respublika.lt

„Vienišas“ karys iš Lietuvos įveikė Dakaro ralį (1)

2021 sausio 24 11:00:18
Aistė LABINAITĖ

„Respublikos" savaitės žmogus Arūnas Gelažninkas yra pirmasis lietuvis, laimėjęs Dakaro ralį. Istoriją perrašęs 35-erių motociklininkas triumfavo „Original by Motul", vadinamojoje „vienišių" klasėje. Negana to, 43-iosiose sunkiausiose pasaulyje lenktynėse, vykusiose Saudo Arabijoje, A.Gelažninkas dar užėmė ir rekordinę 21-ąją vietą bendrojoje motociklų įskaitoje. Iki šiol tokių aukštumų Dakare motociklu nebuvo pavykę pasiekti nė vienam lietuviui. „Didžiausias mano laimėjimas, jog žmonės pradėjo labiau domėtis motociklų sportu, jis tampa populiaresnis", - „Respublikai" sakė A.Gelažninkas.

×
nuotr. 1 nuotr.
Arūnas Gelažninkas tapo pirmuoju lietuviu - Dakaro ralio čempionu. „ZigmasDakarteam“ nuotr.

 

Dakaro ralį, kurį sudarė prologas ir dvylika etapų, A.Gelažninkas su KTM motociklu įveikė per 55 val. 4 min. 23 sek. Iš viso teko nuvažiuoti apie 7812 km, iš kurių 4688 km buvo greičio ruožai. „Vienišių" klasėje jis keturiuose greičio ruožuose finišavo pirmas, kituose etapuose Lietuvos sportininkas nebuvo užėmęs žemesnės nei ketvirtoji vieta. Bendrojoje „Original by Motul" klasės įskaitoje antras liko titulo neapgynęs Emanuelis Žajensas (Emanuel Gyenes, KTM). Rumunas nuo lietuvio atsiliko 1 val. 2 min. 5 sek. Bronzinė vieta atiteko prancūzui Benžaminui Melo (Benjamin Melot, KTM, +1:40.47).

„Emocijos po triumfo jau aprimo. Praėjo kelios dienos, viskas pamažu pasimiršta, nes grįžti į rutiną. Tiesa, dėmesys ir susidomėjimas tikrai išaugo. Netrūksta sveikinimo skambučių, interviu žiniasklaidai. Socialiniai tinklai irgi lūžta nuo žinučių. Toks dėmesys tikrai malonus. Galima sakyti, gerąja prasme tokia yra pergalės kaina", - teigė A.Gelažninkas.

Realiu šansu laimėti Dakarą Lietuvos motociklininkas patikėjo įpusėjus lenktynėms, kai po šešių etapų buvo poilsio diena. „Tuomet žvelgdamas į savo pagrindinius konkurentus, mačiau, kad jie jau yra pavargę. Jų kūno kalba tai rodė. Dėl to jaučiausi stipriau ir supratau, kad jeigu man neatsitiks kažkas labai netikėto, tikrai galiu nugalėti", - pridūrė A.Gelažninkas.

Žinoma, būti pirmuoju lietuviu, triumfavusiu tokiose varžybose, pirmiausia yra svarbus asmeninis laimėjimas, pripažįsta motociklininkas. Tai, pasak jo, tikrai paglosto širdį.

„Galbūt „vienišių" klasėje ir nesi greičiausias motociklininkas, bet ją laimėjęs tikrai esi gerbiamas. Juk tai yra sunkiausia klasė. Man pačiam smagu ir miela, jog sugebėjau tai padaryti. Taip pat šaunu ir dėl to, jog žinau ne vieną žmogų, kuriems motociklų sportas buvo visiškai neįdomus, o dabar po mano pasirodymo jie nori daugiau sužinoti ir jau ieško informacijos apie motociklus. Smagu, jog prisidedu prie šio sporto populiarinimo, nes Dakaras tikrai geras įrankis skleisti tam tikrus dalykus", - kalbėjo A.Gelažninkas.

Dakarą naujasis čempionas pirmą kartą išbandė 2019 m. Tuomet prieš debiutinį startą A.Gelažninkas sakė, jog porą metų „apšils kojas" įprastoje motociklų įskaitoje, o jau trečiam kartui rinksis „Original by Motul" klasę, kur visas varžybas tenka įveikti be techninės pagalbos. Taigi šiemet atėjo trečiasis jo Dakaras ir teko laikytis žodžio bei važiuoti tarp „vienišių": „2019 m. sakiau, jog noriu sukaupti daugiau patirties „vienišių" klasei. Tretieji metai labai greitai atėjo ir pabandžiau."

