respublika.lt

Verkia taupūs pirkėjai internete

(0)
Publikuota: 2015 sausio 30 11:11:50, Justina KABAKAITĖ, zinios@vakarozinios.lt
×
nuotr. 1 nuotr.
Verkia taupūs pirkėjai internete. Egidijaus Jankausko nuotr.

Internete viskas kitaip. Čia reklamai įstatymai negalioja, bendravimas čia kitoks ir net verslas vyksta kitaip nei įprasta. Atsakingo verslo čia tektų su žiburiu ieškoti. Tuo įsitikinę grupinio apsipirkimo svetainių paslaugas jau kelintus metus pamėgę ir nuo jų nukentėję taupūs pirkėjai.

 

Patikėję žema kaina žmonės neretai nusivilia gauta preke, o kiti - apskritai jos negauna. Skaudžiausiai nukentėjo grupines keliones už pusę realios kainos internetu pirkę žmonės. Kelionių organizatoriams paskelbus bank-rotą, pirkėjai neteko tūkstančių litų. O smulkesnių nukentėjėlių - nors vežimu vežk. Štai gruodžio pradžioje moteris, sumaniusi pigiau įsigyti eglutės papuošimų, jų sulaukė dieną prieš Kūčias, o ne po 2-3 dienų, kaip buvo žadėta, kita ponia vasarą vos neliko be maudynių, mat pavasarį pirkto maudymosi kostiumėlio sulaukė tik vasaros pabaigoje, o kita pora, pigiau įsigijusi kuponą nakvynei viename iš Druskininkų viešbučių, sužinojo, kad pastarasis jokių kuponų apskritai nepriima.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Vartojimo prekių ir paslaugų skyriaus vedėja Rasa Pupienienė sako, kad dėl šios srities verslininkų veiklos skundų dažniausiai padaugėja, kai verslininkai susiduria su tam tikrais finansiniais nesklandumais: „2014 metų antrojo pusmečio ir šių metų pradžios laikotarpiu dėl uogos.lt (UAB „NET Komercija“) paslaugų skundų esama per 100. Vieną dieną vartotojai, sumokėję už paslaugas, pradėjo nebegauti prekių. Šviežiausios naujienos - daugybė skundų dėl kuponai.lt (UAB „Kuponai“) nevykdomų įsipareigojimų. Skundų vien per sausio mėnesį sulaukėme beveik šimto, vėliau turbūt teks juos skaičiuoti šimtais.“ Specialistės teigimu, greičiausiai tai yra vis dar vykstanti natūrali atranka, per kurią iš rinkos iškrenta nepasiteisinę žaidėjai.

Dėl minėto portalo uogos.lt, kuris kuponų nebepardavinėja, VVTAT netgi rengia ieškinį viešajam interesui ginti. Tarnyba visus nukentėjusius vartotojus gins teisme. Tai praktika, kuri taikoma, kai dėl vieno juridinio asmens sulaukiama masė skundų.

Patikrinti, ar verslininkas internete dirba sąžiningai, pasirodo, labai sunku. VVTAT tegali patikrinti, ar vartotojams pateikiama reikalinga informacija: kontaktai, pirkimo taisyklės, nepažeidžiančios vartotojų teisių. Tačiau daug darbo gali padaryti ir patys pirkėjai, jei nukentėję kreiptųsi į juos ginančias institucijas. R.Pupienienė teigia, kad pirkėjams gali padėti ir Valstybinė mokesčių inspekcija, ir Konkurencijos taryba, Ne maisto produktų inspekcija, teisėsaugos institucijos. Tačiau nuobauda gali būti skiriama tik tuo atveju, jei verslininkas į rinką pateikė nesaugią prekę ir ji kelia pavojų žmogaus gyvybei ar sveikatai. Tačiau jei prekė prastos kokybės, sankcijų numatyta nėra, įstatymas tiesiog garantuoja vartotojų teisę reikalauti prekę pakeisti, sumažinti prekės kainą arba sugrąžinti sumokėtus pinigus.

„Vakaro žinių“ žurnalistai nusprendė pasiteirauti įmonių, dėl kurių sulaukiama tiek daug skundų, kas joms trukdo teikti kokybiškas paslaugas. Deja, nė su viena įmonė nesiteikė pasiaiškinti. Pasirodo, klientai atsidūrę tokioje pačioje situacijoje. Prie dingusio kaip į vandenį UAB „Kuponai“ pardavėjo kasdien daugėja nepatenkintų klientų skundų, jų susikaupė jau keli šimtai. Sutapimas ar ne, tačiau vienu metu abiejų liūdnai pagarsėjusių pardavėjų vadovu buvo tas pats asmuo.


Audronė Alijošiūtė, Atsakingo verslo asociacijos pirmininkė:

Nė vieno verslininko, užsiimančio grupinio apsipirkimo verslu internete, nėra asociacijos narių sąrašuose. Žinoma, įsibėgėjus mūsų veiklai, mes juos būtinai pakalbinsime, bet per prievartą taip pat jungtis neversime. Priklausymas asociacijai dar nereiškia, kad verslas dirba atsakingai. Būti atsakingam tai reiškia mąstyti, kaip aš darau verslą ir uždirbu pinigus. Ar mano uždirbami pinigai kam nors kenkia? O gal aš tik uždirbu pinigus ir nesprendžiu jokių problemų, kurios aktualios man ir visai visuomenei.

Grupinių apsipirkimų portalas galėtų būti atsakingas pačia savo esme, nes jis veikia internete, taigi mažina poreikį eiti į konkrečią parduotuvę, taip pat taupo išteklius. Tačiau čia taip pat labai svarbi atsakomybė ir klientų pasitenkinimas. Deja, dažniausiai tai yra asmeninis savininkų moralės dalykas ir joks priklausymas asociacijai nepadės.

Galų gale turi būti laikomasi įstatymų. Atsakingas verslas juk visų pirma laikosi visų teisės aktų. Bet jei kyla problemų su pardavėju, pirkėjams lieka prisiimti šiek tiek atsakomybės patiems. Visada buvo ir bus apgavikų, ir verslas už tai turėtų gauti nuobaudas. Jei nepavyksta nubausti pagal įstatymą, jį nubausti galėtų pati rinka. Pirkėjai turi teisę nesirinkti nesąžiningo verslininko, taip priversdami jį pasitempti.

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar bijote klimato kaitos keliamų kataklizmų?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kaip praleidžiate savo atostogas?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+12 +21 C

+18 +22 C

+13 +19 C

+23 +27 C

+13 +20 C

+16 +19 C

0-4 m/s

0-8 m/s

0-12 m/s