respublika.lt

Pirmo greičio ruožo finišą pasiekęs Antanas Juknevičius: tamsoje įveikėm 120 kilometrų per kopas

(0)
2022 sausio 03 10:09:12
dakaras.lt info

Pirmajame greičio ruože iš 75-os pozicijos startavęs Antanas Juknevičius turėjo lenkti priekyje važiavusius motobagius, lengvuosius prototipus ir sunkvežimius. Tačiau, tai nebuvo vienintelis iššūkis. Dėl stipraus lietaus trasoje atsirado gilios ir pavojingos išgraužos. Vienoje jų „Kreda" automobilis buvo apgadintas, o vėliau patyrė techninį gedimą. Komanda buvo priversta sustoti ir spręsti kilusią problemą. Galiausiai, pašalinus technines kliūtis pavyko pajudėti ir prieš pat vidurnaktį pasiekti pirmojo greičio ruožo finišą.

×
nuotr. 1 nuotr.
A. Juknevičius. Vytauto Dranginio nuotr.

 


Starto rikiuotėje - visa lenktyninė technika

Prologe susidūręs su techniniais nesklandumais, kai neveikė navigacija ir elektroninės kelio knygos, lenktynininkas trasoje važiavo pasikliaudamas tik savo intuicija ir kitų automobilių paliktomis vėžėmis. Teko sulėtinti tempą, norint išvengti pavojingų vietų kopose ir be didelių nuostolių pasiekti prologo finišą. Incidentų trasoje pavyko išvengti, tačiau komanda prarado daug brangaus laiko ir finišą pasiekė 45-oje vietoje.

Paskyrus starto laikus pirmajam greičio ruožui paaiškėjo, kad Dakaro organizatoriais nusprendė sumaišyti skirtingoms kategorijoms priklausančios lenktyninės technikos starto laikus. Todėl „Kreda" komandos ekipažas startavo ne iš 45-osios vietos, kurioje finišavo prologe, bet 75-osios. Priekyje buvo ne tik kiti sportiniai automobiliai, bet dešimtys lengvųjų prototipų, SSV motobagių ir Dakaro milžinais vadinamų sunkvežimių.

Startavęs iš 75-tos pozicijos, „Kreda" komandos ekipažas turėjo „apsišarvuoti" kantrybe ir laukti tinkamo momento, kad galėtų aplenkti lėtesnius varžovus bei kilti pozicijomis aukštyn.

Naktį važiavo per kopas

Sausio 2-osios rytą „Kreda" komandos ekipažas pajudėjo į pirmojo greičio ruožą, kuriame laukė 333 kilometrų trasa, formuojanti kilpą aplink Hailo miestą. Dakaro organizatoriai žadėjo, kad jame dalyvių lauks „smėlio kalnai". Šį pažadą patvirtino ir pirmojo greičio ruožo išvakarėse paskelbtas trasos dangos profilis - 63 proc. smėlio, 10 proc. grunto, 27 proc. kopų. Tačiau išaušus rytui situacija pasikeitė drastiškai.

Naktį iš sausio 1-osios į 2-ąją Saudo Arabijoje smarkiai lijo, o tai paveikė ir trasą - lietus išplovė dalį smėlio, todėl jame prasivėrė pavojingos duobės ir išgraužos, kurios nebuvo pažymėtos elektroninėje kelio knygoje. Vienoje tokių išgraužų savo lenktyninį automobilio priekį apgadino ir „Kreda" komandos ekipažas.

„Pačioje lenktynių pradžioje netekom priekio, kai lūžo reduktoriaus „flanšas". Tada važiavom kaip galu varomas bagis, tik su mažesniais ratais. Važiavom sunkiai, bet 200 kilometrų įveikėm. Vėliau trasoje prasidėjo tokios sudėtingos vietos, kur be keturių ratų užvažiuoti buvo neįmanoma. Vienoj vietoj sulaukėm sunkvežimio pagalbos, jis užtraukė mus į kalną. Į tą kalną niekaip negalėjom užvažiuoti patys. Sunkvežimio komanda padėjo mums susitvarkyti automobilio priekį, už ką mes esam labai dėkingi. Šis procesas užtruko, bet svarbu tai, kad tamsoj pavyko įveikti paskutinį trasos etapą - 120 kilometrų per kopas - ir pasiekti finišą", - pasakojo „Kreda" komandos lyderis A. Juknevičius.

