Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, rengdamas muzikinį pasirodymą kartu su talentinguoju ir temperamentinguoju akordeonininku Martynu Levickiu, ketvirtadienio vakarą pradės Kauno valstybinės filharmonijos koncertinį sezoną. Diriguos Modestas Pitrėnas.
Pirmajame šio sezono koncerte bus atlikti nemarūs nebaigtumo ženklu pažymėti simfoniniai kūriniai. Pristatydami koncerto programą, jos rengėjai primena, jog Franzas Schubertas, pradėjęs rašyti savo Aštuntąją simfoniją, sukūrė dvi dalis ir pradėjo trečiąją, o tada rankraštį padėjo į šalį. Nors dar pragyveno šešerius metus, prie šio kūrinio austrų kompozitorius nebegrįžo, ir muzikologai iki šiol neranda atsakymo, kodėl.
Kitas austrų menininkas Gustavas Mahleris savo Dešimtosios simfonijos nespėjo orkestruoti, nes 1911 -aisiais staiga mirė nuo kraujo užkrėtimo. Simfonija pradėta rašyti 1910 metų vasarą ant ežero kranto, jaukioje trobelėje, iš kurios atsiveria vaizdingo slėnio ir viršukalnių panorama. Idiliška aplinka, kurioje kompozitorius išgyveno daug laimingų akimirkų, tapo ir jo asmeninės tragedijos liudininke. Kurdamas šią simfoniją, G. Mahleris sužinojo apie savo žmonos bei jauno architekto Walterio Gropiuso meilės ryšį. Simfonijos eskizų paraštėse likęs įrašas: „Gyvenu dėl tavęs - mirštu dėl tavęs - Alma!“.
Nebaigtumo ženklas įkvėpė ir lietuvių kompozitorių Algirdą Martinaitį sukurti savo „Nebaigtąją simfoniją“. Šis, beje, užbaigtas kūrinys Kauno valstybinės filharmonijos atstovų teigimu, jos naujojo sezono pradžios koncerte taip pat įprasmina Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečio minėjimą. Kaip ir muzikinis žvilgsnis į kaimyninę Baltijos šalį - akordeonininko M. Levickio su orkestru atliekama šiuolaikinio estų kompozitoriaus Erkki-Sveno Tüüro pjesė „Pranašystė“.