Lietuvoje  niekas nepastebėjo valstybės perversmo, kurio metu demokratinį  valstybės valdymą pakeitė Konstitucinio Teismo (KT) valdymas. 
Tautos  renkamas Seimas, kuriam buvo patikėta vykdyti tautos aukščiausią  suverenią galią, šią galią be pasipriešinimo atidavė KT. Aukščiausią  valdžią paėmė devyni tautos nerinkti KT nariai, kurie  antikonstitucinėmis „konstitucinėmis doktrinomis“ diktuoja Seimui  galutines ir neatšaukiamas įstatymų nuostatas, teismams nurodinėja, kaip  taikyti vieną ar kitą įstatymą. Kaip rodo paskutinių savaičių įvykiai,  KT bando blokuoti net ir tiesioginės demokratijos apraiškas -  referendumus. KT niekada neklysta, jo nurodymai yra galutiniai, jų  niekas, išskyrus KT, negali pakeisti ar atšaukti. Perversmas įvyko ne  iškart, laipsniškai. Seimas nesipriešino. Galima daugiau dėmesio skirti  savo kaip Seimo nario gerovei, atlyginimui ir nekvaršinti galvos  varginančiu mąstymu apie įstatymus - KT padiktuos, ką įrašyti. Be to,  jei neturi Seime daugumos, galima, sutarus su Konstituciniu Teismu,  užblokuoti daugumos stumiamą įstatymą. Tauta jau seniai viskuo nusivylė,  protestuoja tik kojomis ir bėga iš šalies. Galbūt dėl visų šių  priežasčių perversmas ir liko nepastebėtas. Atmerkime akis ir  pažvelkime, kaip vyko perversmas.
Konstitucijos 102 straipsnio  pirma dalis „Konstitucinis Teismas sprendžia, ar įstatymai ir kiti Seimo  aktai neprieštarauja Konstitucijai, o Respublikos Prezidento ir  Vyriausybės aktai - neprieštarauja Konstitucijai arba įstatymams“  besąlygiškai nustato, kad Konstitucinis Teismas tik tikrina, ar išleisti  teisės aktai neprieštarauja LR Konstitucijai, jis negali užsiimti  teisės aktų leidyba. Tam yra Seimas (aukščiausia įstatymų leidimo  institucija), Vyriausybė, prezidentas. Tačiau Egidijus Kūris, kuris  2002-2008 m. buvo LR Konstitucinio Teismo pirmininku, atvirai  prisipažįsta, kad „Lietuvoje Konstitucinis Teismas natūraliai pats sau  pasiskyrė konstitucinės aukštesnės doktrinos formavimo funkciją“.  Konstitucinė doktrina, kuriai KT suteikė teisinį statusą, aukštesnį nei  LR Konstitucijos, nėra apibrėžta jokiame Seimo priimtame teisės akte, o  Konstitucija nesuteikė teisės Konstituciniam Teismui užsiimti įstatymų  leidimu. E.Kūrio prisipažinimas, kad KT užsiima antikonstitucine veikla,  nors ir atrodo keistas, bet suprantamas. Jis tai pasakė tik 2010 metais  Tadžikistane, kur mokė vietos kolegas lietuviškų konstitucinių  gudrybių. Gerai pasijutęs, E.Kūris Tadžikistano kolegoms išdavė Lietuvos  KT paslaptį: „Konstitucinių teismų sprendimų sprendžiamoji galia (kai  pripažįstama, jog ginčijama norma prieštarauja arba ne tam tikrai  konstitucinei nuostatai) visada turi tik atgalinį poveikį. Tačiau tokia  minimalistinė nuostata netaikytina oficialiai konstitucinei doktrinai,  kurią formuoja Konstitucinis Teismas savo sprendimo aiškinamojoje  dalyje. Ši doktrina ne tik pagrindžia sprendimą, ji taip pat yra ir  perspektyvinė, nes įstatymus leidžiančios institucijos privalo  atsižvelgti į minėtąjį aiškinimą, jei nori išvengti vėliau išleidžiamų  įstatymų paskelbimo negaliojančiais dėl jų nekonstitucingumo. Tad  oficiali konstitucinė doktrina iš tikrųjų nurodo tam tikras gaires (tai  taip pat reiškia ir ribas) įstatymų leidėjų veiksmų laisvei jiems  rengiant būsimus įstatymus. ...Jei tai nėra de facto įstatymų leidyba,  tai kas tai yra? Toks teiginys prilygsta įstatymų leidėjo valios  pozityviam sankcionavimui, o tai taip pat de facto yra įstatymų leidyba,  net jei atitinkamas Konstitucinis Teismas ir vengia taip sakyti“.
E.Kūris  pasigyrė, kad Lietuvos KT sukūrė tokią „konstitucionalistinę  traktuotę“, kuri „nepalieka erdvės jokiems kitiems teisės aktams,  išskyrus Konstituciją, suprantant ją pagal oficialią konstitucinę  doktriną, ir Konstitucinio Teismo aktus. Pastarieji yra iškelti iki  pačios Konstitucijos lygio, o visi įstatymai ir poįstatyminiai aktai  buvo iššluoti iš konstitucinės teisės šaltinių sistemos“. Pasijutęs tarp  savų, E.Kūris visiškai atsipalaidavo ir pareiškė, kad Lietuvos KT  anuliavo LR Konstituciją kaip pagrindinį Lietuvos įstatymą: tik „iki  Konstitucinio Teismo pasirodymo Konstitucija buvo suprantama kaip  „Pagrindinis įstatymas“. Iš tikrųjų ir Lietuvoje E.Kūris yra tai  pasakęs, bet aptakiau: „Konstitucijos realiai yra tiek, kiek yra  išaiškinęs Konstitucinis Teismas“, t.y. tiek, kiek yra konstitucinių  doktrinų. Tiksliau tariant, devynių tautos nerinktų konstitucinių  teisėjų „referendumas“ panaikino LR Konstituciją, kurią kaip Pagrindinį  valstybės įstatymą 1992 m. patvirtino Lietuvos piliečių referendumas, ir  vietoj jos Pagrindiniu įstatymu paskelbė naują Konstituciją, kuri yra  KT kuriamų - esamų ir būsimų - konstitucinių doktrinų visuma.
