Gegužę planuojamos priimti Europos Parlamento rezoliucijos projekte teigiama, kad dėl Rusijai taikomų sankcijų vis daugiau problemų patiria ir europinės aviakompanijos.
„Rusijos ir Baltarusijos oro erdvių vengiančių lėktuvų maršrutai, skrendant į vieną pusę, pailgėjo nuo trijų iki keturių valandų. Dėl to kyla ne tik degalų papildymo problemų, bet ir lėktuvų ekipažams tenka dirbti ilgiau negu numato ES galiojančios taisyklės", - teigiama dokumente.
Taip pat projekto autoriai atkreipė dėmesį, kad netrukus gali pasijausti ir titano stygius. Pagrindinės šio, lėktuvų gamybai būtino metalo tiekėjos yra Rusija ir Baltarusija.
Europarlamentarai ragina Europos Komisiją įvertinti susidariusią situaciją ir, esant reikalui, parengti įmonių bei darbuotojų „pirmiausia nukentėjusių dėl pandemijos, o dabar susiduriančių su sunkumais dėl uždarytų Baltarusijos bei Rusijos oro erdvių, augančių degalų kainų ir mažėjančios paklausos" paramos strategiją.
Europos Parlamento rezoliucijos šalims-narėms nėra privalomos, tačiau, dažniausiai, jos paiso deputatų nuomonės.
Rusijai užpuolus Ukrainą, Vakarų šalys Maskvai ėmė taikyti sankcijas. Nemažai jų įšaldė rusiškus aktyvus, konfiskavo jos oligarchų turtus, o ES, JAV ir Kanada uždraudė rusų lėktuvams naudotis savo oro erdve.
Maskva atsakė tuo pačiu ir nedraugiškomis laikomų šalių lėktuvams Rusijos oro erdvė buvo uždaryta. Dėl šito skrydžiai, tarkim, iš Europos į Japoniją, tapo ženkliai ilgesni ir jiems reikia daugiau degalų.