respublika.lt

Kelyje vietos turėtų užtekti visiems

(0)
Publikuota: 2016 gegužės 06 17:12:21, Dalia BYČIENĖ, zinios@vakarozinios.lt
×
nuotr. 2 nuotr.
Kelyje vietos turėtų užtekti visiems. EPA-Eltos nuotr.

Gegužės pirmą šeštadienį (šiemet - gegužės 7 d.) motociklininkai skelbia motociklininkų sezono atidarymą. Tai daugiau parodomoji šventė, nes iš tikrųjų motociklininkai jau rieda gatvėmis ir keliais, audrindami vairuotojus. Visuomenė prieš motociklininkus nusiteikusi ganėtinai priešiškai. Ne mažesnę nuoskaudą jaučia motociklininkai, važinėjantys tvarkingai.

 


Du ratai yra du

Kaip teigia Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus viršininkas Dainius Šalomskas, motociklininkai yra tokie pat eismo dalyviai ir jiems galioja tos pačios Kelių eismo taisyklės, bet motociklininkai beveik visada važinėja greičiau. Jie neįvertina, kad važiuodami tarp automobilių, ypač mieste, yra nematomi. Automobilis, kuris važiuoja iš paskos, yra prognozuojamas, vairuotojas jį mato užpakalinio vaizdo veidrodėlyje. Kitas dalykas, motociklas nėra tokio tūrio transporto priemonė kaip automobilis. Prie išvažiuojamųjų kelių turėtų ir motociklininkas būti atsargesnis.

Pasak Kelių policijos tarnybos atstovo, motociklininkams griežtesnės taisyklės taikomos ne veltui. „Nepamirškime, kad motociklas turi du ratus, automobilis - keturis. Jeigu motociklininkas jaučiasi lygus su kitomis transporto priemonėmis, jis labai klysta, motociklas kur kas pavojingesnė transporto priemonė. Pritariu nuomonei, kad nereikia nieko išskirti. Visiems vairuojantiems transporto priemones turėtų būti taikomas 0 promilių reikalavimas. 0,4 promilės alkoholio yra ta riba, kai vairuotojui neatimama teisė vairuoti, jis tik gauna įspėjimą. Nėra taip, kad motociklininkai padaro labai daug eismo pažeidimų, bet faktas, kad tarp jų pasitaiko nemažai chuliganų. Kai kurie daro viską, kad tik būtų labiau pastebimi. Kai kurie specialiai sugadina garso slopintuvą. Jeigu jie važiuotų tyliai ir ramiai, niekas į juos dėmesio neatkreiptų. Vairuotojai jų nepraleidžia ne specialiai, nepraleidžia todėl, kad nepastebi. Ar ne keista, kad lietuviai vairuotojai užsienyje tampa idealūs vairuotojai, o tik grįžta namo, ir kažkas tarsi jiems išplauna smegenis“, - kalba Kelių policijos atstovas.

Per didelis dėmesys kuria nepatikimumą


Lietuvos baikerių kongreso saugaus eismo tarybos pirmininkas, motociklų klubo „MotoBroliai“ prezidentas Kazimieras Čeponis teigia, kad per praėjusius 14 metų motociklininkai pajuto Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo komisijos spaudimą. „Pradėjo kelti reikalavimus, daryti pakeitimus - protingus ir neprotingus. Klausiame, kas atsitiko, kodėl? Pagal statistiką per metus į alkoholio matuoklį įpūtusių daugiau nei 0,4 promilės alkoholio sulaikyta 40 motociklininkų. Dauguma pažeidėjų - neturintieji teisės vairuoti bei keturračių ar nepilnamečiai motorolerių vairuotojai. Turinčių teisę vairuoti motociklininkų tarp viršijančių leistiną alkoholio normą buvo tik 5. O neblaivių prie automobilio vairo vairuotojų per tą patį laiką sugauta 13 tūkst. Tad kas kelia didesnę grėsmę - 13 tūkst. neblaivių automobilių vairuotojų ar 40 neblaivių motociklininkų?

