JAV ir Europos automobilių gamintoja „Stellantis“ pradeda atšaukti šimtus tūkstančių „Peugeot“, „Citroen“, „Fiat“, „Opel“ ir DS markių automobilių, kuriuose sumontuoti 1,5 litro dyzeliniai varikliai „BlueHDi“, naujienų agentūrai AFP ketvirtadienį pranešė įmonių grupės atstovas.
Šiuose laikotarpiu nuo 2017 m. iki 2023 m. pagamintuose modeliuose pastebėta problemų, susijusių su paskirstymo diržu, užtikrinančiu sinchronišką įsiurbimo ir išmetimo vožtuvų darbą.
Iš viso Prancūzijoje bus palaipsniui atšaukta 636 000 automobilių, papildomas jų skaičius bus atšauktas kitose Europos šalyse, kur jais buvo prekiaujama.
Mažasis 1,5 litro variklis „BlueHDI“, dar vadinamas DV5, buvo montuojamas dešimtyse populiarių automobilių modelių, tarp kurių – „Citroen“ C3, C4, „Opel Corsa“, „Opel Mokka“ bei „Peugeot“ 208, 2008 ir 308.
Šių transporto priemonių savininkai yra pareiškę susirūpinimą dėl tokių problemų, kaip variklio beldimas ar džeržgimas, galimai reiškiantis vožtuvų ar net paties variklio gedimą.
Gamintoja mėgins susisiekti su atitinkamų automobilių modelių savininkais.
Transporto priemonei atvykus į prekybos saloną, programėle išanalizuojamas problemos mastas ir, nustačius, kad variklis yra pirma laiko nusidėvėjęs, įvertinama, ar derėtų pakeisti jo dalis.
„Stellantis“ minėtų modelių automobiliams suteiktą garantiją yra pratęsusi iki dešimties metų arba 240 000 kilometrų, nurodė įmonių grupė.
Bendrovės „Stellantis“ teigimu, klientai, kuriems kilo problemų dėl paskirstymo diržo, galės reikalauti atlyginti su tuo susijusias išlaidas, „jei transporto priemonės techninė priežiūra ir diagnostika buvo atliekama laikantis prekės ženklo rekomendacijų“.
Ši problema yra kol kas paskutinė iš daugelio neseniai bendrovę „Stellantis“ ištikusių problemų dėl automobilių patikimumo. Naujasis grupės generalinis direktorius Antonio Filosa paskelbė, kad nuo šiol daugiausiai dėmesio bus skiriama būtent transporto priemonių kokybei.