be šalmo, taip pat neturint teisės vairuoti transporto priemonės. Tokių eismo dalyvių kontrolė iš esmės galima tik kontaktiniu būdu, t. y. kai vykdomos policinės prevencinės priemonės ir pareigūnai, užfiksavę pažeidimą greičio matavimo priemonėmis, fiziškai sustabdo tokios transporto priemonės vairuotoją, todėl policija skiria pajėgas ir kontroliuoja elektrinių mikrojudumo priemonių dalyvavimą viešajame eisme", - pasakojo J.Liutkienė.
Pasak pašnekovės, dažniau el. paspirtukais naudojasi jaunesnio ir vidutinio amžiaus žmonės, o taisykles pažeidžia visi.
„Vien tik pakeitus įstatymą ar sugriežtinus taisykles paspirtukų vairuotojai netampa sąmoningesni ar pradeda dėvėti šalmą, kaip to reikalauja Kelių eismo taisyklės. Suprasti ir įsisąmoninti, kad viso to reikia dėl savo saugumo; kad rūpintis savo saugumu reikia pačiam - ilgas procesas. Pėstieji turi taip pat stebėti aplinką ir patys rūpestingai saugotis visose miesto erdvėse", - kalbėjo J.Liutkienė.
Policijos departamento informacija, 2024 metais įvyko 173 įskaitiniai eismo įvykiai, kuriuose dalyvavo elektrinių paspirtukų vairuotojai (sužeisti 184 žmonės, 1 žuvo). Šiais metais iki spalio 9 dienos tokių įvykių fiksuota 167 (sužeisti 175 žmonės).
Per 2025 metų 6 mėnesius buvo 51 eismo įvykis, kuriuose dalyvavo nepilnamečiai paspirtukų vairuotojai, šiuose eismo įvykiuose 37 žmonės buvo sužeisti, iš jų - 36 vaikai.
Elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojams draudžiama:
- Važiuoti šaligatviais savivaldybės tarybos ar jos įgalioto asmens nustatytose vietose;
- Važiuoti pėsčiųjų takais;
- Važiuoti važiuojamąja kelio dalimi, išskyrus Kelių eismo taisyklių 66(3) punkte nustatytus atvejus;
- Važiuoti automagistralėmis, greitkeliais;
- Kirsti važiuojamąją kelio dalį važiuojant pėsčiųjų perėjomis;
- Vežti keleivius;
- Kirsti kelią tam nepritaikytose vietose;
- Važiuoti nesilaikant bent viena ranka vairo, jeigu jis įrengtas;
- Vežti, vilkti ar stumti krovinius, kurie trukdo vairuoti arba kelia pavojų kitiems eismo dalyviams; kad jų elektrinė mikrojudumo priemonė būtų velkama kitos transporto priemonės;
- Vilkti kitą transporto priemonę;
- Važiuoti įsikibus į kitą transporto priemonę;
- Važiuoti didesniu kaip 20 km/val. greičiu, o važiuojant pėsčiųjų ir dviračių taku, kelkraščiu arba šaligatviu pro pat pėsčiąjį - didesniu kaip 7 km/val. greičiu.
Policijos departamento inf.