Beje, pirmasis iš Lietuvos sportininkų „Original by Motul" klasę Dakare „prisijaukinti" bandė Balys Bardauskas. Tiesa, jo mėginimas baigėsi skaudžiai, ligoninėje. 2019 m. KTM vairavęs B.Bardauskas sėkmingai įveikė devynis etapus, o paskutiniajame krito nuo motociklo ir susilaužė abu riešus.

A.Gelažninkas pripažino, jog kai kurie kolegos iš motociklų įskaitos, sužinoję, kad jis bandys „vienišių" iššūkį, klausdavo, ar jis kvailas, mat jie už jokius pinigus tokios žygio nesiimtų. To priežastimi jie nurodydavo faktą, kad yra prasti mechanikai. O čia kiekvienos dienos pabaigoje motociklą turi remontuoti pats. A.Gelažninkas šioje vietoje problemų neturėjo. Mechaniko darbus jis išmano nuo devynerių, tik pastaruosius 10 metų tai darydavau rečiau, nes turėjo, kas padėdavo.

„Kai kurie sakė, jog jiems ši klasė atrodo tiesiog per sudėtinga. Juk Dakaras ir taip sunkios lenktynės, o dar pats ir techniką tvarkyti turi. Tiesiog kiekvienas pasirenka, ką nori. Aš jaučiau, kad galiu ir sugebėsiu dalyvauti šioje klasėje. Matome, jog man ir pavyko", - pridūrė motociklininkas, kuris net buvo vadintas „Dakaro greitąja pagalba", mat beveik kiekviename etape padėdavo į bėdas pakliuvusiems varžovams.

2019 m. Dakare motociklų įskaitoje A.Gelažninkas užėmė 24-ąją, o 2020 m. - 30-ąją vietas. Pasak jo, pagerinti rezultatą bendrojoje įskaitoje padėjo ir didesnė patirtis, ir atsakingas pasiruošimas: „Ruošiausi ir fiziškai, ir su motociklu daug treniravausi, kad būčiau kuo greitesnis. Turbūt tai yra dėsningumas, kad taip pasisekė. Kuo daugiau įdėsi darbo, tuo geresni rezultatai bus. Žinoma, dėl karantino pasiruošimo sąlygos galbūt buvo kiek kitokios, nei įprastai, tačiau nereikia ieškoti pasiteisinimų, visiems jos šį kartą buvo kitokios."

Pasak A.Gelažninko, šių metų Dakaro ralyje sunkiausias buvo devintasis etapas. Tuomet mūsiškis pridarė navigacijos klaidų, kurias paskui reikėjo taisyti. Trasoje netrūko akmenų, ilgas greičio ruožas pareikalavo daug jėgų. „Tą dieną nepademonstravau gero rezultato, varžovas sumažino atsilikimą. Tačiau paskui reabilitavausi ir susigrąžinau persvarą", - pasakojo jis.

A.Gelažninkas tiki, jog nesustojant ir toliau sunkiai dirbant, ateityje galima pagerinti ir 21-ąją vietą bendroje motociklų įskaitoje. Tiesa, tam reikėtų ir geresnio motociklo, ir didesnio biudžeto. „Tačiau, kaip sakau, rezultatai iš niekur neateina, jų nenusipirksi. Tiesiog reikia daug darbo, rimtų treniruočių. Aišku, būtų sunku, bet nieko nėra neįmanomo. O tokie laimėjimai motyvuoja dar sunkiau dirbti", - įsitikinęs motociklininkas, kuris planuoja dalyvauti ir 2022 m. Dakare.

Ne paslaptis, jog visi lenktynininkai svajoja apie darbą su gamyklinėmis komandomis. Tačiau ir po triumfo A.Gelažninkas iš pastarųjų skambučio nelaukia. „Jos visada žiūri į perspektyvas ir dažnai renkasi jaunus sportininkus, kuriems viskas dar prieš akis. Aš motociklų sporte savęs jaunu nebelaikau, galbūt labiau brandžiu, išmintingu. Taigi abejoju, ar atitikčiau gamyklinės komandos kriterijus. Jos siekia aukštumų, o pastarosios priklauso jaunimui", - teigė motociklininkas.

Dabar A.Gelažninko laukia trumpos atostogos, o vasario 18-20 d. jis ketina startuoti „FIA World Cup for Cross Country Baja" pirmajame pasaulio taurės etape Dubajuje (Jungtiniai Arabų Emyratai).

 

Parašykite savo komentarą:
  Skaityti komentarus (1)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Dienos klausimas

Ar Lietuva turėtų įsigyti rusišką „Sputnik V” vakciną?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar jau skiepijotės nuo COVID-19?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+3 +4 C

 +1 +2 C

 

 -1 +1 C

+4 +6 C

 +4 +6 C

 

   +5 +8 C  

0-5 m/s

  0-5 m/s

 

0-4 m/s

       

Nuorodos