 1 nuotr.
 1 nuotr.Seimas nepritarė prezidentės Dalios Grybauskaitės veto ir nusprendė grįžti svartyti Metropoliteno įstatymo projektą.
Už sprendimą grąžinti įstatymo projektą svarstyti ir nepritarti  prezidentės veto balsavo 83 Seimo nariai. Prezidentės veto palaikė 42  parlamentarai. Prie Metropoliteno įstatymo projekto Seime bus grįžta  lapkričio 8 dieną.
 Prezidentės patarėjas Arūnas Molis, Seime  komentuodamas prezidentės veto dėl Metropoliteno įstatymo projekto,  teigė, kad šiuo įstatymu, nors politikų ir buvo siūloma, jog valstybei  nereikės finansuoti metropoliteno projektų, o visą finansinę atsakomybę  prisiims tik savivaldybės, įsigilinus atidžiau į įstatymo projektą,  pasak A. Molio, galima matyti teisinių interpretacijų, pagal kurias  įgyvendinus metropoliteno įstatymą valstybė turės prisiimti finansinę  naštą, kuri pagal šį projektą yra didžiulė.
 A. Molis pabrėžė,  kad jeigu savivaldybės norėtų iš tikrųjų imtis metropoliteno įstatymo  įgyvendinimo, jos sėkmingai galėtų tai daryti ir be šių įstatymo  pataisų. 
 Pasak patarėjo, projektas brangiai kainuotų, antra, nežinoma tokių pavyzdžių, kad toks projektas būtų finansiškai pelningas. . 
 Patarėjas taip pat pažymėjo, kad dabartiniame įstatymo projekte nėra  aišku, apie kokią viešojo transporto rūšį kalbama: ar apie  geležinkelius, ar apie keleivinį bėginį transportą. Šių rūšių  transportui skiriami skirtingi transporto priemonių reikalavimai. Jiems  nustatomi skirtingi saugumo, licencijavimo reikalavimai. Pasak patarėjo,  dar svarbiau, kad šitų rūšių transportui taikomi skirtingi finansinių  įsipareigojimų reikalavimai.
 Spalio pabaigoje prezidentė D.  Grybauskaitė vetavo Metropoliteno įstatymo projektą, teigdama, kad šį  įstatymą reikia taisyti, kad jis atitiktų Europos Sąjungos ir Lietuvos  teisę, būtų panaikintos įstatymo interpretavimo galimybės ir užkirstas  kelias interesų grupėms juo piktnaudžiauti. Prezidentė siūlo įstatyme  numatyti, kad savivaldybė prisiima visišką finansinę atsakomybę ne tik  dėl projekto įgyvendinimo būdo pasirinkimo, bet ir dėl veiklos  gyvybingumo palaikymo bei visas su tuo susijusias finansines rizikas.
 Prezidentė D. Grybauskaitė pažymėjo, kad šiuo metu įstatymo projekte  nėra aiškaus teisinio reguliavimo, kyla klausimų dėl savivaldybės  pareigos atsakingai vertinti savo finansines galimybes įgyvendinti  metropoliteno projektą.
 Seimas spalio pradžioje priėmė  Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą. Už Metropoliteno įgyvendinimo  įstatymą balsavo 62, prieš buvo 6, susilaikė 31 Seimo narys.
 Seimas šį įstatymą priėmė siekdamas gerinti investicijų aplinką,  inovacijų diegimą į viešąjį transportą, vadovaudamasis Europos Komisijos  raginimu veiksmingai spręsti transporto keliamų spūsčių ir ekologines  problemas bei, naudojant kuo mažiau žalos aplinkai darantį transportą,  pagerinti Lietuvos miestuose gyvenančių žmonių gyvenimo sąlygas. 
 Priimtu teisės aktu sudarytos teisinės sąlygos naujos specialios viešojo transporto sistemos - metropoliteno - įgyvendinimui.
 Įstatyme nustatytas metropoliteno sistemų planavimas, metropoliteno  sistemos projekto įgyvendinimas, Vyriausybės, savivaldybių, kuriose  įgyvendinami metropolitenų projektai, investuotojo ir metropolitenų  projektų įgyvendinimo bendrovių funkcijos ir tarpusavio santykių  bendrieji principai.
 Metro projektus įgyvendintų tik  savivaldybės, jos galės siekti, kad metro būtų pripažįstamas ypatingos  valstybinės svarbos arba valstybei svarbiu ekonominiu projektu.
 Metropolitenų projektai galėtų būti įgyvendinami pagal pasirinktą jų  įgyvendinimo būdą. Tai galėtų būti savivaldybės ar jos kontroliuojamos  įmonės vykdomas projektas, valdžios ir privataus subjektų partnerystės  sutarties pagrindu ar koncesijos pagrindu įgyvendinamas projektas.  Savivaldybės galėtų investuoti į metro bendrovės akcijas iki 50 proc., o  bendros investicijos būtų atliktos valstybės ir privataus kapitalo  partnerystės arba koncesijos (ilgiau kaip 25 metų) pagrindu.
Advokatas: Metropoliteno įstatymo projektas yra reikalingas pritraukti potencialius investuotojus iš Kinijos
Advokatų kontoros „TGS Baltic“ partneris ir Transporto industrijos  grupės vadovas Gytis Kaminskas sako, kad prezidentės vetuotas  Metropoliteno įstatymo projektas yra reikalingas ne tik pagreitinti  metropolitenų atsiradimą Lietuvoje, bet taip pat tai yra teisinė  priemonė pritraukti investuotojus iš Kinijos. 
 ,,Pasak  prezidentės, (...) metro projektą būtų galima realizuoti be specialaus  įsakymo, tačiau man teko susidurti ir su potencialiais investuotojais į  šį projektą iš Kinijos. Jų nuomone, specialusis įstatymas yra  paskatinimas jiems atvykti ir šnekėtis dėl galimų investicijų Lietuvoje.  Mano manymu, specialusis įstatymas yra reikalingas ir yra susijęs su  nemažai neišspręstų klausimų“, - Demokratijos plėtros fondo ir žurnalo  „Valstybė“ surengtoje susisiekimo konferencijoje antradienį sakė  advokatas G. Kaminskas.
 Pasak jo, metropoliteną galima būtų  įgyvendinti ne tik Vilniuje, bet ir Kaune ar Klaipėdoje. Pasak advokato,  yra nemažai ES miestų, įrengusių metropoliteną dar mažesniuose  miestuose.
 ,,Visi susiduriame su spūstimis Vilniaus mieste,  kurios kasmet vis didėja. Elektromobiliai neišspręs šios problemos.  Galbūt tai (elektromobiliai. - ELTA) iš dalies išspręs (išmetamų dujų. -  ELTA) emisijos problemą, tačiau vidaus degimo parkas Lietuvoje yra  milžiniškas, todėl pokyčiai elektromobilių srityje ilgalaikėje  perspektyvoje vargu ar pakeis Lietuvos automobilių parko vaizdą. Tad  paskata sėsti į išvystytą visuomeninį transportą, sugebantį greitai ir  pigiai nuvežti iš taško A į tašką B - vienintelė galima perspektyva tiek  Vilniui, tiek kitiems miestams“ , - teigė G. Kaminskas.