Kreda" komanda finišą pasiekė 23:49 LT laiku. Po finišo laukė 120 kilometrų pervažiavimas bendrojo naudojimo keliais. Pasiekęs bivaką, „Kreda" ekipažas perdavė automobilį į mechanikų rankas. Jie dirbo visą naktį ir automobilį sutvarkė, todėl lenktynininkai yra pasiruošę startuoti antrajame greičio ruože.

Kas laukia antrajame greičio ruože?

Sausio 3-ąją Dakare turėjęs vykti maratoninis greičio ruožas - atšauktas, nes maratoninį bivaką užtvindė stiprios liūtys. Maratoną keičia kito maršruto antrasis greičio ruožas. Jame Dakaro dalyvių lauks 338 kilometrai sportiniu režimu iš Hailo į Al Qaysumah, skrodžiant smėlynus ir kopas.

2022-ųjų Dakaro ralis sausio 1-14 dienomis trečią kartą vyksta Saudo Arabijoje. „Kreda" komandos lyderis - Antanas Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis Dakaro lenktynininkas, startavęs 13-ame savo Dakare. Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-iais Antanas Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio legenda.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • PAGALBA: Lietuvos VSAT į Ukrainą išsiuntė tris mikroautobusus, kuriuose yra bepiločių orlaivių blokavimo įranga, elektros generatoriai, šiltų apatinių drabužių komplektai ir bekontakčiai temometrai.
  • INFLIACIJA: Išankstinė metinė infliacija sausį, lyginant su praėjusių metų sausiu, sudaro 18,4 proc., penktadienį skelbia Valstybės duomenų agentūra.
  • PENSIJA: Premjerei Ingridai Šimonytei šią savaitę panešus apie galimus antros pakopos pensijų kaupimo sistemos pokyčius, socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė tikina, kad sistemos kryptis bus išlaikyta, o pokyčiai bus nedideli ir Seimą pasieks pavasario ar rudens sesijoje.
  • MODELIS: Vyriausybei svarstant antrąjį šių metų pusmetį keisti valstybės kompensacijų gyventojams už elektrą modelį, Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos pirmininkas Renatas Pocius sako, jog efektyviausia būtų jas mokėti už dalį suvartotos elektros – iki 100 ar 150 kilovatvalandžių (kWh) per mėnesį.
  • REGULIAVIMAS: Lietuvoje galiojantis teisinis reguliavimas, numatantis galimybę visus viešajame konkurse dalyvavusius konsorciumo partnerius automatiškai įtraukti į „juodąjį sąrašą“, jei partnerių grupė neįvykdė sutarties, prieštarauja Europos Sąjungos viešųjų pirkimų direktyvai, nusprendė Europos Sąjungos Teisingumo Teismas.
  • TURINYS: Lietuvos radijo ir televizijos komisija priėmė sprendimus dėl keturių interneto svetainių kopijų bei vienos pirminės svetainės blokavimo, kuriose neteisėtai viešai skelbiamas autorių teisių saugomas turinys.
  • LĖŠOS: Valstybinė energetikos reguliavimo taryba pirmąjį metų pusmetį turėtų išsiaiškinti, kaip nepriklausomi elektros tiekėjai panaudojo iš valstybės biudžeto gautas lėšas kainoms vartotojams sušvelninti.
  • NAFTA: Lietuvos naftos perdirbimo gamyklą valdanti Lenkijos energetikos grupė „Orlen“ nutraukia sutartį su didžiausia Rusijos naftos eksportuoja – Kremliaus kontroliuojama „Rosneft“.
  • RINKIMAI: Vyriausioji rinkimų komisija įpareigota persvarstyti savo sprendimą, kuriuo iš savivaldos rinkimų pašalinti 35 Lietuvos žaliųjų partijos kandidatai, neteisingai užpildę pareiškinius dokumentus.
  • LAIVAS: Ketvirtadienį Klaipėdos uoste laukiama atvykstant JAV „Arleigh Burke“ klasės kovos laivų-minų naikintojų karinio laivo „USS Roosevelt“ (DDG 80).
Daugiau

Dienos klausimas

Kiek Jums tenka laukti vizito pas šeimos gydytoją?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar laikysitės astrologų rekomendacijų 2023 metams?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

-2 +1 C

-7 -1 C

 

-6 +3 C

-1 +1 C

-3 +1 C

 

-1 +4 C

0-5 m/s

0-5 m/s

 

0-8 m/s