Čekijos automobilių gamintoja „Škoda“ aplenkė BMW ir užėmė antrąją vietą Vokietijos elektromobilių rinkoje.
Trečiadienį paskelbti Federalinės motorinio transporto tarnybos duomenys rodo, kad „Volkswagen“ grupės dukterinė įmonė „Škoda“ per pirmuosius devynis šių metų mėnesius Vokietijoje pardavė 34 567 akumuliatorines elektrines transporto priemones ir aplenkė Miunchene įsikūrusį BMW (34 436).
Pagrindinis „Volkswagen“ prekės ženklas VW yra aiškus rinkos lyderis – per metus iki rugsėjo pabaigos tokių automobilių parduota 75 998.
Grupės dominavimą papildo ketvirtoje ir penktoje vietose esančios dukterinės bendrovės „Audi“ ir „Seat/Cupra“, o šeštojoje – „Mercedes“.
„Tesla“, anksčiau buvusi pirmaujanti Vokietijos elektromobilių rinkos gamintoja, užima aštuntą vietą su 14 845 automobiliais, o pardavimų sumažėjimą greičiausiai lėmė įmonės vadovo Elono Musko politinė veikla.
Rugsėjis bendrovei buvo netikėtai sėkmingas – parduoti 3 404 automobiliai, tačiau pramonės ekspertas Ferdinandas Dudenhöfferis teigė, kad didesnis atsigavimas yra mažai tikėtinas, o svyravimus greičiausiai lėmė specialios akcijos.
Rezultatai rodo, kad Vokietijos gamintojai ir toliau dominuoja vidaus elektromobilių rinkoje, mažėjant paklausai Kinijoje dėl vietos konkurentų iškilimo.
Kinijos prekių ženklai Vokietijoje dar tik įsitvirtina. Tačiau Šendžene įsikūręs gamintojas BYD padidino savo pardavimus Vokietijoje iki 7 146 elektromobilių, o tai sudaro 1,9 proc. rinkos dalies.
Duomenys buvo paskelbti likus dienai iki kanclerio Frydricho Merzo Berlyne rengiamo svarbaus viršūnių susitikimo automobilių pramonės klausimais. F. Merzas ypač pritaria tam, kad būtų atsisakyta Europos Sąjungos tikslo iki 2035 metų uždrausti naujus benzininius ir dyzelinius automobilius.
F. Dudenhöfferis galimą posūkį pavadino rizikinga strategija. „Dabartinį vidaus degimo variklio renesansą greičiausiai apribos mažėjantys elektromobilių antkainiai“, – rašė jis.
„Atšaukus vidaus degimo variklių draudimą nuo 2035 metų, žmonės atsargiau investuos į elektromobilius ir praras svarbų laiką. Laiką, kurį Kinijos automobilių gamintojai išnaudos savo pranašumui elektromobilių srityje plėsti“, – perspėjo ekspertas.