Amerikietis Džeimsas Gandolfinis (James Gandolfini), serialo „Sopranai: Mafijos kronika“ paverstas ryškiausia TV ekranų žvaigžde, kartais vadinamas vienu labiausiai neįvertintų kino aktorių. Vyras nešmėžavo stambiausiuose Holivudo filmuose ir dažniausiai neatlikdavo pagrindinių vaidmenų, o jo vardas ir išvaizda buvo siejami su gangsterio Tonio Soprano vardu. Nepaisant to, jis neretai sukurdavo ryškius antrojo plano vaidmenis.
Prisiminkime keletą įsimintiniausių vaidmenų, kuriuos atliko prieš penkerius metus miręs aktorius.
Pradėjo naują serialų erą
Režisieriaus Deivido Čeiso (David Chase) iš pradžių sumanyto kaip filmo „Sopranai: Mafijos kronika“ („The Sopranos“, 1999) scenarijus nesudomino nei vienos iš didžiųjų Holivudo kino studijų. Vieno televizijos kanalo paprašytas legendinį „Krikštatėvį“ adaptuoti televizijos ekranams, D.Čeisas pasiūlė prieš tai visų atmestą scenarijų ir taip HBO žiūrovams netrukus pristatė vieną svarbiausių ir įtakingiausių serialų televizijos istorijoje. Pelnęs 5 „Auksinius gaublius“ ir 11 „Emmy“ apdovanojimų, šis projektas atvėrė naują TV serialų erą - paskatinti jo sėkmės, režisieriai ėmėsi kurti vis daugiau televizinių projektų.
Serialas ne tik padarė lūžį serialų kūrime, bet ir išgarsino mafijos vadeivos vaidmenį atlikusį aktorių. Iki tol smulkiais vaidmenimis, tačiau charakteringa vaidyba, pasižymėjęs vyras seriale atliko vidutinio amžiaus krizės kamuojamo mafijos vadeivos vaidmenį. Ne tik grupuotės, tačiau ir beprotiška atrodančios šeimos problemas narstantis vyras kenčia nuo panikos priepuolių, o ilsindamas kumščius paguodos ieško psichoterapeuto kabinete.
Pavojingas meilužis ir „Vyras, kurio čia nebuvo“
Juodojo humoro karalių, brolių Koenų (Coen) filmas „Vyras, kurio čia nebuvo“ („The Man Who Wasn‘t There“, 2001) žiūrovą nukelia į 1949-ųjų Kaliforniją, kur mažakalbio kirpėjo Edo Kreino žmona suka romaną su savo viršininku, didžiuoju Deivu. Atsiradus galimybei atidaryti nuosavą verslą ir pritrūkus santaupų, Edas imasi kraštutinių priemonių - šantažo pinklėse bando įkalinti žmonos meilužį, tačiau jau netrukus suvokia tokiu būdu pasirašęs ne staigaus praturtėjimo, o mirties nuosprendį...
Dž.Gandolfini juostoje atliko antrojo plano vaidmenį. Grėsmingo milžino rolė tapo ne tik filmo akcentu, tačiau ir yra įvardijama vienu geriausių aktoriaus vaidmenų didžiajame ekrane.
Pensijon išėjęs girtas gangsteris
Mafijos vadeivos nusamdytas Džekas privalo rasti nusikaltėlius, pokerio turnyre išdrįsusius akiplėšiškai apvogti mafijos klano narius. Pagalbon vyras pasitelkia kadaise šauniu buvusį samdomą žudiką Mikį - nuo alkoholio priklausomybės ir nuotaikų kaitos kenčiantį vyrą, šventai tikintį esant pavydėtino miklumo ir formos.
Vaidindamas ryškiausių kino žvaigždžių prisodrintame filme „Kazino apiplėšimas“ („Killing Them Softly“, 2012), Dž.Gandolfini sugebėjo ne tik nenublankti jų fone, tačiau ir drauge su Bredu Pitu (Brad Pitt) puikiai papildė vienas kitą.
Naujas amplua
Romantinė komedija „Meilei nereikia žodžių“ („Enough Said“, 2013) žiūrovams pristato Albertą. Išsiskyręs vyras pradeda megzti romantiškus santykius su masažuotoja Eva, kurios klientė - niekuomet progos pakeiksnoti buvusį sutuoktinį nepraleidžianti poetė Marijana. Kaip paaiškėja, niekam tikęs, ėdrus, nerangus ir aibe neigiamų savybių apdovanotas buvęs Marijanos vyras yra vis didesnes simpatijas Evai keliantis Albertas. Deja, moteriškas smalsumas bei žlugusių Marijanos ir Alberto santykių narstymas kiša koją asmeninei Evos laimei.
Bandydamas pabėgti nuo mafijos vadeivos ir nusikalstamų grupuočių nario vaidmenų, komedijoje aktorius atliko netipinę rolę, kuriai daugelis kino profesionalų asociacijų skyrė pomirtinę nominaciją už geriausią pagrindinį vyro vaidmenį.
Paskutinis, bet ne prasčiausias vaidmuo
Vaidmuo kriminalinėje dramoje „Purvini pinigai“ („The Drop“, 2014) tapo paskutiniu aktoriaus karjeroje - vyras mirė praėjus mėnesiui po filmavimų pabaigos, o po metų kinus pasiekęs filmas - dedikuotas jam. Dž.Gandolfinio herojui Marvui ir Bobui priklausantis baras tarnauja pinigus plaunančiam čečėnų mafijos klanui. Bobui priglaudus gatvėje rastą šunį, pusbrolių kasdienybę ima krėsti virtinė nemalonių įvykių.