respublika.lt
 

Bėgimo klaidos vasarą

2019 rugpjūčio mėn. 09 d. 15:19:00
„Laisvalaikio“ inf.

„Bėgimas karštą vasaros dieną - įmanomas, tačiau sportuojant per karščius labai lengva sau pakenkti“, - įspėja bėgimo klubo „Neko Runners“ treneris, bėgikas Dalius Pavliukovičius-Neko. Nors bėgimas visais metų laikais - būdas kontroliuoti svorį bei stiprinti kūną, treneris pastebi, kad daugelis užsiimančių šiuo sportu vasarą daro klaidų, kurios ne tik nepadeda pasiekti norimų rezultatų, bet ir gali kenkti sveikatai. Bėgikas atskleidžia, kokias didžiausias klaidas daro bėgiojantieji vasarą.

×
nuotr. 1 nuotr.
„Vakarų ekspreso“ archyvo nuotr.

 

Negeria pakankamai vandens

„Viena dažniausiai pasitaikančių klaidų yra skysčių trūkumas, - tikina treneris, - sportuojant organizmas netenka daugiau skysčių nei įprastai, todėl norint gerai jaustis svarbu gerti vandenį ir prieš, ir per, ir po bėgimo. Bėgiojantiems patariu po 100-150 ml vandens atsigerti kas 15-20 minučių. O jei žmogus ištrokšta anksčiau, savęs varžyti nereikėtų.“

Organizmą papildyti skysčiais būtina nuolat, tačiau bėgiojant, o ypač karštuoju metų laiku, rekomenduojama gerti dar daugiau vandens su aktyviaisiais mineralais. Mat neatstačius prarastų skysčių ir mineralų, žmogų vargina silpnumo jausmas, pykinimas, raumenų skausmai.

Neįvertina savo galimybių

Antra klaida - klaidingas savęs vertinimas ir sau keliami per dideli reikalavimai. Anot trenerio, bėgant svarbiausia jaustis gerai, tad nereikia savęs per daug spausti.

„Per didelis krūvis, per greitas bėgimo tempas, per ilgas pasirinktas atstumas - dažnos klaidos, kurias daro bėgiojantieji. Dažniausiai tai - pradedančiųjų problemos. Jie dar sunkiai įvertina savo galimybes, nori greitų rezultatų, tačiau toks savęs varginimas veda traumų, raumenų ir sąnarių skausmų, suprastėjusios savijautos link. Sportas - individualus dalykas ir kiekvienas turėtų pajausti, kada treniruotę reikia užbaigti, kada ir kiek laiko skirti poilsiui. Bėgimas turi teikti malonumą ir būti sveikatos šaltinis. Antraip ne padėsime, o tik žalosime save“, - pataria bėgikas.

Renkasi netinkamą laiką

Įpratusiems sportuoti per pietų pertrauką, karštomis dienomis vis dėlto reikėtų keisti bėgimo lauke laiką. D.Pavliukovičius pataria rinktis vėsesnį metą treniruotei, nes esant aukštesnei oro temperatūrai, tiesioginiams saulės spinduliams, žmogaus organizmas dar labiau apkraunamas, todėl gali būti silpna, pykinti.

„Nors kiekvienas žmogus į šilumą reaguoja skirtingai, lengviau bėgti esant vėsesniam orui. Esant galimybei, reikėtų bėgti ryte arba vakare, nes organizmui bus lengviau prie žemesnės temperatūros“, - rekomenduoja D.Pavliukovičius.

Net ir bėgant ryte ar vakare nereikėtų pamiršti dėvėti galvos apdangalą nuo saulės ar rinktis bėgimą pavėsyje.

Pasidalink: Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
 
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Ar tikite, jog Punios šilą reikia kirsti?

balsuoti rezultatai

Ar žinotumėte, kaip elgtis atominės avarijos atveju?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+8 +10 C

 +10 +11 C

 

 +12 +14 C

+22 +24 C

 +24 +25 C

 

 +23 +25 C

0-2 m/s

 0-3 m/s

 

0-5 m/s

 

reklama
Ūkis
reklama
Sveikata ir grožis