respublika.lt

Šeškinės poliklinikos pacientė: ar COVID-19 yra priežastis negydyti kitų?

(0)
Publikuota: 2021 lapkričio 13 14:00:00, Daiva Alzytė
×
nuotr. 1 nuotr.
Šeškinės poliklinika. Irmanto Sidarevičiaus nuotr.

Dėl nesibaigiančios koronaviruso pandemijos Lietuvoje vėl užpildytos ligoninės. Apie tai, kad vietų jose mažėja, kasdien skelbia medikai ir politikai. Tuo metu kitomis ligomis sergantys pacientai skundžiasi, kad medikų dėmesio jiems nelieka. Per atstumą gydomi pacientai skundžiasi gydytojų abejingumu ir neprofesionalumu.

 

Tokioje situacijoje atsidūrusi sako vilnietė Loreta (tikras vardas ir pavardė redakcijai žinomi - aut. past.). Moteris piktinasi, kad per atstumą gydantys medikai nepasivargina skirti pacientams reikiamo gydymo ir netgi melagingai pildo elektroninės sveikatos sistemos duomenis.

„Po lapkričio 1 d. peršalau ir savaitę gydžiausi namuose. Per pastarąsias dienas man buvo aukšta temperatūra, kosulys, sunku ryti. Paskui, kai tris dienas nekrito aukšta temperatūra, kreipiausi skubios pagalbos į Šeškinės poliklinikos registratorę. Paprašiau, kad gydytoja man perskambintų ir skubios pagalbos pagrindu išrašytų antibiotikų dėl gerklės komplikacijos.

Gydytoja man paskambino lapkričio 5 d. 18 val. 24 min. ir konsultacijos metu bandė įtikinti, kad man yra koronavirusas, nors jokių duomenų apie tai nebuvo. Be to, gydytoja atsisakė skirti vaistus ir paliko savaitgaliui be jokių vaistų, sakydama, kad, jei blogės, turiu važiuoti į ligoninę. Dėl aukštos temperatūros negaliu eiti iš namų, tad gal galiu atlikti PGR tyrimą dėl koronaviruso namuose? Tokios paslaugos rasti nepavyko. Tad teks laukti kol temperatūra nukris bent iki 37. Kol kas pasidariau tik testą, kurį buvau įsigijusi vaistinėje. Jis neigiamas", - savo istoriją pasakoja Loreta.

Be to, moteris įsitikinusi, kad gydytoja netaisyklingai užpildė duomenis e.sveikatoje. „Gydytoja man skambino telefonu ir tai buvo skubi pagalba, o e.sveikatos kortelėje ji įrašė, kad tai buvo planinė pagalba, kurios aš atvykau į gydymo įstaigą. Stebina tai, kad gydytoja šią informaciją nepasikuklino įrašyti dar prieš pakalbėdama su paciente. Esu pasirengusi tą įrodyti teisme ir patraukti baudžiamojon atsakomybėn gydytoją dėl vaistų neskyrimo ir melagingos informacijos apie sveikatą pateikimo. Turiu pakankamai duomenų, įrodančių, kad ambulatorinių paslaugų gauti į įstaigą nevykau. Ar tokiu būdu bandoma didinti pacientų skaičių ligoninėse?" - stebisi Loreta.

„Vakaro žinioms" susisiekus su Šeškinės poliklinika, įstaiga patvirtino, kad jau yra gautas pacientės skundas dėl šios situacijos. „Atkreipiame dėmesį, kad diagnozę įtaria ar nustato tyrimų planą ir gydymą skiria gydytojas, įvertinęs būklę, o ne pacientas", - sakė Šeškinės poliklinikos direktoriaus pavaduotoja gydymui Ingrida Savickienė.

Ji neslėpė, kad informacija e.sveikatoje užpildyta netaisyklingai: „Kaip matome, e.sveikatos portale užpildytas įvykis (atvykimas į SPĮ gauti ambulatorinių paslaugų) pažymėtas neteisingai dėl techninės klaidos, šis pasirinkimas, pildant sistemą, siūlomas automatiškai. Ateityje atkreipsime į tai gydytojų dėmesį. Paslaugos kokybei nei apmokėjimui tas neturi įtakos."

Paklausus, kaip medikė nuspėjo, kokios pagalbos pacientė prašys telefonu ir kodėl informaciją apie tai užpildė anksčiau, nei susisiekė su paciente, įstaigos atstovė nurodė įdomią priežastį. Pasirodo, gydytojos vardu ir pavarde informaciją apie pacientą gali užpildyti ir kitas asmuo - slaugytoja. „E.sveikatos skiltis „Apsilankymas" yra tik statistinė forma. Esant labai dideliam pacientų srautui slaugytoja „atidaro" formą iš anksto. Pagal išankstinės registracijos tipą ir nusiskundimus, nurodytus registracijos metu, slaugytojai nėra sunku nuspręsti apie būsimą vizitą. Sistemoje taip pat matome gydytojos įrašą, kuris pradėtas rašyti tos pačios dienos 18 val. 34 min." - nurodė Šeškinės poliklinikos direktoriaus pavaduotoja gydymui I.Savickienė.

Nusivylusi Šeškinės poliklinika Loreta kreipėsi pagalbos į privačią gydymo įstaigą. Moteris sako, kad čia nuotolinės konsultacijos metu, paprašiusi pakosėti, gydytoja nustatė, jog moteriai gydytis reikalingi antibiotikai. Loreta sako, kad iš karto pradėjo gydymą. „Džiaugiuosi, kad nelaukiau rankas sudėjusi. Man yra 40 metų, kai tik pasijusiu geriau, būtinai apginsiu savo teises. Galiu tik įsivaizduoti, kas būtų, jeigu taip gydymas būtų atidėliojamas garbaus amžiaus žmogui. Gal ir jie taip paliekami be vaistų? Aš suprantu, kad siaučia pandemija, bet koronavirusas nėra priežastis palikti kitus pacientus be gydymo", - stebisi Loreta.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar paspirtukininkams šalmai turėtų būti privalomi?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia kalba bendraujančių žmonių padaugėjo jūsų gyvenamojoje aplinkoje?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+5 +9 C

+5 +10 C

+7 +10 C

+14 +17 C

+9 +13 C

+12 +18 C

0-7 m/s

0-8 m/s

0-5 m/s