respublika.lt

Gausiai prakaituojate? Kalta ir mityba (1)

2018 liepos mėn. 01 d. 07:30:57
„Laisvalaikio“ inf.

Vasara daugeliui siejasi ne vien su malonia šiluma, bet ir su varginančiu karščiu bei srūvančiu prakaitu. Tačiau jis ne visuomet yra vien karščio pasekmė. Alkoholio ir kofeino vartojimas, rūkymas, netinkama mityba ar nusilpusi imuninė sistema - eiksniai, galintys lemti prakaitavimą.

 

„Eurovaistinės“ farmacininkė Laura Vanagaitė teigia, kad su prakaitu prarandami būtini elektrolitai - kalis, kalcis, fosforas ir pieno rūgštis, tad vasarą reikėtų organizmą stiprinti įvairiais mineralais ir mikroelementais, kurie, jei gausiai prakaituojate, padeda atkurti skysčių balansą.

„Išvargęs kūnas ir vis dažniau išsiskiriantis prakaitas taip pat reiškia, kad organizme nepakankamai B grupės vitaminų. Be šio vitamino kūnas negali efektyviai pasisavinti maistinių medžiagų ir greitai pašalinti toksinų, dėl to ir prakaituojame.“

Prakaitavimą sumažinti padeda ir vitaminai A, E, D. Gausiai prakaituojant svarbūs yra antioksidantai, todėl patariama vartoti cinko, jodo, seleno, riebiųjų omega-3 rūgščių ir vitamino C.

Kaip dėl aliuminio?

Labai svarbi ir asmeninė higiena. „Jeigu norite stipraus poveikio, reikėtų atkreipti dėmesį į priemonės sudėtį ir medžiagų kiekį. Pagrindinė į sudėtį įeinanti medžiaga yra aliuminis. Kuo jo daugiau, tuo priemonė stipresnė. Tačiau turintiems jautrią odą priemonių su aliuminiu naudoti nepatariama“, - pabrėžia vaistininkė.

Per didelis aliuminio kiekis gali sukelti alerginę reakciją, tad jautrią ir alergišką odą turintiems žmonėms rekomenduojama naudoti bekvapes, natūralias, kuo švelnesnes priemones.

„Sustabdyti kojų ir rankų prakaitavimą gali padėti ir įvairios vonelės. Tiek kojas, tiek rankas galite mirkyti vėsiame vandenyje su valgomąja ar jūros druska. Naudinga įlašinti mėtų, arbatmedžio ar alavijo aliejaus.“

Subalansuota mityba

Nesubalansuota mityba šiltuoju sezonu taip pat gali būti viena iš padidėjusio prakaitavimo priežasčių.

„Karštą dieną reikėtų vengti riebių ir sunkiai virškinamų produktų, valgyti daugiau angliavandenių turinčio maisto. Racioną galite papildyti ir daržovėmis, vaisiais bei žuvimi. Taip pat rekomenduočiau nevalgyti aštraus maisto, nes jis suteikia prakaitui nemalonų kvapą“, - pataria L.Vanagaitė.

Siekiant išvengti padidėjusio prakaitavimo, reikėtų saikingai vartoti kofeino turinčių gėrimų. Geriau rinktis daugiau žaliosios arbatos arba atsigaivinti paprastu vandeniu.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
  Skaityti komentarus (1)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • SUSPENDAVIMAS: dėl kaltinimų seksualiniu priekabiavimu vienam Didžiosios Britanijos Lordų Rūmų nariui gresia trejų metų suspendavimas; Lordų Rūmų komitetas pirmadienį rekomendavo 82-ejų liberaldemokratą Entonį Lesterį iki 2022 metų nušalinti nuo pareigų, nes jis seksualiai priekabiavo prie vienos aktyvistės.
  • SEPTYNI: Graikijos vyrų krepšinio čempionate Atėnų „Panathinaikos Opap“ klubas, kuriam atstovauja Lukas Lekavičius, svečiuose 88:67 nugalėjo Atėnų „Panionios“ ekipą; 19 min. aikštėje praleidęs L. Lekavičius surinko 7 taškus (dvitaškiai 0/1, tritaškiai 2/3, baudos 1/2).
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
darbas vadyb

Koks laikas turėtų būti nuolatinis Lietuvoje?

balsuoti rezultatai

Kaip vertinate savo finansinę padėtį?

balsuoti rezultatai
reklama
liu desertine 2
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +1   +2 C

   +2  +4 C

 

   +1  +4 C

  +4   +7 C

   +4  +7 C

 

   +5  +8 C

 5-7 m/s

 8-9 m/s

 

   4-6 m/s

 

reklama
Ukis 2018