Naujoji  Konstitucija ryškiausiai spinduliuoja rūpinimąsi ne visuomenės, bet KT  narių, teisėjų ir kitų įtakingesnių grupių ar asmenų interesais. Dauguma  Lietuvos gyventojų prisimena KT praėjusių metų liepos 1 d. nutarimą,  kuriuo KT pirmiausiai pasirūpino savo, teisėjų ir valstybės pareigūnų  atlyginimų atkūrimu ir kompensavimu visų lėšų, kurias jie prarado krizės  metu. Iš tikrųjų uždarbis buvo ir išlieka KT veiklos aukščiausias  prioritetas. Tik atsiradus Konstituciniam Teismui ir priėmus 1993 m.  Konstitucinio Teismo įstatymą, jame  buvo nurodyta, kad Konstitucinis  Teismas yra aukštesnis už visus kitus Lietuvos teismus: „Konstitucinio  Teismo teisėjui mokamas 30 proc. didesnis negu Aukščiausiojo Teismo  teisėjo maksimalus atlyginimas. Konstitucinio Teismo pirmininkas ir  laikinai jo pareigas einantis teisėjas gauna 10 proc. didesnį atlyginimą  negu Konstitucinio Teismo teisėjo atlyginimas“. Nors KT nario  atlyginimas yra daug didesnis nei kitų teisėjų ir KT nario valstybinė  pensija bus gerokai didesnė nei tą patį stažą turinčio kito teisėjo.  2010 m. KT nustatė, kad ji turi būti dar didesnė vien už priklausymą  „svarbiausiajam teismui“ - KT. Tais pačiais metais į KT kuriamą naująją  Lietuvos Konstituciją buvo įrašyta, kad vieno teisėjo visų gaunamų  pensijų (valstybinės, socialinio draudimo ir kitos) suma negali būti  ribojama. Tuo pačiu metu KT į naująją Konstituciją įrašė nuostatą, kad  atlyginimų sumažinimas dėl krizės negali turėti poveikio būsimoms  teisėjų pensijoms, nes priešingu atveju tai neatitiktų iš naujosios  Konstitucijos „kylančių lygiateisiškumo, teisingumo imperatyvų“ (visiems  kitiems Lietuvos piliečiams pensijos gali mažėti).
Dėl naujojoje  Konstitucijoje įrašytų KT narių ir kitų teisėjų uždarbių garantijų  valstybė tikriausiai nežlugs. Lietuvos visuomenė kaip nors patenkins jų  apetitą. Nepalyginamai didesnis pavojus kyla iš naujojoje Konstitucijoje  įtvirtintų teisėjų siekių užvaldyti valstybę. Seimui uždrausta vykdyti  teisėsaugos kontrolę: 1) KT uždraudė Seimui tirti VSD pareigūno Vytauto  Pociūno išsiuntimo į Baltarusiją, kur jis vėliau žuvo, aplinkybes; 2)  nors pagal Konstituciją Aukščiausiojo Teismo teisėjus, o iš jų -  pirmininką, skiria ir atleidžia Seimas Respublikos prezidento teikimu,  KT išaiškino, kad iš tikrųjų atleidžia tik prezidentas, o Seimas privalo  tik pritarti prezidentui; 3) Seimui leidžiama tik išklausyti  generalinio prokuroro ataskaitą, draudžiama jį atleisti nepasibaigus  kadencijai. Prezidentas gali skirti teisėjais tik tuos kandidatus,  kuriuos rekomenduoja Teisėjų taryba, sudaryta tik iš teisėjų, ir kurios  daugumą automatiškai sudaro aukštesniųjų Lietuvos teismų vadovai.  Lietuvos politinis „elitas“ gąsdina, kad Lietuva bus išmesta iš Europos  Sąjungos, jei įvyks žemės referendumas ir „tamsi, neišprususi“ tauta  nutars neparduoti savo žemės. „Elitui“ antrina KT - reikia laikytis  įsipareigojimų Briuseliui. Tačiau kai Europos Žmogaus Teisių Teismas  nurodo, kad KT suklydo paskelbęs, jog R.Paksas negalės eiti pareigų,  kurias eiti pradedama duodant priesaiką, KT atšauna, kad „kandidatai į  prezidentus registruojami pagal Lietuvos Respublikos Konstituciją, ... o  ne pagal kokį tarptautinio teismo sprendimą“. Įdomu. Du absoliučiai  priešingi sprendimai analogiškiems atvejams. 
Jonas Paulius II  savo 1991 m. enciklikoje perspėjo, kad modernusis totalitarizmas  „laikosi nuomonės, kad kai kurie žmonės, geriau pažindami visuomenės  vystymosi dėsnius arba priklausydami ypatingai klasei arba tiesiogiai  bendraudami su kolektyvinės sąmonės giliausiais šaltiniais, yra  neklystantys, todėl gali savintis teisę į absoliučią valdžią“.