Seimas antradienį atidėjo elektroninės kelių rinkliavos sistemos – e-tollingo – įsigaliojimą iki 2027-ųjų.
Įstatymo projektui priėmimo stadijoje pritarė 73, prieš buvo 3, susilaikė 9 Seimo nariai.
Iki šiol buvo numatyta, kad su e-tollingo sistema susijusios Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) finansavimo bei Kelių įstatymo nuostatos įsigalios nuo 2026 m. pradžios.
Parlamentas taip pat priėmė Vyriausybės siūlomas KPPP finansavimo įstatymo pataisas, kuriomis valstybinės reikšmės keliams nuo 2026 m. pradžios bus skirta 52,7 proc., o vietinės reikšmės keliams – 47,3 proc. visų KPPP lėšų.
Už jį projektą paskutinėje stadijoje balsavo 76, prieš buvo du ir susilaikė 15 parlamentarų.
Nuo 2025 m. KPPP lėšos valstybinės ir vietinės reikšmės keliams buvo skirstomos tokiomis proporcijomis: 62 proc. – valstybinės reikšmės keliams, 38 proc. – vietinės reikšmės keliams.
Primename, jog e-tollingas yra dalis praėjusioje Seimo sesijoje priimto Kelių fondo projekto. Fondas bus įsteigtas nuo kitų metų sausio 1 d. ir veiks šalia KPPP programos.
Kol nepradėjo veikti e-tollingo sistema, didžiąją dalį fondo sudarys lėšos iš kelių naudotojo mokesčio rinkliavos vinjetėmis.
Pagal Seimui pateiktą valstybės biudžeto projektą finansavimas keliams kitais metais iš viso sieks 815,5 mln. eurų – iš jų Valstybės kelių fondą sudarys 178,8 mln eurų, Kelių priežiūros ir plėtros programą (KPPP) – 436,6 mln. eurų, Europos Sąjungos (ES) finansinė parama sieks 200,1 mln. eurų.
Kaip skelbta anksčiau, e-tollingo įgyvendinimas yra susijęs su Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo (RRF) plano rodikliu, kurio neįgyvendinus, Lietuva negautų 174 mln. eurų europinių lėšų. Vyriausybė šiuo metu derina galimybes šią reformą iš RRF plano išbraukti ir pakeisti kita, kad būtų sumažinta rizika valstybei prarasti minėtas lėšas.