Vietoj poilsio Kanarų salose, didžiausiu kelionių organizatoriumi Baltijos šalyse prisistatančio “Novaturo” klientai vakar dieną stumdėsi po Vilniaus tarptautinį oro uostą. Skrydis į Tenerifę atidėtas tik paskutinę minutę. Nors tai teisinama dėl ugnikalnio pelenų debesies įvykusiu force majeure, žmonės tvirtina tapę elementaraus bendrovės nesąžiningumo aukomis.
Vakar rytą, 6.30 val., užsakomuoju reisu iš Vilniaus į Tenerifę turėjęs išskristi poilsiautojų pilnas “boingas” iš oro uosto taip ir nepakilo. Joje neatsidūrė ir penki klaipėdiečiai, kurie už savaitę Kanarų salose bendrovei “Novaturas” sumokėjo beveik 7 tūkst. litų.
Kaip pasakojo uostamiestyje gyvenantis Audrius, jie tapo ne Lietuvą pasiekusio Islandijos ugnikalnio pelenų debesies, bet kelionių organizatorių nesąžiningumo ir abejingumo savo klientams aukomis.
“Ketvirtadienį kelis kartus skambinome į Vilniaus oro uostą ir mums buvo pasakyta, kad skrydis į Tenerifę įvyks. Vėlai vakare, jau atvykę į sotinę, paskambinome dar kartą ir mus patikino, kad atšaukti tik skrydžiai į Skandinavijos šalis. Tad išsimiegojome viešbutyje ir apie pusę penkių atvykome registruotis į oro uostą”, - pasakojo vyras.
Klaipėdiečiai sėkmingai prisiregistravo, atidavė bagažą ir ramiai sau laukimo salėje laukė skrydžio. Tuo labiau kad ir pakalbintas oro uosto darbuotojas užtikrino, kad jis tikrai įvyks.
“Likus visai nebeilgai laukti mus informavo, kad skrydis valandai nukeliamas. O po pusvalandžio pasakė, kad jo nebebus. Ir viskas. Jokių paaiškinimų, išskyrus abstraktų “laukite, gal kas po pietų ir paaiškės”. Net nepasakė, kaip bagažą atsiimti. Turėjome patys jo ieškoti. Galiausiai pranešė, kad gal skrisime rytoj ar poryt, o gal ir ne. Žodžiu, sėdėkite Vilniuje ir laukite”, - piktinosi Audrius.
Sunerimę žmonės bandė susisiekti su “Novaturu”, tačiau paskambinę į informaciją telefono numerio negavo, nes ši bendrovė su privačiais asmenimis nebendrauja.
“Toks įspūdis, lyg tai būtų kokia labai slapta tarnyba. Tačiau sąžiningi ir nieko blogo nedarantys juk nesislapsto. Vėliau mus pasiekė informacija, kad kelionių organizatoriai tarėsi su juristais, ką daryti, ir nenorėdami grąžinti pinigų už sugadintas atostogas nutarė pasiteisinti force majeure (nenugalima jėgos aplinkybė - aut. past.). Tačiau koks gali būti force majeure, kai iki pat įlaipinimo į lėktuvą sakoma, kad skrydis įvyks. Juk visi jau gerokai anksčiau žinojo apie Islandijoje išsiveržusį ugnikalnį ir oro uostų darbus visoje Europoje sutrikdžiusį pelenų debesį”, - stebėjosi klaipėdietis.
Anot Audriaus, vienas atsakingas pareigas einantis oro uosto darbuotojas jam atskleidė tikrąsias skrydžio atšaukimo priežastis. Neva “Novaturas” tai padarė sužinojęs, kad jei būtų nuskrista į Tenerifę, joje būtų tekę neaišku kiek laukti, kol galėtų grįžti į Vilnių.
“Jie apskaičiavo, kad laukimas Ispanijos oro uoste jiems gerokai kainuos, ir nutarė neišlaidauti. O žmonės jiems mažiausiai rūpi”, - neslėpė pykčio vyriškis.
Pasak “Novaturo” generalinio direktoriaus Mariaus Horbačausko, keleiviai apie atšaukiamą skrydį informuoti iš karto, kai apie tai pranešė užsakomųjų skrydžių bendrovė “flyLAL Charters”.
“Ką nors aiškiau žinosime tik po 16 val. Viskas priklauso nuo oro sąlygų. Deja, patys turime ribotą informaciją. Tenerifėje laukiantys žmonės yra apgyvendinti viešbučiuose. Įvyko force majeure. O su keleiviais atsiskaitysime taip, kaip tokiu atveju numato įstatymas”, - sakė “Novaturo” vadovas, kuris keistais pavadino įtarimus, kad skrydis atšauktas visai dėl kitų priežasčių, o ne dėl pelenų debesies.
Simas Kalasas - Už transportą atsakingas Europos Komisijos pirmininko pavaduotojas:
Europos Sąjungos keleiviai turi teisę reikalauti savo teisių - gauti informaciją iš oro vežėjo apie savo, kaip keleivio, teises, apie situacijos permainas, skrydžio atidėjimą ar atšaukimą, būti aprūpinti gėrimais, maistu, prireikus - ir nakvyne, bei pasirinkti kompensaciją už bilietą ar alternatyvią kelionę į kelionės tikslą.
Parengta pagal dienraštį "Respublika"