 1 nuotr.
 1 nuotr.Kad ir visas gyvenimas - muzikoje, tačiau šiemetinį balandį jos skamba ypač daug, - šis mėnuo kauniečiui kompozitoriui, muzikos atlikėjui, publicistui, kultūros veikėjui Giedriui Kuprevičiui - išskirtinis ne tik šią savaitę „išpuolusiu“ 75-uoju gimtadieniu, bet ir daugybe muzikinių premjerų. Tiek Vilniuje, tiek Klaipėdoje ar kitur Lietuvoje.
Balandžio 5-ąją Vilniaus kongresų rūmuose įvyko G. Kuprevičiaus koncerto  altui ir simfoniniam orkestrui „Trys mano būsenos“ premjera. Nuo šio  kūrinio pavadinimo „atsispirdama“ naujienų agentūra ELTA ir pradėjo  pokalbį su gerbiamu jubiliatu.
 - Ką pirmiausia iš dabartinių savo būsenų paminėtumėte ir būtent kodėl?
 - Pirmiausia minėtinas nerimas. Ir dėl valstybės reikalų, ir dėl  kultūros, ir dėl Kauno ateities, ir dėl klimato visomis prasmėmis...  Kodėl? Kol esu gyvas, kol galva veikia, kol judu, - argi turėčiau būti  abejinga ir viską neigianti „daržovė“?
 - Žinau, kad viso  gyvenimo neįmanoma sutalpinti į internetą, tačiau turėtume jus pagirti  už išskirtinę asmeninę kūrybinę svetainę, kurioje aptikau ir tokį įrašą:  „2019 vasario 26 d. Maironio literatūros muziejuje, muzikinėje  popietėje „Dangų dainos remia“, apsilankė ir prelatas Vytautas  Vaičiūnas, įteikęs man naują savo poezijos rinktinę. Sako: „Paskaityk 97  puslapį“. Grįžęs perskaičiau, ir štai -elegija mišriam chorui (...)  „Kokios norėčiau Tėvynės?“.
 Tai intriguoja: o kokios jos  norėtumėte? Ir kokio miesto sau bei kitiems linkėtumėte, kaip mažo  Tėvynės kampelio, kuriame gimėte, brendote ir nuo kurio atsispyręs, savo  kūrybą visą gyvenimą plačiai skleidžiate?
 - Žinoma, daugiau  gero ir gražaus norėtųsi iš Kauno, bet ne dabartinio, kuriame atsirado  labai daug man svetimų ženklų. Gal tai - senatvės poveikis, atseit,  „anksčiau buvo geriau“, tačiau ne apie gerovę kalbu. Galima ir reikia  daug ką keisti, tvarkyti, bet ne taip grubiai, nemokšiškai, negirdint  kitų nuomonės bei patarimų. 
 Absoliuti absoliučios valdžios  tiesa dažniausiai baigiasi bėda ir jai, ir tas tiesas palaikančiai  bendruomenei. Garsių Kauno vadinamųjų Kauko laiptų rekonstrukcijoje  įžiūriu tų bėdų pradžią. 
 Kokios Tėvynės norėčiau? Ogi su mažiau bėdų, kurios išvengiamos patikint ateitį tiems, kurie gyvena ne vien dėl savireklamos. 
 - Kadangi esame seni pažįstami, nes jaunystėje dainavau jūsų dainas  (oi, kokios neįprastos ir, sakyčiau, sunkokos atlikti jos buvo, ypač  „Čigonė“, atnešusi Kauno halėje „Gintarinės triūbos“ konkurso diplomą),  tai leisiu sau paklausti, kas jumyse tebegyvena iš tų gražių jaunystės  laikų? Iš ieškojimų ir atradimų, improvizacijų vakarų, naktinių  repeticijų, muzikinės kokybės reikalavimo iš savęs bei kitų meto?
 - Nuraminsiu - gyva viskas, net viltys, kurios tuomet ir dabar bemaž  tokios pačios. Rublis, litas ar euras tėra kursų susitarimai. Rimtesni  dalykai slypi sąskaitose. Turiu galvoje ne tas, kurias mums išspjauna  kasų automatai prekybos centrų „aerodromuose“, o moralines, dvasines,  principų sąskaitas, kurių padengimui pastaraisiais metais vis dažniau  pristingame išteklių. 
 - O kokie išmąstymai, idėjos, pavyzdžiui,  jau šiais laikais jums asmeniškai inspiravo gimimą operos „Prūsai“, į  kurią irgi šį balandį kviečia Klaipėdos teatras?
 - Viename iš  interviu minėjau, - inspiravo paskutiniųjų baltų genčių likimas. Likome  tik latviai ir mes, lietuviai. Gal kokie 5 milijonai, gal kiek daugiau.  Pusė jų jau savęs su baltais nesutapatina, o kiti iš viso sutrikę  pilietybėse. Kaip jie elgsis, kai susivokusiems baltams grės pavojai?  Tai - klausimas, kurio atsakymo dar nežinome. Opera „Prūsai“ yra  perspėjimas. Gal ir tai šiandien svarbu.
 - Nori nenori, tik  ateina toks žmogaus gyvenimo etapas, kai žodis „buvo“ mintyse tampa  dažnesnis nei „bus“, tačiau akivaizdu: jums tas dar negreit. Smalsu  sužinoti, kas iš tikrųjų jumyse „įjungia“ tokio intensyvaus gyvenimo  variklį - pastangos pasinerti į kūrybą ir atitrūkti nuo, drįstu sakyti,  neįdomios kasdienybės, ar dar kažkas kita?
 - Menininką nuolat  plėšo prieštaravimai. Jų rezultatas - kūriniai. Kokie jie, tokie ir  prieštaravimai. Mano atveju gėrio aplink tiek pat, kiek ir blogio. Gi  menininkas tą balansą visuomet pateikia per savo matuoklį. Gal todėl jis  visuomet yra opozicijoje valdžioms, vyraujančiai ydingai moralei ir  papročiams. 
 Tiesos sakymas šiais laikais darosi vis  pavojingesnis, tačiau man, meno žmogui, vis patrauklesnis. Tame regiu  guodžiančias ne tik mane perspektyvas.