Pasak K.Čeponio, saugaus eismo funkcionieriai priima sprendimus, kurie nedaro jokios įtakos Lietuvos eismo saugumui. „Jie tik giriasi, kad kažkam suvaržė teises, ir sako, kad bus geriau. Bandė įvesti tvarką, kad ir lengvųjų automobilių vairuotojams būtų leidžiama vairuoti tik visiškai blaiviems, bet prasidėjo spekuliacijos, esą alkoholio galima įpūsti ko nors suvalgius, išgėrus vaistų. O kodėl išskiriami motociklininkai? Ar jie negali būti ko nors užvalgę? - teigia baikerių atstovas.

Anot jo, įstatymų kūrėjai nusirita iki absurdų. Vienas tokių  - reikalavimas motociklininkams pakeisti motociklų padangas į žiemines tuo pat metu, kaip ir automobilių. „Uždrausti uždraudė, bet neatsižvelgė, kad žieminių padangų motociklams niekas negamina. Yra tam tikros padangos, kurios panašiai žymimos, kaip ir automobilių, - universalios, bet jos tinka tik vienai nedidelei grupei motociklų. Niekas nepagalvojo, kad per ledą ar sniegą nė vienas sveiko proto motociklininkas į kelią nevažiuos. Kiek motociklų eismo įvykių buvo žiemą? Vienas. Tas dėmesys padarė meškos paslaugą - apie visus motociklininkus suformuota klaidinga nuomonė“, - stebisi K.Čeponis.

Saugoti vieniems kitus

Motociklininkams priekaištaujama, kad gatvėse jie nardo tarp eilių keldami avarines situacijas, glumindami vairuotojus. Baikerių kongreso atstovas tokias kalbas linkęs atremti. „Patyrę motociklininkai tikrai žino, ką daro. Kiekvienas klubas turi savo kelio kapitoną, kuris ženklais nurodo kolonai, kaip elgtis“,  - sako K.Čeponis. O kaip elgtis automobilininkams, kai pamato atvažiuojant motociklininkų armiją? Pasak K.Čeponio, vairuotojams reikia važiuoti, kaip važiavus, nedaryti neprognozuojamų veiksmų - staigiai pasukti, spausti greičio pedalo.

Motociklininkai imasi iniciatyvos

Pasak baikerių atstovo, norint išvengti skaudžių įvykių, reikia vairuoti taip, kad galėtum suvaldyti savo transporto priemonę. To mokyti reikia pradėti vairavimo mokyklose. „Motociklininkų bendruomenė nedidelė, mes vieni kitus daugiau mažiau pažįstame, bet atsiranda chuliganų, kurie tėškia dėmę visiems. Tarkime, 19-20 metų jaunuolis nusiperka motociklą, jis turi daug adrenalino ir nepagalvojęs prisidaro bėdos. Jeigu tam jaunuoliui kas patartų iš pradžių išsirinkti kelią, prie kurio gyvena trys stirnos ir vienas kiškis, ten išsilakstyti, ir tik paskui važiuoti kur nors kitur, - būtų kitaip. Šitą darbą dabar atlieka motociklininkų klubai. Vilniuje, Kaune kviečiame jaunus motociklininkus į kursus ir aiškiname, kaip elgtis, kad išsaugotume daugiau gyvybių. Neblogai sutariame su policija, jie mums skiria patalpas, o kitos išlaidos, laikas - mūsų pačių. Kursai turėtų būti rengiami visiems vairuotojams ir tą turėtų daryti vairavimo mokyklos. Dabar jos savo mokinius moko, kaip išlaikyti egzaminą, o ne kaip saugiai vairuoti. Joks kelio ženklas, jokios taisyklės negarantuoja, kad jūs kelyje liksite gyvas. Tik tarpusavio supratimas gali mus išgelbėti“, - neabejoja K.Čeponis.


