respublika.lt

5 patarimai, kaip tinkamai pasiruošti pėsčiųjų žygiui (0)

2021 gegužės 21 14:55:38
Armina Staniulienė

Karantino laikotarpiu mums buvo patarta nekeliauti ir nesilankyti įvairiose susibūrimų vietose (įskaitant pažintinius takus), tačiau pradėjome daugiau laiko leisti gamtoje. Nors Lietuvoje nėra tiek daug žygių maršrutų kaip kitose šalyse, bet tikrai galime susiplanuoti ilgesnį pasivaikščiojimą ir aktyviai praleisti laisvalaikį.

×
nuotr. 1 nuotr.
Pranešimo autorių nuotr.

 

 

Vaizdo menininkas, kūrybinga asmenybė, aktyvaus gyvenimo būdo šalininkas ir „4F" prekės ženklo draugas Edgars Trankalis pateiks 5 patarimus, kurie padės pasiruošti ilgesniems žygiams. „Nesvarbu, kur nuspręsite keliauti - nuo Vilniaus centro iki Verkių regioninio parko, palei jūrą ar miško takais, šie paprasti patarimai užtikrins, kad jūsų kelionė būtų patogi ir maloni", - sako specialistas.

Pirmiausia aptarkime, kuo skiriasi žygiavimas ir keliavimas pėsčiomis. Žygis paprastai trunka vieną dieną. Kartais gali prireikti ir dviejų dienų, jeigu nuspręsite nakvoti svečių namuose ar palapinėse. Dažniausiai žygiuojama tam skirtais ir pažymėtais takais. Na, o kelionės pėsčiomis trunka nuo kelių dienų iki savaitės. Keliaujama sudėtingesnėje aplinkoje, dažnai kalnuotoje vietovėje, kur nėra takų. Be to, tam reikalinga rimtesnės įranga: patvarūs batai, kompasas, žygio lazdos, miegmaišis, išgyvenimo rinkinys ir kiti daiktai. Kiekvienas žmogus turi nuspręsti, kuri iš šių veiklų jam atrodo tinkamesnė, ir tada atitinkamai pasiruošti.

1. Pasiruošimas

Jei nusprendėte reguliariai leistis į ilgus ar sunkius žygius, tada pasiruošimas yra būtinas. Galite pradėti nuo ilgesnių vakarinių pasivaikščiojimų po darbo, palaipsniui didindami atstumą ir pasiekdami numatytą kilometrų skaičių. Papildomoms treniruotėms rekomenduojama ieškoti įkalnių ir laiptų (pavyzdžiui, pasivaikščioti Dūkštos pažintiniu taku ar Kernavės apylinkėse). „Žygio metu kuprinėje turėsite vandens butelį arba termosą su arbata, sumuštinius ir kitus užkandžius, galbūt sausų batų porą, kilimėlį, išorinę bateriją savo telefonui, kremą nuo saulės ir daugybę kitų daiktų. Tai visai kitokia patirtis nei pasivaikščiojimai be kuprinės", - paaiškina Edgars Trankalis.

2. Planavimas

Aukščiau išvardyti daiktai - papildomas krūvis, todėl turite susiplanuoti iš anksto, kurių daiktų jums tikrai reikės. Ar tikrai neišgyvensite be sriubos termoso ir lėkštės, papildomų drabužių, kad vakare gražiai atrodytumėte prie laužo, ar mėgstamos knygos? Jeigu organizuojate dviejų dienų žygį, tada daugelį dalykų galite palikti automobilyje, o su savimi pasiimti tik būtiniausius daiktus.

Ne mažiau svarbu iš anksto išnagrinėti maršrutą ir patikrinti regiono, į kurį planuojate keliauti, orų prognozes. Galbūt turėtumėte pasiimti lietpaltį ir papildomą kojinių porą, šiltesnę arba plonesnę striukę. Tyrinėjant maršrutą galima atsižvelgti į infrastruktūrą - jei pakeliui yra kavinių, galbūt ten galėsite nusipirkti maisto ir gėrimų, taip nereikės neštis papildomo svorio.

3. Aprangos pasirinkimas

Kaip ir kitose sporto šakose, taip ir žygiavime reikėtų vadovautis sluoksnių principu. „Drabužiai turi būti laisvi ir nevaržyti judesių. Patartina dėvėti tris sluoksnius - sluoksnį, kuris yra arčiausiai jūsų odos, arba termo apatinius, šilumą sugeriantį sluoksnį ir oro sąlygoms pritaikytus viršutinius drabužius. Žygio metu galite nusivilkti ir sujungti paskutinius du sluoksnius", - primena Edgars.

Pirmasis sluoksnis turėtų būti lengvas, patogus, greitai džiūstantis. Jis gali būti pagamintas iš sintetinės arba merino vilnos. Jei jums nereikia termo apatinių drabužių, tuomet galite įsigyti marškinėlius, kurie pagaminti iš lengvų ir sintetinių medžiagų. Tik jokiu būdu nesirinkite medvilnės! Naujoji „4F" žygiams skirta kolekcija specialiai pagaminta iš lengvų, patvarių, antibakterinių ir greitai džiūstančių adinių, kurie puikiai sugeria drėgmę.

Antrojo sluoksnio užduotis - sugerti drėgmę ir suteikti šilumą. Tiks sportiniai nertiniai iš poliesterio arba fliso. Jie yra lengvi, šilti, greitai išgarina prakaitą ir užima mažai vietos, todėl lengvai tilps jūsų kuprinėje. Bet kokiomis oro sąlygomis rekomenduojama dėvėti striukę su aukštesne apykakle, kurią galima lengvai atsegti ar užsegti.

