respublika.lt

Pirmo greičio ruožo finišą pasiekęs Antanas Juknevičius: tamsoje įveikėm 120 kilometrų per kopas

(0)
2022 sausio 03 10:09:12
dakaras.lt info

Pirmajame greičio ruože iš 75-os pozicijos startavęs Antanas Juknevičius turėjo lenkti priekyje važiavusius motobagius, lengvuosius prototipus ir sunkvežimius. Tačiau, tai nebuvo vienintelis iššūkis. Dėl stipraus lietaus trasoje atsirado gilios ir pavojingos išgraužos. Vienoje jų „Kreda" automobilis buvo apgadintas, o vėliau patyrė techninį gedimą. Komanda buvo priversta sustoti ir spręsti kilusią problemą. Galiausiai, pašalinus technines kliūtis pavyko pajudėti ir prieš pat vidurnaktį pasiekti pirmojo greičio ruožo finišą.

×
nuotr. 1 nuotr.
A. Juknevičius. Vytauto Dranginio nuotr.

 


Starto rikiuotėje - visa lenktyninė technika

Prologe susidūręs su techniniais nesklandumais, kai neveikė navigacija ir elektroninės kelio knygos, lenktynininkas trasoje važiavo pasikliaudamas tik savo intuicija ir kitų automobilių paliktomis vėžėmis. Teko sulėtinti tempą, norint išvengti pavojingų vietų kopose ir be didelių nuostolių pasiekti prologo finišą. Incidentų trasoje pavyko išvengti, tačiau komanda prarado daug brangaus laiko ir finišą pasiekė 45-oje vietoje.

Paskyrus starto laikus pirmajam greičio ruožui paaiškėjo, kad Dakaro organizatoriais nusprendė sumaišyti skirtingoms kategorijoms priklausančios lenktyninės technikos starto laikus. Todėl „Kreda" komandos ekipažas startavo ne iš 45-osios vietos, kurioje finišavo prologe, bet 75-osios. Priekyje buvo ne tik kiti sportiniai automobiliai, bet dešimtys lengvųjų prototipų, SSV motobagių ir Dakaro milžinais vadinamų sunkvežimių.

Startavęs iš 75-tos pozicijos, „Kreda" komandos ekipažas turėjo „apsišarvuoti" kantrybe ir laukti tinkamo momento, kad galėtų aplenkti lėtesnius varžovus bei kilti pozicijomis aukštyn.

Naktį važiavo per kopas

Sausio 2-osios rytą „Kreda" komandos ekipažas pajudėjo į pirmojo greičio ruožą, kuriame laukė 333 kilometrų trasa, formuojanti kilpą aplink Hailo miestą. Dakaro organizatoriai žadėjo, kad jame dalyvių lauks „smėlio kalnai". Šį pažadą patvirtino ir pirmojo greičio ruožo išvakarėse paskelbtas trasos dangos profilis - 63 proc. smėlio, 10 proc. grunto, 27 proc. kopų. Tačiau išaušus rytui situacija pasikeitė drastiškai.

Naktį iš sausio 1-osios į 2-ąją Saudo Arabijoje smarkiai lijo, o tai paveikė ir trasą - lietus išplovė dalį smėlio, todėl jame prasivėrė pavojingos duobės ir išgraužos, kurios nebuvo pažymėtos elektroninėje kelio knygoje. Vienoje tokių išgraužų savo lenktyninį automobilio priekį apgadino ir „Kreda" komandos ekipažas.

„Pačioje lenktynių pradžioje netekom priekio, kai lūžo reduktoriaus „flanšas". Tada važiavom kaip galu varomas bagis, tik su mažesniais ratais. Važiavom sunkiai, bet 200 kilometrų įveikėm. Vėliau trasoje prasidėjo tokios sudėtingos vietos, kur be keturių ratų užvažiuoti buvo neįmanoma. Vienoj vietoj sulaukėm sunkvežimio pagalbos, jis užtraukė mus į kalną. Į tą kalną niekaip negalėjom užvažiuoti patys. Sunkvežimio komanda padėjo mums susitvarkyti automobilio priekį, už ką mes esam labai dėkingi. Šis procesas užtruko, bet svarbu tai, kad tamsoj pavyko įveikti paskutinį trasos etapą - 120 kilometrų per kopas - ir pasiekti finišą", - pasakojo „Kreda" komandos lyderis A. Juknevičius.

