Vilnius, rugsėjo 5 d. (ELTA). Lietuvos bankas (LB) finansinių technologijų įmonei „Paysera LT“ skyrė 400 tūkst. eurų baudą.
„Konstatuota, kad „Paysera LT“, ignoruodama teisės aktų reikalavimus, įsigijo 100 proc. (elektroninių pinigų įstaigos – ELTA) „Finansinės paslaugos „Contis“ akcijų nepasibaigus teisės aktuose nustatytam įsigijimo vertinimo terminui ir negavusi Lietuvos banko sprendimo neprieštarauti siūlomam įsigijimui“, – skelbia Lietuvos bankas.
Balandžio mėnesį LB sandoriui prieštaravo, nes „Paysera LT“ po kelių prašymų nepateikė reikalingos informacijos, leidusios įvertinti įmonės reputacijos nepriekaištingumą, finansinį patikimumą, sandorio keliamą pinigų plovimo ir teroristų finansavimo riziką, įstaigai po įsigijimo ketinančius vadovauti asmenis.
Taip pat esą nebuvo pateikta informacijos, ar „Contis“ gebės nuolat laikytis riziką ribojančių reikalavimų.
Vėliau „Paysera LT“ pateikė pakartotinį prašymą, tačiau įsigijimą įvykdė nesulaukusi LB sprendimo. Kadangi centrinis bankas nėra suteikęs minėto leidimo, „Paysera LT“ negali naudotis įsigytų „Finansinės paslaugos „Contis“ akcijų balsavimo teisėmis.
Be to, „Paysera LT“ per teisės aktuose nustatytus terminus nepatvirtino metinių finansinių ataskaitų rinkinio, nepriėmė sprendimo dėl pelno (nuostolių) paskirstymo ir nepateikė LB metinių finansinių ataskaitų rinkinio su auditoriaus išvada.
Pasak LB, įmonė taip pat nepateikė kitų finansinių ir veiklos ataskaitų.
„Paysera“ pripažįsta formalų pažeidimą, bet baudą laiko neproporcinga
„Paysera LT“ teigimu, įsigijimas nesulaukus centrinio banko sprendimo buvo būtinas, nes pernai ilgus metus „Visa“ mokėjimo korteles įmonei tiekęs „Contis“ nuo šio balandžio pranešė netikėtai nutraukiantis veiklą.
„Siekdama užtikrinti nenutrūkstamą paslaugų teikimą, „Paysera“ buvo priversta priimti sudėtingą sprendimą – įsigyti nuostolingai veikusią „Contis“ vis dar laukiant Lietuvos banko galutinio pritarimo“, – komentare žiniasklaidai teigė „Paysera“.
Jos duomenimis, kitu atveju „Visa“ mokėjimo kortelėmis būtų netekę galimybės naudotis 165 tūkst. „Paysera“ klientų, iš kurių virš 10 tūkst. – verslo subjektų.
„Pripažįstame formalų pažeidimą, tačiau manome, kad Lietuvos banko skirta bauda yra neproporcinga situacijos kontekstui – mūsų veiksmai buvo atlikti ne siekiant komercinės naudos, o apsaugant klientus”, – pranešime teigė „Paysera“ generalinis direktorius Marijus Plančiūnas.
Jo teigimu, baudą bendrovė ketina skųsti teismui.
Bendrovės teigimu, „Visa“ mokėjimo kortelių veikimui ir kitoms paslaugoms Lietuvos banko sprendimas įtakos neturi. „Paysera“ šiuo metu taip teigia aktyviai siekianti savarankiškos „Visa“ licencijos.
Centrinis bankas įmonę įpareigojo iki rugsėjo pabaigos pašalinti atskaitomybės reikalavimų pažeidimus ir imtis priemonių, kad jie nesikartotų ateityje.