Trečiasis sluoksnis - apsauginis. Tam puikiai tiks neperšlampanti striukė, kuri taip pat apsaugos nuo vėjo. Striukės storis turėtų būti pasirenkamas atsižvelgiant į planuojamą veiklą ir metų laiką. Jeigu planuojate aktyviai judėti, geriau pasiimkite plonesnę striukę, tačiau pasirūpinkite, kad kiti sluoksniai būtų atitinkamai šiltesni.

4. Tinkami žingsniai

Edgars Trankalis sako: „Mums atrodo, kad mes mokame vaikščioti, nes tai darome nuo pat vaikystės, tačiau ilgų žygių metu tinkamas ėjimas yra labai svarbus. Žingsnis turėtų prasidėti nuo kulno ir lengvai pereiti iki pirštų. Taip pat itin svarbu tinkama avalynė. Žygiavimui tikrai netinka atviri sandalai ar šlepetės."

Renkantis batus reikia atsižvelgti į keletą veiksnių. Kokioje aplinkoje vyks žygis? Ar tam reikės specialaus pado? Ar jums pakaks įprastų sportbačių? Galbūt jums reikia aulinukų su kulkšnies apsauga. Jokiu būdu negalima pirkti per mažų ar vos tinkančių batų, nes jie apsunkins kraujo cirkuliaciją. Daug vaikščiojant pėdos tinsta, todėl paprastai rekomenduojama įsigyti bent dydžiu didesnius žygio batus. Tikrai nenorime, kad vėliau mums žygį primintų pūslės, skaudančios pėdos ar net pamesti nagai.

5. Aksesuarai

Papildomų priedų pasirinkimą nulems žygio maršrutas, aplinka ir individualus pasirengimo lygis. Populiariausi įrankiai - lazdos, kurios padeda sukurti ir išlaikyti pastovų ėjimo ritmą, pagerina pusiausvyrą ant nelygių paviršių (vandens perėjų, slidžių uolų, tiltų ar rąstų) ir taupo energiją lipant stačiais šlaitais. Sumažinę apkrovą kojoms, keliams, kulkšnims ir pėdoms, jūs lėčiau pavargsite ir turėsite daugiau jėgų.

Prie aksesuarų galime priskirti kuprines ir kojines, nes su gerai apgalvotomis detalėmis šie priedai suteiks papildomą komfortą. Pavyzdžiui, „4F" kolekcijos kojinės yra pagamintos iš lankstaus ir specialaus pluoštų mišinio, kuris padeda užtikrinti termoreguliaciją, higieną ir teisingą kojinių padėtį viso žygio metu. Renkantis kuprinę, svarbiausia jos dydis, ergonomiškos petnešos ir drėgmei atspari danga.

Taigi, jei nuspręsite keliauti pėsčiomis ar leistis į žygį, įsitikinkite, kad esate pasiruošę tiek fiziškai, tiek aprangos atžvilgiu. Jūsų nuotykiai bus dar patogesni ir stilingesni su naujausia „4F" kolekcija.

 

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • RENTGENAS: Muitinės departamentas iš kinų perka rentgeno aparato įrengimą Kenos muitinėje pasienyje su Baltarusija.
  • ŠILDYMAS: Visoje Lietuvoje rugsėjo mėn. už šilumą mažiausiai moka AB „Kauno energija" aptarnaujami vartotojai (3,26 ct/kWh su PVM), daugiausiai – UAB „Litesko" filialo „Biržų šiluma" aptarnaujami vartotojai (9,01 ct/kWh su PVM).
  • DEPORTACIJA: JAV valdžia pradėjo deportuoti daugelį iš daugiau kaip 12 tūkst. migrantų, kirtusių sieną iš Meksikos Siudad Akunjos ir įsirengusių stovyklą šalia Teksaso Del Rijaus.
  • PAKEITIMAS: Įstatymo projekte numatytas Darbo kodekso pakeitimas numato „mamadienius“ ir „tėvadienius“ suteikti šeimoms, auginančioms 2 ir daugiau vaikų iki 16 m.: priėmus šį teisės aktą šeimų, galinčių pasinaudoti „mamadieniais“ ir „tėvadieniais“, padidėtų 34,6 tūkst. iki 131,6 tūkst.
  • SAVIŽUDYBĖ: Praėjusią savaitę, įtariama dėl patirto mobingo, nusižudė Respublikinės Vilniaus Lazdynų universitetinės ligoninės medikas.
  • PINIGAI: Labiausiai per metus (2021 metų rugpjūčio mėnesį, palyginti su 2020 metų rugpjūčio mėnesiu) brango būstas, vanduo, elektra, dujos ir kitas kuras – 13,7 proc.
  • INFLIACIJA: Rugpjūčio mėnesį metinė infliacija, pasiekusi 5,3 proc. žymą, užfiksavo didžiausią rezultatą nuo 2009-ųjų.
  • SULAIKYMAI: Per savaitgalį vykusius antikarantininius protestus Australijoje suimti 200 žmonių.
  • ENERGIJA: Vilniaus transformatorių pastotėje pirmadienį bus pristatyta pirmoji regione vieno megavato galios perdavimo tinklo eksperimentinė baterija.
  • GIRTUMAS: Vilniuje prie vairo girta sustabdyta televizijos laidų vedėja Edita Mildažytė pripūtė 2,36 prom. ir atsidūrė areštinėje.
Daugiau

Dienos klausimas

Ar manote, kad mitingai prieš valdžią vyksta dėl to, jog organizatoriai patys siekia valdžios?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kaip vertinate rugsėjo 10d. mitingą?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+4 +7 C

+4 +7 C

 

+2 +12 C

+6 +12 C

+6 +13 C

 

+9 +14 C

0-5 m/s

0-4 m/s

 

0-11 m/s

       

Nuorodos