Netoli Kinijos rytinės pakrantės stoviniuoja būrys tanklaivių, pakrautų rusiška Uralo žaliavine nafta, mat Indija – didžiausia šio tipo naftos pirkėja – dėl Vakarų sankcijų ėmė pirkti mažesnius šios žaliavos kiekius.
Apie tai remdamasi platformos „Kpler“ duomenimis pranešė naujienų agentūra „Bloomberg“.
Trečiadienį Geltonojoje jūroje stovėjo mažiausiai penki laivai, gabenantys apie 3,4 mln. barelių naftos.
Laivai yra netoli Šandongo provincijos, kurioje veikia daugybė nepriklausomų naftos perdirbimo gamyklų.
Prie Kinijos krantų susikaupęs didelis Uralo naftos kiekis – unikalus reiškinys, kuris pritraukė pasaulio prekiautojų nafta dėmesį, nes Kinijos naftos perdirbimo gamyklos retai kada perka tolimuose vakarų Rusijos uostuose kraunamą šio tipo naftą.
Jos paprastai teikia pirmenybę rusiškai naftai iš rytinių terminalų, mat šie yra arčiau, o dyzelino kokybė juose yra aukštesnė. Tačiau griežtesnė JAV priežiūra, vykdoma į Indiją gabenamos rusiškos naftos atžvilgiu, kartu su įmonėms „Rosneft“ ir „Lukoil“ įvestomis sankcijomis privertė Uralo naftos pardavėjus ieškoti alternatyvių pirkėjų Rytų Azijoje.
Pasak vietos pareigūnų, Indijos importas gruodžio mėnesį turėtų siekti apie 800 tūkst. barelių per dieną, tuo tarpu piko metu birželio mėnesį šio importo apimtys siekė 2 mln. barelių per dieną.
Kaip pažymi naujienų agentūra, nors tanklaiviai ilgus reisus iš vakarų Rusijos gali vykdyti net nesant aiškaus pirkėjo, toks augantis laivynas gali reikšti, kad prekybos srautų keičiasi.
Indijos ministras pirmininkas Narendra Modis ir Kremliaus lyderis Vladimiras Putinas pareiškė, kad planuoja plėsti ir diversifikuoti prekybą ne tik naftos ir gynybos srityse.