respublika.lt

Piliečiai keikiasi, „Regitra“ žada pasitempti (15)

2021 gegužės 16 07:00:00
Vidmantas MISEVIČIUS

Šis pavasaris visiems, kurie nori įregistruoti naujai įsigytą transporto priemonę, tapo išbandymų laikotarpiu. Maža to, kad žmonės, registracijai vykstant labai vangiai, savaitėmis negali įteisinti savo pirkinio, būtų jie automobilį pirkę Vilniuje ar Telšiuose, dar stringa ir „Regitros" išreklamuota SDK generavimo sistema. Tai reiškia, jog žmonės ne tik negali apdrausti įsigytos transporto priemonės, kas eismo įvykio atveju baigtųsi dideliais nekompensuojamais nuostoliais, bet ir gali sulaukti sankcijų už savalaikį jos neįregistravimą.

×
nuotr. 1 nuotr.
Kažkada naujoji „Regitros“ sistema turėtų veikti kaip priklauso, bet šiandien ji tapo nauja automobilių pirkėjų ir pardavėjų galvasopio priežastimi. Eltos nuotr.

 


Ir „šešėlio" nebeliks?..

Kas įvyko? Ogi nuo šiol visos transporto priemonės privalo turėti unikalų savininko deklaravimo kodą (SDK), kuris reikalingas, norint ją parduoti arba registruoti.

SDK kodą galima gauti internetu arba padalinyje. Remiantis gegužės 10 d. duomenimis, nuo naujovių įsigaliojimo dienos naujų SDK kodų sugeneruota apie 22,4 tūkst., iš jų internetu - net apie 16,7 tūkst. Taip pat primename, kad gegužės 1 d. dar apie 2 mln. kodų buvo sugeneruota savaime šalyje jau registruotoms transporto priemonėms.

Sistemai sėkmingai stringant, vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė pareiškė, jog tokia tvarka „buvo būtina, nes mūsų tikslas mažinti šešėlinę transporto priemonių prekybą iki minimumo". Visgi jai teko pripažinti, kad pokyčiams nebuvo tinkamai pasiruošta, todėl tai sukėlė sąmyšį ir nepatogumų. Nepaisant to, kad žmonės savaitėmis negali įregistruoti automobilių, ministrė akcentavo, jog taip yra rūpinamasi pirkėjų teisėtų interesų apsauga. Tuo metu patys automobilių pirkėjai buvo įsitikinę priešingai.

Gyvenimą „palengvinusios" problemos

„Vakaro žinios" beveik vienu metu sulaukė dviejų skaitytojų, kuriems trūko kantrybė „kovojant" su gyvenimą turėjusia palengvinti sistema, žinučių.

Autoverslininkas Matas pyko, kad beveik mėnesį negali įregistruoti į Lietuvą atvaryto automobilio.

„Automobilis nėra pigus, tačiau kol jis neįregistruotas, negaliu jo apdrausti, tad įdomu, kas atsakys ir kompensuos nuostolius, jeigu įvyks eismo įvykis?"- retoriškai teiravosi verslininkas.

Pasak jo, įregistruoti automobilio nepavyksta nei internetu, nes visai gegužei nebeliko vietų, nei atvykus į vietą, kadangi gyva eilė šiai „Regitros" paslaugai, kiek vyras važiavo, susidaro, bet nejuda. Dar labiau Matą papiktino tai, jog patys „Regitros" darbuotojai tiesiog sėdi savo vietose ir, vyro nuomone, imituoja darbą.

„Tas pats ir su išgirtuoju SDK kodu. Man jo savaitę sistema negali sugeneruoti. Kiek skambinau informaciniais telefonais, visi išjungti arba niekas nekelia. Į elektronines užklausas „Regitra" taip pat neatsakinėja", - sakė jis.

Ne pirmus metus su automobiliais dirbantis vyras teigė, kad tokios netvarkos, kokia yra dabar, dar nėra buvę ir svarstė, gal tikslinga būtų pakeisti su pareigomis ir pavaldiniais nesusitvarkančius vadovus.

