respublika.lt

„Rail Baltica“ projektą stabdė finansų stygius, tačiau dabar strateginės vėžės įrengimas „įgauna pagreitį“

(19)
Publikuota: 2024 gegužės 13 15:00:00, Ūla Klimaševska, Elta
×
nuotr. 1 nuotr.
Eltos nuotr.

Premjerė Ingrida Šimonytė teigia, kad strateginės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“, kuri turėtų sujungti Baltijos šalis su likusia Europos sąjunga (ES), įrengimas užtruko dėl nepakankamo finansavimo bei užsitęsusių derybų tarp valstybių. Visgi, ministrės pirmininkės teigimu, dėl geopolitinės padėties projektas įgijo ir karinę reikšmę, todėl valstybės suinteresuotos jį sparčiai vystyti.

 

„Akivaizdu, kad biudžetas projekto yra pagrindinis iššūkis. Tačiau tam, kad mes galėtume derėtis dėl papildomo finansavimo, pirmiausia turime parodyti brandą projekto. (...) Pats pagrindinis uždavinys yra vėžė. Ne stotys, ne visa kita, kas aplink geležinkelį turi būti, bet pati vėžė“, – po Baltijos valstybių premjerių susitikimo pirmadienį kalbėjo I. Šimonytė.

„Manau, kada dabar esame tikrai įgiję neblogą pagreitį. Paskutinės paraiškos, kurios buvo teikiamos dėl finansavimo, tikrai buvo pakankamos brandos ir gerai įvertintos. Tiesiog turime visomis išgalėmis judėti pirmyn“, – akcentavo ji.

Vyriausybės vadovės teigimu, tam, kad projektas vyktų sklandžiai, galimiems jo finansuotojams Europos Komisijai (EK) svarbu parodyti, jog į vėžės įrengimą yra įsitraukusios visos Baltijos valstybės.

Visgi, anot I. Šimonytės, „Rail Baltica“ rangos darbai užtruko dėl užsitęsusių „ne pačių produktyviausių“ diskusijų tarp valstybių bei per tą laiką pabrangusių žaliavų.

„Būta laiko, kai buvo galima atlikti darbų, kurie yra labai svarbūs paties projekto įgyvendinimui, pavyzdžiui, projektavimo. Tie darbai stipriai vėlavo, dėl to daug dalykų ir nusivėlino, ir sutapo su gana ženkliu žaliavų kainų didėjimu ir apskritai visai kita kainų situacija negu ta, kuri buvo apie projektą svarstant prieš dešimtį metų“, – sakė I. Šimonytė.

Tiesa, anot Vyriausybės vadovės, tik pradėjus pokalbius apie tris Baltijos valstybes su ES sujungsiančios geležinkelio vėžės projektą, nebuvo svarstoma jo strateginė reikšmė kariniam mobilumui. Dabar, I. Šimonytės teigimu, geopolitinė situacija yra pasikeitusi, todėl ir į vėžės įrengimą yra žiūrima kur kas atsakingiau.

„Projekto biudžetas pasikeitė, bet vis dėlto šitas projektas per tą laiką projektas įgijo kitų spalvų ir kitų naudų, todėl turėtų išlikti Europos Sąjungos prioritetu „Connecting Europe“ projektų visoje puokštėje“, – pabrėžė I. Šimonytė.

„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica“ geležinkelio trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
2
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (19)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ką darytumėte, jei Lietuvą pultų agresoriai?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar mokate rusų kalbą?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+14 +24 C

+16 +23 C

+14 +23 C

+26 +30 C

+19 +29 C

+24 +26 C

0-5 m/s

0-7 m/s

0-4 m/s