respublika.lt

Naujasis normalumas turi įtakos ir mūsų miego kokybei, vaistininkės patarimai, kaip ilsėtis kokybiškai (0)

2020 spalio 06 16:18:32
eurovaistine.lt inf.

Pandemija pakoregavo kasdienybę - daugybė žmonių dirba namuose, privengia aktyvesnio gyvo bendravimo ir keičia jį į ekranus. Šios priežastys gali lemti ir kilusius miego sutrikimus. Pagrindinio šalies vaistinių tinklo „Eurovaistinė" vaistininkai sako, kad dažniausiai pasitaikantis sutrikimas - nemiga. Specialistai rekomenduoja neskubėti ieškoti medikamentų, o pirmiausiai peržvelgti savo vakaro rutiną.

×
nuotr. 1 nuotr.
> Naujasis normalumas turi įtakos ir mūsų miego kokybei, vaistininkės patarimai, kaip ilsėtis kokybiškai. lsveikata.lt nuotr.


Kokybiškam poilsiui naktį svarbi tinkama miego higiena. Tie, kurie atsikelia nepailsėję, turėtų peržvelgti kai kuriuos savo kasdienius įpročius, pandemijos metu miego kokybei kenkė ir padidėjęs stresas, nerimas.
Vaistininkė Jovita Juodsnukytė sako, kad kokybiškam miegui gali trukdyti šviesa miegamajame, sunkus maistas prieš miegą, didelis kavos kiekis per dieną, šiluma miegamajame kambaryje ar telefono bei kompiuterio ekrano šviesa prieš miegą.

Prieš gulantis į lovą rekomenduojama atsipalaiduoti ir neužsiimti aktyvia fizine veikla, verčiau paskaityti ar pasikalbėti su artimaisiais. Jeigu atsigulus į lovą 20 minučių praleidžiate vartydamiesi, pabandykite atsikelti ir neryškioje šviesoje kurį laiką užsiimti atpalaiduojančia veikla.

Taip pat dėl geresnės miego kokybės svarbu atsižvelgti ir į kasdienį režimą, nepastovus ritmas gali trukdyti kokybiškam poilsiui. Dėl pandemijos daugybė žmonių dirba namuose ir kai kurie turi galimybę nubusti skirtingu metu ar dirbti patogiai įsitaisę lovoje. Specialistai rekomenduoja, nepaisant to, keltis pastoviai tuo pat metu ir lovą palikti tik miegui, o ne patogiam darbui.

Kai nemiga virsta nerimu...

Vis dėlto, jeigu ir pakoregavę savo kasdienį režimą jaučiate nemigos simptomus, „Eurovaistinės" vaistininkė Jovita Juodsnukytė rekomenduoja pirmiausiai pasikonsultuoti su farmacijos specialistais ir vartoti vaistažolių arbatas, o ne ieškoti medikamentų. „Puikiai užmigti padeda melisos, valerijonai, apyniai, sukatžolės. Dažnai jos efektyviai įveikia pirminius simptomus", - sako ji.

Turintiems miego sutrikimų, taip pat rekomenduojami miego kokybę gerinantys maisto papildai. Pasak vaistininkės, jų sudėtyje galima rasti augalinių ekstraktų - valerijonų, melisų, sukatžolių, apynių ir melatonino. Vaistininkė paaiškina, kad tai medžiaga, kuri padeda mums greičiau užmigti, sutrumpina užmigimo trukmę.

Jaučiantiems nerimą, stresą ir dėl to negalintiems užmigti, rekomenduojama vartoti B grupės vitaminus. „B grupės vitaminų ir magnio preparatų rekomenduojama vartoti tuomet, kai žmogus lyg ir išmiega rekomenduojamą laiką, bet jaučiasi nepailsėjęs", - sako J. Juodsnukytė.

Jeigu miego sutrikimai kankina ilgiau nei keletą savaičių ir nepavyksta pailsėti, jaučiatės nervingi, išsekę, negalite susikaupti, tuomet vaistininkė dėl tolimesnio gydymo rekomenduoja kreiptis į gydytoją.

Į miego sutrikimus patariama nežiūrėti pro pirštus, tinkamas poilsis svarbus imuninei sistemai palaikyti, smegenų veiklai, psichinei sveikatai ir nuotaikai.

 

 

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • SALVĖS: patrankų salvėmis visoje Jungtinėje Karalystėje šeštadienį pagerbtas miręs karalienės Elžbietos II vyras princas Philipas.
  • MUITAI: Europos Sąjunga (ES) siekia sumažinti įtampą ginče dėl muitų tarp JAV ir Europos ir pasiūlė šešiems mėnesiams stabdyti visų abipusių muitų taikymą.
  • VAKARĖLIS: šeštadienio naktį Vilniuje policijai pranešta apie vykstantį triukšmingą vakarėlį. Jame linksminosi daugybė studentų.
  • GALIMA PATIEMS: nacionalinis visuomenės sveikatos centras primena, kad kiekvienas žmogus, kuriam patvirtinta COVID-19 liga, gali prisidėti prie viruso plitimo sustabdymo užpildydamas anketą, kurią galima rasti pagal šią nuorodą atvejis.nvsc.lt. - kuo greičiau žmogus pateiks epidemiologinę informaciją, tuo greičiau bus izoliuoti su užsikrėtusiuoju bendravę ir kitiems riziką užsikrėsti galintys kelti žmonės.
  • VIRŠ BALTIJOS: Europos jūrų saugumo agentūra Lietuvoje pradeda nuotolinio pilotavimo orlaivių, stebinčių laivų taršą, misiją, kuri padės sustiprinti Baltijos jūros aplinkos apsaugos kontrolę ir taršos prevenciją.
  • ATRADIMAS: Egipto archeologai teigia atkasę didžiausią iki šiol Egipte atrastą 3000 metų senovės miestą, gyvavusį valdant faraonui Amenhotepui III, sakė egiptologas Sahi Hawassas.

