Paramos būstui išsinuomoti sistema Lietuvoje neužtikrina, kad sparčiau aprūpinti būtų labiausiai pažeidžiami žmonės, o investicijos į socialinio būsto plėtrą nesprendžia aprūpinimo būstu problemos - rodo Socialinės apsaugos ir darbo ministerijoje ir savivaldybėse atliktas Valstybės kontrolės auditas.
2012-2014 metais į socialinio  būsto plėtrą valstybė investavo daugiau kaip 21 mln. eurų, savivaldybės -  dar 3,6 mln. eurų savo biudžetų lėšų. Už šias lėšas savivaldybės  įsigijo apie 900 socialinių butų, tačiau juos kasmet gaudavo tik apie 3  proc. laukiančių asmenų. 2014-2020 metais socialinio būsto fondo plėtrai  skirta 49,9 mln. eurų Europos regioninės plėtros fondo lėšų, už kurias  numatyta įsigyti 1150 socialinių būstų, bet ir tai nepatenkins viso  poreikio - eilėse būsto laukia daugiau nei 12 tūkst. asmenų ir šeimų.
 Auditoriai atkreipia dėmesį, kad šiuo metu šalyje nėra išskiriama,  kurioms asmenų grupėms sudėtingiausia savarankiškai susirasti būstą,  kurios iš jų yra labiausiai pažeidžiamos. Bendroje eilėje laukia visi  mažas pajamas gaunantys asmenys: jaunos šeimos, neįgalieji, likę be tėvų  globos, šeimos, auginančios tris ir daugiau vaikų, darbingi asmenys.  Visi tikisi gauti socialinį būstą, nors eilėje jo gali tekti laukti nuo  20 iki 30 metų. Dabartinė sistema neskatina laikiną būstą gavusių jaunų  šeimų ir darbingų asmenų ieškoti galimybių gauti didesnes pajamas, nes,  viršiję numatytas metines turto ir pajamų ribas, jie paramos ir buto  nebetektų.
 Auditas atskleidė ir tai, kad socialiniu būstu gali  naudotis asmenys, kurie neturėtų jo gauti. Visus socialiniuose būstuose  gyvenančius nesusituokusius ir pajamų nedeklaravusius asmenis, taip pat  žmones, kurie gavę butą išvyko iš šalies, nors to nedeklaravo,  savivaldybėms sudėtinga sukontroliuoti.
 Naujos paramos priemonės  - būsto nuomos ar išperkamosios būsto nuomos mokesčių dalies  kompensacijos - asmenims taip pat nėra patrauklios. Būsto nuomos  kompensacijomis 2015 m. pasinaudojo tik 0,3 proc., o 2016 m. - 6,8 proc.  iš planuotų šia parama pasinaudosiančių asmenų ir šeimų. Rinkoje nėra  pasiūlos išperkamajai būsto nuomai, ja iki šiol nesinaudojama. 
 Auditoriai turi pastabų ir dėl savivaldybių socialinio būsto fondo  plėtros projektų, finansuojamų ES lėšomis, atrankos. Savivaldybės dažnai  pasirenka brangiausią būsto įsigijimo būdą - naujų būstų statybą,  nenaudojamų pastatų rekonstrukciją. Be to, planuojamų statyti naujų ir  rekonstruojamų nenaudojamų pastatų vidutinės kainos, palyginti su  vidutinėmis kainomis rinkoje, kai kuriose savivaldybėse yra didesnės nuo  2 iki 10 kartų. Tai reiškia, kad savivaldybės už tuos pačius  finansinius išteklius socialiniu būstu aprūpina mažiau asmenų ir šeimų,  nei galėtų.
 Informaciją apie savivaldos sprendimus dėl  socialinio būsto statybos Valstybės kontrolė perdavė Specialiųjų tyrimų  tarnybai, įgyvendinančiai korupcijos prevencijos priemones. 
 Rekomendacijas dėl paramos būstui išsinuomoti sistemos tobulinimo  valstybės auditoriai pateikė Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai.  Sprendimus, galinčius padėti tobulinti paramos būstui teikimą,  institucijos kviečiamos priimti ir nelaukiant sisteminių pokyčių.