Kreda" komanda finišą pasiekė 23:49 LT laiku. Po finišo laukė 120 kilometrų pervažiavimas bendrojo naudojimo keliais. Pasiekęs bivaką, „Kreda" ekipažas perdavė automobilį į mechanikų rankas. Jie dirbo visą naktį ir automobilį sutvarkė, todėl lenktynininkai yra pasiruošę startuoti antrajame greičio ruože.

Kas laukia antrajame greičio ruože?

Sausio 3-ąją Dakare turėjęs vykti maratoninis greičio ruožas - atšauktas, nes maratoninį bivaką užtvindė stiprios liūtys. Maratoną keičia kito maršruto antrasis greičio ruožas. Jame Dakaro dalyvių lauks 338 kilometrai sportiniu režimu iš Hailo į Al Qaysumah, skrodžiant smėlynus ir kopas.

2022-ųjų Dakaro ralis sausio 1-14 dienomis trečią kartą vyksta Saudo Arabijoje. „Kreda" komandos lyderis - Antanas Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis Dakaro lenktynininkas, startavęs 13-ame savo Dakare. Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-iais Antanas Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio legenda.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • BAUSMĖ: Į mokyklą Kėdainiuose su kirviu lapkritį atėjusiam vyrui teismas antradienį skyrė subendrintą beveik pusantrų metų laisvės atėmimo bausmę.
  • PAMINKLAS: Antakalnio kapinėse Vilniuje antradienį pradedamas ardyti paminklas sovietų kariams - jį sudaro penkios stelos, bus nukeliamas stengiantis paminklui nepakenkti, o užbaigti darbus planuojama per keletą savaičių.
  • VAISTAI: Pacientams vaistinėse pasigendant kai kurių vaistų, sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys teigia, jog daugiau nei pusė trūkstamų viešai įvardijamų medikamentų yra sandėliuose.
  • NAFTA: Pirmadienį įsigaliojus Europos Sąjungos prieš pusmetį paskelbtoms sankcijoms rusiškos naftos ir jos produktų importui, „Lietuvos geležinkeliai“ teigia, kad Rusija šiemet jau išnaudojo apie 60 proc. metinės tranzito per Lietuvą į Kaliningradą ir atgal kvotos.
  • TURTAS: Vilniuje viešinti JAV Valstybės departamento specialioji pasiuntinė Holokausto klausimais Ellen Germain pasveikino Lietuvos Vyriausybės projektą kompensuoti žydams už prarastą privatų turtą, pranešė Lietuvos užsienio reikalų ministerija.
  • AUTOBUSAI: Susisiekimo ministerija Klaipėdos savivaldybei papildomai skyrė 4,08 mln. eurų Europos Sąjungos fondų lėšų šešiems elektriniams autobusams įsigyti.
  • ŽALA: Rusijoje dirbusi ukrainiečių kilmės popdainininkė Svitlana Loboda teigia patyrusi didelę reputacinę žalą dėl to, kad Lietuva svarstė ją įtraukti į nepageidaujamų asmenų sąrašą - ji taip pat žada bylinėtis su koncertų sale „Compensa“ dėl atsisakymo suteikti jai sceną.
  • EGLUTĖS: Valstybinių miškų urėdija pradėjo prekybą kalėdiniais medeliais: paprastoji eglutė iš miško kainuoja nuo 3 iki 40 eurų, užauginta plantacijoje – 6–45 eurų, o vazonuose – 6–50 eurų; kaip ir kasmet, brangesnės yra medelyne užaugintos pušys (juodoji ar kalninė) – 9–88 eurų, baltoji, dygioji, sidabrinė eglė ar kėnis – 13–120 eurų.
  • BASEINAS: Konkurencijos tarybai rekomendavus Palangos valdžiai per vienerius metus paskelbti jos valdomo miesto baseino koncesininko konkursą, miesto meras Šarūnas Vaitkus sako, jog to neketina vykdyti.
  • KRIZĖ: Seime kelią skinasi Trišalės tarybos iniciatyva nustatyti atlygį ir kitas sąlygas pareigūnams ir tarnautojams, kurie būtų pasitelkiami valdyti krizes bei šalinti jų padarinius.
Daugiau

Dienos klausimas

Ar reikia Ukrainos prezidentui Volodymyrui Zelenskiui įteikti 2022 m. Laisvės premiją?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kurį iš šių kandidatų norėtumėte matyti Vilniaus meru?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

-3 0 C

-2 +1 C

 

-2 +1 C

-1 +2 C

0 +3 C

 

-3 0 C

0-5 m/s

0-5 m/s

 

0-7 m/s