respublika.lt

Jaunasis specialistas Lukas ruošiasi legendinę „Bellanca" paversti į „Lituanica"

(21)
Publikuota: 2022 liepos 30 10:37:43, Lijana Jagintavičienė
×
nuotr. 3 nuotr.
Bellanca.

Vilnietis Lukas Čiulkinas ką tik baigė studijas Vilniaus Gedimino technikos universitete. Dabar jis jau diplomuotas aviacijos mechanikas. Jaunas žmogus visokiais būdais domėjosi, kaip būtų galima modifikuoti „Bellanca CH-300 Pacemaker".

 

„Rinkausi aviacijos mechanikos studijas, nes patinka tikslieji mokslai, turėti kažką bendro su realiais dalykais ir metalais. Man patinka matyti, tai ką darome", - pabrėžė pašnekovas.

Jo baigiamojo darbo tema - „Bellancos" skrydis per Atlanto vandenyną". Ją pasirinko dėl dėstytojo Vytauto Paulausko, su kuriuo jis gerai sutarė ir viena iš temų pas jį buvo būtent apie „Bellancą".

„Temoje buvo modifikacija. Labai įdomu modifikuoti taip, kad jis veiktų pagal nustatytus reikalavimus. Sekėsi gerai. Iš pradžių padarėme analizę. Po to pradėjome vertinti, kiek reikės degalų, kad būtų įveiktas 8 000 kilometrų skrydis. Gavome informaciją iš technikų Pociūnuose, kokios yra centruotos ribos. Reikėjo modifikuoti taip, kad bendra lėktuvo masė neviršytų leistinų centruotės ribų. Gavome pusantros tonos degalų, kurie buvo sutalpinti į lėktuvo sparnus. Apie toną buvo viraže - didžioji dalis už piloto, dalis po sėdynėmis. Taip buvo pagerinta centruotė ir nukrauta vieta, ties kur spaus didelis bakas. Atsirado problema - negalėjome prieiti prie viražo dugno. Todėl dariau prielaidą pagal savo įsivaizdavimus. Sumodifikavau, koks buvo lėktuvas, jo karkasas. Modifikavau taip, kad laikytų 700-800 kilogramų toje vietoje. Mano kolega atliko sparnų skaičiavimus. Ten pakeitė šiek tiek lanžerono geometriją, kad atlaikytų bakus", - apie savo darbą kalbėjo specialistas.

Darbus siuntė „Bellancos" savininkui Prezidentui Rolandui Paksui. Anot Luko, jis pasakė, kad viskas darbe gerai. Tik pilotas norėjo, kad atlikus pakeitimus, būtų galima vaikščioti skrydžio metu - nueiti į lėktuvo galą.

„Toks sprendimas atėjo vėliau, kai buvo viskas apspręsta. Mes darėme variantą, kad lėktuvas atitiktų visas centruotes ir atlaikytų visus skaičiavimus. Bet vis tiek tai variantas, kaip maksimaliai centruotę galima būtų laikyti užkrovus sparnus. Galimai galima daryti taip, kad būtų paliktas praėjimas. Nėra nauja idėja po sėdynėmis laikyti degalus. Bet tai irgi idėja", - dėstė jaunas žmogus.

Lukas buvo suprojektavęs ir dviejų dalių kuro baką, kurį būtų galima sutalpinti į viražą. Pasak jo, „Lituanicoje" degalų bakai buvo žemesni ir platesni, o jo - siauras ir aukštas. Todėl čia kitoks tvirtinimas, kuris galimai kažkaip ir padėtų kaip idėja.

Pašnekovas pabrėžė: blogas rezultatas - irgi rezultatas, kad būtų aišku, kaip nedaryti. Jis tikino, kad diplominiam darbui skyrė daug laiko ir jam labai svarbu, kad peržiūrėjo Prezidentas Rolandas Paksas. Jis jaučiasi pagerbtas žinomo žmogaus: „Ir bendravome, ir ranką spaudė, ir darbą įvertino. Tai labai džiugiu. Tai buvo darbas ne šiaip iš oro ar iš tuščio į kiaurą pilstymas. Tai darbas, kurį teoriškai realiai būtų galima padaryti".

Jaunas žmogus dabar planuoja, kur galėtų dirbti: „Galėčiau susirasti darbą aviacijoje. Nebus čia vietos, kur nors kitur susirasiu. Man įdomiau projektavimai, braižymai. Dabar noriu tęsti mokslus aeronautikos magistre".

„Bellanca" - S. Dariaus ir S. Girėno legendinio lėktuvo „Lituanica" sesė, kuri taip pat ruošiama skrydžiui per Atlantą. Ką reiškia jaunam žmogui beveik prieš šimtmetį dviejų lakūnų pademonstruota drąsa ir skrydis per vandenyną?
Pasak pašnekovo, įvertinus S. Dariaus ir S. Girėno skrydį, tai buvo nemažas šuolis, progresija, kuri privertė tobulinti tolimesnę Lietuvos ir užsienio aviaciją. Jis įsitikinęs - skrydis buvo svarbus.

L. Čiulkinas mano, kad Prezidento Rolando Pakso ketinimas pakartoti skrydį yra labai geras, nes tai primins jaunajai kartai, kas buvo tie S. Darius ir S. Girėnas, apie jų įtaką, skrydžio svarbą dabartiniam gyvenimui.

„Tai bus skrydis, kad neužmirštume istorijos. Tai gražus poelgis, kad nepamirštume legendinių pilotų. Tai būdas juos priminti", - įsitikinęs aviacijos mechanikas.

Pilotui R. Paksui linki, kad viskas susidėliotų sėkmingai ir būtų perskristas Atlanto vandenynas.

„Nors dėl šiuolaikinių technologijų, navigacijos, tai atlikti lengviau, bet tai labai pavojingas skrydis. Todėl tikrai jam linkiu didžiausios sėkmės. Tikiuosi, kad mūsų skaičiavimai, mūsų matymas, kaip turėtų atrodyti lėktuvas su modifikacijomis, irgi kažkaip įvertintas arba bent bus kaip variantas, kuris tiktų arba netiktų naudoti realiai modifikacijai", - kalbėjo Lukas.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
17
F

Sekite mus „Google“ naujienose.

Esame Facebook: būk su mumis Facebook

Esame Youtube: būk su mumis Youtube

Esame Telegram: būk su mumis Telegram

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (21)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar 1,8 mlrd. Rūdninkų karinio miestelio kaina jums atrodo adekvati?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar Donaldas Trumpas padarys Ameriką vėl didžią?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+10 +18 C

+11 +20 C

+15 +23 C

+19 +24 C

+22 +29 C

+17 +30 C

0-6 m/s

0-4 m/s

0-7 m/s