Afrika be ceremonijų persikrausto į Europą. Tik iš dalies - dėl karų. Daugiau dėl masinės bėgimo psichozės. Lygiai taip pat, kaip sprunka mūsiškiai. Bėgti ten, kur turtingiau. Bėgti į Rojų. Į žalesnes ganyklas.
Pabėgėlių  kvotos juokingos. Nes kasdien Europa pasipildo keliais tūkstančiais  naujųjų atvykėlių. O kodėl neatvykus, jei atverti visi šliuzai. Ir  kiekvienas, išdrįsęs tuos šliuzus bent kiek priverti, bus išvadintas  nehumanišku ksenofobu. Tad būkime ir toliau humanistai. Kantriai  laukime. Kol visa Afrika persipumpuos į Europą.
O kodėl ne kitur?  Humanizmas, kiek prisimenu, yra bendražmogiška sąvoka. Vadinasi,  galioja ne tik europiečiams. Tad jei pasaulis staiga tapo itin  humaniškas, tai kodėl viso Tuniso neperkėlus į Japoniją, Sirijos - į  Kanadą, Libijos - į Australiją, Malio - į Braziliją, o Alžyro - į JAV.  Pasaulyje netrūksta turtingų šalių. Ir niekada nepritrūksta lozungiškai  humaniškų. Šventeiviškų. Tad jei Afrika XXI a. pajudėjo iš vietos, ją  galima pasiskirstyti kitaip. Ne žmonių, bet valstybių kvotomis.  Vėliausiai humaniškai priglaudžiant jų prezidentus. Bėgančius savo  buvusiems pavaldiniams iš paskos. Juk Afrika ir toliau bėgs. Ne vien dėl  karų. Dėl to, kad plečiasi dykumos, trūksta vandens. Žmones veja ir  bombos, ir klimatas. O labiausiai - būsimo Rojaus psichozė. Tačiau  kažkodėl negirdėti, kad katalikai brazilai pasiūlytų Afrikos bėgliams  katalikišką prieglobstį. O katalikai australai perkeltų pas save vargšus  afrikiečius lėktuvais. Iš anksto pasmerktas Afrikos europinimo  eksperimentas užritintas tik Europai. Kad ateityje taptume Afrikos  kolonija. Su prancūziškais, lietuviškais ar estiškais poskoniais.
Ir  taip bus. Nes trūksta politinės valios. Yra visiškas politinis  sutrikimas. Nors procesas istorinis, jį bandoma prislopinti  vienadienėmis sauskelnėmis. Kažkodėl bijoma šaltai, be verkiančių žmonių  vaizdų kelti klausimą, ar Europa iš tikrųjų pajėgi integruoti į save  visą Afriką. Aišku, ne. Nes Kupiškis taip pat nepajėgus integruoti viso  Kauno. Jei šis pajudėtų iš vietos, Kupiškio savivaldybė pritrūktų  socialinių būstų. Stotų piestu. Gintųsi. Visų atvykėlių nepriimtų.  Nesijaustų, kad elgiasi nehumaniškai, ksenofobiškai. Nes kauniečiai ir  kupiškėnai tokie patys blyškiaveidžiai lietuviai. Tad jei europiečiai  mažiau kreiptų dėmesį į pabėgėlių odos atspalvius, eliminuotų slaptą  paniką. Kad dėl kiekvieno natūralaus noro gintis bus išvadinti  rasistais. Juk kiekvienas turi teisę į savo teritoriją. Į savo žemę. Ir  priima tik tiek svečių, kiek gali. O jei svečiai imdavo laipioti per  tvoras, žmonės savo teritorijas visada gynė. Ir Tėvynės gynėjų niekas  nevadindavo ksenofobais.
Oponentai atrėš, kad turime būti  solidarūs. Padėti Graikijai, Italijai, Prancūzijai. Apie solidarumą  paprastai prabylama tada, kai žmones ištinka katastrofa. Nukenčia nuo  karo, cunamio, žemės drebėjimo ar suaktyvėjusio ugnikalnio. Solidarumas  yra tik antrasis visų žmonijos katastrofų dėmuo. Tad kalbėkime  paprastai. Europa šiuo metu žengia į katastrofą. Tai ne humanizmo, bet  europiečių išlikimo klausimas. Bet, užsižaidę lozunginiu humanizmu, jau  nežinome, kaip humaniškai apsisaugoti. Nes bet koks priešinimasis  prieštaraus humaniškojo europiečio vaizdiniui. Būtent vaizdiniui! Ne  gyvam žmogui! Kažkokiam šventam paveiksliukui! Tačiau dėl to visai  neįžeminto, padebesiuose plūduriuojančio vaizdinio vienadieniai  politikai aukoja Europą. O likęs pasaulis net nesiruošia mums padėti.  Kažkodėl jokio solidarumo nerodo.
Aišku, tai tik utopija, bet  būtų sveikiausia, jei visi blyškiaveidžiai investuotojai, „gelbėtojai“  vieną dieną solidariai išsinešdintų iš Afrikos. Leistų šiam žemynui  gyventi taip, kaip nori. Klysti. Kariauti. Statyti. Be pašalinių  pagalbos. Ir laipsniškai apčiuopti afrikiečiams pačias priimtiniausias  gyvensenos bei jausenos formas. Nes dabar nesužalotas gyvensenos,  jausenos formas turi tik koks nors bušmėnas, besislapstantis džiunglėse.  Bet būtent toks bušmėnas į Europą nebėga. Pabėgėlių valtyse nerasi nė  vieno bušmėno. Jis palaimingai gyvena toliau. Visiškai prie Afrikos  prisitaikęs.
Kaip Lietuva atrodys ateityje? ES rytinis pakraštys.  Su atpažinimo kodu „Afrikos lietuviškoji provincija“. Europos Komisija  vis grūmos šiai provincijai, kad provincijos piliečiai arabai sėkmingai  baigia išvaikyti danų kiaulių kompleksus ir žydruosius. Dėl šių  išvaikymo taikys provincijai sankcijas. Taip pat grūmos, kad provincijos  policija rasistinė. Tramdydama lietuvių arabų ir lietuvių ne arabų  peštynes, sudrožė ne tam per kuprą. Vėl taikys sankcijas. Ypač jei  plieksis per ramadaną. Ponas Egdūnas nespės dar užsilikusiems ne arabams  piliečiams aiškinti, kas yra ramadanas. Kuo skiriasi sunitas nuo šiito,  šiitas nuo alevito, alevitas nuo sufijaus, o burka nuo kaftano.  Provincijos piliečiai lenkai plieksis su piliečiais arabais, kokia kalba  turi būti rašomi gatvių pavadinimai. Ir naktimis nuplėšinės lenteles.  Galiausiai pati didžiausia provincijos medina, vadinama Vilniumi,  išsirinks miesto meru Jusufą. Nes jis greičiausiai išmoko kalbėti  lietuviškai.