Didžiausių pirkėjų srautų iš Lietuvos pernai sulaukė Kinijos, Lenkijos ir Vokietijos elektroninės prekybos platformos, praneša Lietuvos paštas.
Fiksuojama, kad beveik pusė užsienio internetinėse parduotuvėse apsiperkančių lietuvių 2022 m. vidutiniškai išleido mažiau nei 25 eurus. Tokius skaičius rodo Tarptautinės pašto korporacijos 39 pasaulio šalyse atlikta e.prekybos klientų apklausa. Ja tirta ne savo šalies internetinėse parduotuvėse apsiperkančių gyventojų elgsena ir įpročiai.
Apklausa atskleidė, kad praėjusiais metais 48 proc. respondentų Lietuvoje įsigijo prekių iš Kinijos, 18 proc. iš Lenkijos, o 10 proc. iš Vokietijos e.prekyviečių.
Įdomu tai, kad Lietuvos internetinės parduotuvės pagal populiarumą užėmė trečiąją vietą tarp kaimyninės Latvijos pirkėjų.
Populiariausia pasauline internetinės prekybos platforma Lietuvoje 2022 m. buvo „Aliexpress", ją nurodė naudojasi net 48 proc. respondentų. Tuo metu tarp visų apklausoje tirtų šalių „Aliexpress" pagal atliktų pirkimų kiekį užėmė antrąją vietą po „Amazon", trečioje vietoje liko „eBay".
Tyrimo rezultatai taip pat parodė, kad dažniausiai ne savo šalies internetinėse parduotuvėse klientai perka drabužius ir avalynę. Be to, 24 proc. respondentų pasakė, kad ateityje jie dažniau planuoja įsigyti prekes iš vietinių e.prekyviečių.