„Gerų" žodžių transportą registruojančiai įmonei negailėjo ir Pranas. Pasak jo, būtina viešai kalbėti apie tai, jog absurdiškas SDK kodas trukdo tiek normaliam verslui, tiek žmonėms, įsigijusiems automobilius. Jis smalsavo, kas sugalvojo tokią sistemą ir kiek ji kainavo, bet labiausiai vyrą domino tai, kas užkrovė normaliam verslui trigubą biurokratinių pinklių naštą, nepripažįstančią sąskaitų faktūrų, CMR, „Intrastato", Muitines deklaracijų ir t.t."

Kalbėdamas apie SDK kodą, Pranas buvo ypač griežtas.

„Jį sukūrę asmenys turėtų būti nubausti, o padėję parašus jo patvirtinimui išmesti iš užimamų pareigų. Jeigu norite geriau susipažinti su dabartiniu absurdu, pabandykite nusipirkti automobilį ir jį prisiregistruoti. Pajusite šitą košmarą, su kuriuo susidūrėme mes - autoverslininkai", - apibendrino jis.

Pirmenybė - registruotiems

Įmonės „Regitra" atstovė Emilija Bardauskienė priminė, kad dėl besitęsiančios pandemijos padaliniuose ir toliau pirmenybė teikiama iš anksto užsiregistravusiems klientams. Neužsiregistravę asmenys, pasak jos, aptarnaujami tik tuomet, jei yra laisva vieta.

„Svarbu žinoti, kad klientai išankstinėje registracijoje mato tik dviejų savaičių grafiką. T.y. visas gegužės mėnesio grafikas dar nėra paskelbtas. Vietų skaičius yra pildomas kasdien. Taip pat atkreipiame dėmesį, kad yra klientų, kurių planai pasikeičia ir jie atšaukia registraciją, tad jų vietos vėl „sugrįžta" į grafiką ir tampa matomos visiems.

Didesnis klientų srautas pastebėtas dar anksčiau, nes pavasarį kaip įprastai suaktyvėja automobilių prekyba. Tikėtina, tam įtakos turėjo ir karantino ribojimų atlaisvinimai. Be to, nuo gegužės 1 d. startavo nauja transporto priemonių savininkų apskaitos sistema, dėl kurios išaugo klientų srautas", - patikslino įmonės atstovė.

Priminusi, kad „Regitra" didžiąją dalį transporto priemonių registracijos paslaugų teikia ir skaitmeniniais kanalais, ji ragino gyventojus pirmenybę teikti būtent elektroninėms paslaugoms.

Numatytos lengvatos

„Ruošiantis SDK projekto įgyvendinimui, buvo atlikta Transporto priemonių registravimo sistemos (eKETRIS) programavimo darbai ir kt. Pradėjus veikti naujai sistemai, neišvengta trikdžių, dėl kurių dalis klientų paslaugas rinkosi atlikti padaliniuose. Tikėtina, sistemai veikiant sklandžiai, situacija padaliniuose stabilizuosis, nes klientai aktyviau rinksis elektronines paslaugas, - teigė įmonės atstovė. - Nuoširdžiai atsiprašome klientų, susidūrusių su nepatogumais. Atsižvelgiant į tai, jog pokyčiai liečia didelę dalį gyventojų bei į tai, kad šiuo metu „Regitroje" yra didesnis užimtumas ir gali pasitaikyti tam tikrų paslaugų teikimo sutrikimų, iki rugsėjo 1 d. bus taikomas tolerancijos laikotarpis, jei asmuo nespėja prievolių atlikti laiku. Pavyzdžiui, jei pirkėjas ar pardavėjas per 5 d.d. po įvykusio sandorio nespėja deklaruoti nuosavybės pasikeitimo."

Ji patikslino, kad naujos paslaugos sukūrimas elektroninėje Transporto priemonių registravimo sistemoje (eKETRIS) kainavo apie 40 tūkst. Eur.