  • IDĖJA: Lietuvos kultūros politikos institutas pritaria idėjai pastatyti paminklą Justinui Marcinkevičiui ir siūlo, kad geriausia vieta statybai būtų Odminių skveras Vilniuje.

  • PAVOJINGA: Karibų jūros rytinėje dalyje esančioje Sent Vinsento saloje paskelbtas nurodymas evakuotis kai kuriems gyventojams, nes greitu metu gali išsiveržti Sufriero ugnikalnis, kuris stūkso už 20 km nuo salos sostinės Kingstauno.
  • AUKŠTAI: penktadienį į Tarptautinę kosmoso stotį iš Kazachstane esančio Baikonūro kosmodromo išskris trys astronautai - nešančioji raketa „Sojuz 2.1a“ turėtų pakilti 7 val. 42 min. Grinvičo (9 val. 42 min. Lietuvos) laiku.
  • KELIUOSE: Anykščių ir Ignalinos rajonuose valstybinės reikšmės keliai vietomis slidūs dėl ant kelių dangų susiformavusio plikledžio, slidžius kelių ruožus barsto AB „Kelių priežiūra“, o likusioje šalies dalyje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis drėgnos.
Daugiau

Dienos klausimas

Ar sutinkate, kad Lietuvoje turėtų nedelsiant atsirasti imuniteto pasai?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Jei Seimo rinkimai vyktų ateinantį sekmadienį, už ką balsuotumėte?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
1. Vitas Tomkus: GEROVĖS VALSTYBĖ YRA PEDERASTŲ VALDŽIA PLIUS VISO PASAULIO SKAITMENIZACIJA! („Pederastais“ liaudis paprastai vadina tuos, kurie kenkia savo Valstybei)
2. Olava STRIKULIENĖ: Lietuva 2146 m.: tegyvuoja „оно"
3. Ruoškitės: valdžia perka informaciją apie COVID-19. Gąsdinimų bus daug
4. Vitas Tomkus: TĖVYNE, TAU MŪSŲ ŠIRDŽIŲ SUTARTINĖ!
5. Civilizacijos griovimas yra užsakytas ir apmokėtas
6. Vitas Tomkus: APIE NACIONALINES VERTYBES, NACIONALINĘ LRT IR NACIONALINĘ IDĖJĄ
7. Olava STRIKULIENĖ: Konservatoriai rezga pokyčius rinkimuose
8. Vitas Tomkus: KADA KARAS?
9. Teisininkas Dominykas Vanhara: trys pandemijos valdymo klaidos
10. Olava STRIKULIENĖ: Mes buvome teisūs, o „delfiukai“ ir „15minučiai“ vėl apsikvailino!
11. Manifestas prieš politinį korektiškumą
12. Dvejopi standartai jau įgriso
13. Olava STRIKULIENĖ: Laisvoji A.Tapino televizija - priklausoma nuo labdaros kaip benamis šuo
14. Gintaras Furmanavičius: APSIVOGUSIEMS GĖJAMS KRENTA KAUKĖS
15. Vito TOMKAUS Sekmadieninis pamokslas, buvusiam giminaičiui Skirmantui MALINAUSKUI
16. Vitas Tomkus: SUBINLAIŽIŲ „AUKSO AMŽIUS“
17. Gintaras FURMANAVIČIUS: nuo komunistų „Tiesos" iki sorososų „Melagienos"
18. Gintaras FURMANAVIČIUS: Apie patyčias
19. „Tokius reikėtų šaudyti“ Kaip skambų posakį atskirti nuo grasinimo?
20. DEVYNERI METAI NELAISVĖJE (Milijonieriaus Vito Tomkaus interviu su milijardieriumi Raimondu Baranausku)
21. Vitas Tomkus: RINKTI AR NERINKTI?
22. Vitas Tomkus: O AŠ IR TOLIAU PALAIKYSIU RUSIJĄ, NORS VISI PASIUSKIT!
23. Tapinas VS Pukelis (1)
24. TOMKUS VS MALINAUSKAS (2)
25. Vitas TOMKUS: NUO ATGIMIMO IKI IŠSIGIMIMO
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

-3 +6 C

+5 +9 C

 

+2 +9 C

+11 +17 C

+4 +15 C

 

+5 +7 C

0-5 m/s

0-6 m/s

 

0-6 m/s

       

Nuorodos