Rimantas SINKEVIČIUS, Susisiekimo ministras:


Išanalizavus Lietuvoje užregistruotų eismo įvykių, per kuriuos žūsta ar sužeidžiami motociklininkai, priežastis, matyti, kad didelė dalis šių nelaimių kyla dėl motociklininkų kaltės (viršijamo greičio, lenkimo taisyklių pažeidimų, kai kitų transporto priemonių vairuotojai neduoda kelio motociklų vairuotojams sankryžose, kelių sankirtose). Viena iš pagrindinių konfliktų su motociklininkais priežasčių yra ta, kad motociklininkai keliais ir gatvėmis rieda apie pusę metų. Automobilių vairuotojai, važiuojantys visus metus, per žiemą atpranta, kad reikia būti atidesniems, sekti, ar nevažiuoja motociklininkas. Dažnas automobilių vairuotojas pasakys: „Motociklininkai važiuoja daug greičiau ir neretai nedrausmingai manevruoja, sukelia avarines situacijas... Kodėl aš turiu gerbti motociklininką, jeigu jis negerbia kitų?“ Nemaža bėda ta, kad motociklininkai dėl to, kad jų įsibėgėjimo greitis didesnis ir kad jie nevengia skraidyti per eismo juostas, prie automobilio gali atsirasti tarsi iš niekur. Automobilių vairuotojai piktinasi nesaugiu motociklininkų manevravimu tarp automobilių, o motociklininkus piktina, kad automobilių vairuotojai nėra tiek atidūs. Tačiau automobilių vairuotojai turbūt pastebi, kad per pastaruosius metus motociklų vairuotojų elgesys gerėja.

Nėra taip, kad motociklų vairuotojų Susisiekimo ministerija neišgirstų. Įvertinę būtinus eismo saugos reikalavimus ir atsižvelgdami į motociklininkus vienijančių organizacijų argumentus, nustatėme motociklininkams liberalesnį žieminių padangų naudojimo laikotarpį. Žieminės padangos motociklams privalomos tris žiemos mėnesius, o kovo ir lapkričio mėnesiais - priklausomai nuo oro sąlygų - leidžiamos ir vasarinės. Atsižvelgėme į motociklininkų atstovų nuogąstavimus, kad tam tikroms motorinėms transporto priemonėms skirtomis žieminėmis padangomis Lietuvoje neprekiaujama, jų pasirinkimas yra per mažas arba tokios padangos iš viso nėra gaminamos. Ne su visais motociklininkų argumentais ministerija sutinka. Motociklininkai prašė, kad jiems būtų leista važiuoti maršrutinio transporto eismo juosta, pažymėta raide A, bet ministerija tam nepritarė. Šios juostos sukūrimas iš esmės yra skirtas skatinti miestuose naudotis visuomeniniu transportu arba aplinką neteršiančiais elektra varomais automobiliais. Didesnis eismo dalyvių skaičius jose tik diskredituotų pačią idėją.

Motociklininkai eismo įvykiuose


2015 m.

Žuvo - 11 motociklo vairuotojų ir 2 motociklo keleiviai

Sužeisti
- 156 motociklo vairuotojai ir 25 keleiviai

Kelių eismo taisyklių pažeidimai - 584.

2016 m. (sausio-kovo mėn.)

Žuvo - 2 (vienas vairuotojas ir vienas keleivis)

Sužeisti - 4 motociklo vairuotojai

Kelių eismo taisyklių pažeidimai
- 78.

Šaltinis - Lietuvos kelių policijos tarnyba

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar esate patenkinti naudojamo banko paslaugomis?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kur šiemet atostogausite?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

-1 +4 C

-2 +4 C

+1 +5 C

+1 +8 C

+5 +12 C

+2 +8 C

0-6 m/s

0-6 m/s

0-8 m/s