Komentuodama situaciją su užsienyje atliktomis techninėmis transporto apžiūromis, kurios, skaitytojo teigimu, Lietuvoje nepripažįstamos, ji priminė, jog techninės apžiūros pažyma turi atitikti ES direktyvos reikalavimus.

„Nuo 2018 m. gegužės 20 d., registruojant iš užsienio įvežtą transporto priemonę, „Regitra" gali pripažinti Europos ekonominės erdvės (EEE) šalyje atliktą techninę apžiūrą. Tačiau svarbu pastebėti, jog ji privalo atitikti visus jai keliamus reikalavimus. Tvarką dėl užsienyje atliktos apžiūros pripažinimo Lietuvoje nustato Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA)", - reziumavo E.Bardauskienė.

 

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (15)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • KONVENCIJA: Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen teigia, kad vertinant dėl Stambulo konvencijos Seime tvyrančias įtampas yra akivaizdu, jog teikti konvenciją ratifikavimui šiuo metu būtų labai rizikinga.
  • EKONOMIKA: Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė įsitikinusi, kad Lietuvos ekonomika per COVID-19 pandemiją nenukentėjo, todėl valstybei reikėtų galvoti ne apie atsigavimą, o tolesnį augimą.
  • UŽSTATAS: Buvusiam koncerno „MG Baltic“ viceprezidentui Raimondui Kurlianskiui bus grąžintas 25.000 Eur užstatas, antradienį galutinai nusprendė Lietuvos apeliacinis teismas.
  • VAKCINOS: Dabartinės vakcinos nuo COVID-19 sunkiai susidoros su omikron atmaina, o sukurti naują veiksmingą skiepą prireiks kelių mėnesių, JAV vakcinų gamintojos „Moderna“ vadovas sakė laikraščiui „Financial Times“.
  • MEDIENA: Valstybinė miškų urėdija pirmadienį skelbė, kad pasibaigus medienos pardavimo aukcionui 2022 m. pirmajam pusmečiui, matomas didelis medienos poreikis rinkoje – planuojamas 238 mln. eurų uždarbis.
  • DUJOS: Gamtinės dujos gyventojams, priklausomai nuo suvartojimo, nuo sausio brangs 27–36%.
  • ŪKIAI: Statistikos departamento išankstiniais duomenimis, ūkių skaičius Lietuvoje per 10 metų sumažėjo 34 proc ir labiausiai sumažėjo ūkių, turinčių 2–5 ha, 1–2 ha ir 5–10 ha naudojamų žemės ūkio naudmenų (palyginti su 2010 m. – atitinkamai 52, 48 ir 34 proc.).
  • IŠLAIDOS: Per „Juodojo penktadienio“ išpardavimų dieną (lapkričio 26 d.) „Swedbank“ klientai apsipirkdami interneto parduotuvėse šįmet išleido bent 7,6 mln. eurų ir palyginus su praėjusių metų „Juoduoju penktadieniu“, interneto parduotuvėse išleista suma išaugo 19 proc., o lyginant su analogiška 2019-ųjų diena – užfiksuotos 2 kartus padidėjusios išlaidos.
  • PLĖTRA: Antradienio rytą prasidės Lietuvos žemės ūkio rūmų tarybos posėdis, kuriame bus aptariamas visam kaimui ir žemės ūkiui svarbus klausimas – Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023-2027 m. strateginis planas.
  • POLITIKA: Vertinant Lietuvos politiką Kinijos ir Taivano atžvilgiu, dabartinę Lietuvos poziciją palaikė 34% apklaustųjų, nepalaikė – 41%, o dar 26% neturėjo nuomonės.
Daugiau

Dienos klausimas

Ar bijote naujos koronaviruso atmainos „Omikron"?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Jei Lietuvoje bus įvestas privalomasis skiepijimas kaip Austrijoje, kokie bus Jūsų veiksmai?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

-3 +3 C

-7 +1 C

 

-2 +5 C

-6 +1 C

-4 +2 C

 

-1 +2 C

0-9 m/s

0-6 m/s

 

0-8 m/s