respublika.lt

Ko nori moterys?

(0)
Publikuota: 2021 kovo 08 13:50:16, Milda KUNSKAITĖ
×
nuotr. 4 nuotr.
Ko nori moterys. Eltos nuotr.

Zigmundas Froidas (Sigmund Freud) laiške draugui rašė, kad per 30 praktikos metų taip ir nesugebėjo atsakyti į klausimą „Ko nori moteris?". O dar įdomu ne tik, ko nori moteris, bet ir kodėl?

 

Kodėl mėgsta vaikštinėti po parduotuves?

Rinkodaros specialistai žino, kad pagrindinė jų tikslinė auditorija - moterys. Vadybos guru Tomas Pitersas (Tom Peters) savo knygoje „Įsivaizduokite sau!" tiksliai aprašė moterų ir vyrų psichologinius skirtumus rinkodaros požiūriu: moterys perka „pakeliui", o vyrai eina į parduotuvę pirkti konkretaus daikto. Prekybos internetu statistiniai tyrimai taip pat patvirtina: 80 proc. pirkimų internetu tenka moteriškajai auditorijos daliai.

Kodėl moterims taip patinka pirkti?

Yra toks dalykas kaip neuromarketingas - technologija vartotojų paklausai skatinti, grindžiama žmogaus psichikos veiklos dėsningumais. Poveikis vartotojui, šiuo atveju moterims, daromas keliais kanalais: regos (ryški pakuotė), klausos (girdite muziką prekybos centruose?), uoslės (šviežios duonos kvapas, purškiami aromatai), kinestetiniu („patogios" arba reljefiškos pakuotės).

Kad moteris nuspręstų pirkti, dirba visa industrija, tačiau pagrindinis neurofiziologinis stimulas apsipirkinėjant yra hormonas dopaminas, kurį taip pat galima vadinti „greito atlygio hormonu". Jo ryšys su žmogaus malonumo centru buvo įrodytas jau 1954 m., tai padarė Džeimsas Oldas (James Olds) ir Piteris Milneris (Peter Milner). Apsipirkimas yra vienas paprasčiausių būdų stimuliuoti dopamino gamybą. Todėl moterims vaikštinėjimas po parduotuves gali tapti įkyriu, bet maloniu įpročiu.

Kodėl moterys nori ištekėti?

Šiais įsigalėjusios emancipacijos laikais, kai sėkmė karjeroje ir visuomenėje faktiškai nebepriklauso nuo lyties, karštas daugelio moterų noras ištekėti yra vertinamas kaip anachronizmas, bet moterys vis dar to trokšta. Nekalbėsime apie banalius socialinius veiksnius. Panagrinėkime mokslo duomenis.

2005 m. dr. Liusi Braun (Lucy Brown) iš Niujorko medicinos koledžo kartu su bioantropologe Helena Fišer (Helene Fisher) iš Rudžerso universiteto išanalizavo 17-os jaunų vyrų ir moterų, kurie visi buvo įsimylėję, smegenų skenavimo rezultatus. H.Fišer ir L.Braun nustatė, kad ilgalaikis prisirišimas koncentruojasi priekinėse smegenyse ir kamiene, ventralinėje žievėje ir blyškiajame branduolyje. Ši moterų smegenų dalis yra išsivysčiusi labiau už vyrų. Kitas tyrimas, kurį 2006 m. atliko Rebeka Terner (Rebecca Turner), tarptautinio San Fransisko universiteto psichologijos fakulteto profesorė, buvo atliekamas norint ištirti hormono oksitocino poveikį smegenims. Šis hormonas yra žmogaus emocinio prieraišumo pagrindas. Moterų oksitocino lygis yra aukštesnis negu vyrų. Siekiu palaikyti oksitocino lygį iš dalies galima paaiškinti ir moterų troškimą tekėti.

Kodėl moterys mėgsta plepėti?

Kairiame vyrų smegenų pusrutulyje yra centras, atsakingas už kalbą, ir jeigu vyras patiria šio pusrutulio traumą, jis praranda gebėjimą kalbėti. Moterų smegenyse už kalbą yra atsakingi du centrai: didesnis - kairiame pusrutulyje, mažesnis - dešiniame. Kad taptų nebyle, ji turi patirti rimtą abiejų pusrutulių traumą.

Vyrų kalba pasižymi terminų gausa ir turtingu žodynu, moterų kalboje svarbiausia - intonacijos ir emocijos. Santykių modeliavimas pokalbiu - grynai moterų prerogatyva, būtent todėl jos būna puikios advokatės, dėstytojos ir auklėtojos. Moteris nesunkiai ištaria iki 8000 žodžių per dieną, naudoja iki 3000 garsų ir iki 10 tūkst. neverbalinių signalų. Vyras per dieną ištaria iki 4000 žodžių, išleidžia iki 2000 garsų ir atlieka iki 3000 gestų.

Kodėl nori ryškiai rengtis?

Reikia pripažinti, kad ryškiai rengtis moterys mėgsta ne visose šalyse. Štai, pavyzdžiui, Anglijoje moterys pirmenybę teikia santūrių spalvų aprangai. Mados istorikas Aleksandras Vasiljevas moterų, pavyzdžiui, rusių aistrą rengtis ryškiai sieja su gana atšiauriu klimatu, būdingu didžiajai šalies daliai. Ten, kur sniegas gali slūgsoti iki šešių mėnesių per metus, nesirengiant ryškiai baltame fone viskas atrodys blyšku.

Kodėl mėgsta valgyti saldžiai?

Dauguma moterų labai mėgsta saldumynus ir retai kada atsisako pasigardžiuoti, pavyzdžiui, šokoladu, nors tai ir ne visada yra naudinga. Kodėl?

Neseniai atliktais tyrimais nustatyta, kad moterys turi geną, kuriam veikiant kai kurie produktai atrodo patrauklesni ir skanesni. Aišku, šiam genui tenka atsakomybė už papildomus svorio kilogramus. Monrealio mokslininkai atliko seriją eksperimentų, kol nustatė šį moterų „saldumynų geną". Dėl šio geno įtakos kai kurie produktai kaip šokoladas arba ledai atrodo daug malonesnio skonio negu yra iš tiesų. Tai yra, vyksta savotiška apgaulė.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F

Sekite mus „Google“ naujienose.

Esame Facebook: būk su mumis Facebook

Esame Youtube: būk su mumis Youtube

Esame Telegram: būk su mumis Telegram

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Kiek grynųjų paprastai nešiojatės piniginėje?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar naudojatės dirbtiniu intelektu?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+3 +11 C

+4 +12 C

+4 +13 C

+9 +15 C

+11 +20 C

+17 +20 C

0-4 m/s

0-6 m/s

0-4 m/s