Šių metų Dakaro ralis Vaidotui Žalai baigėsi ne taip, kaip tikėtasi, ir gerokai per anksti. Paklaustas, ar, žvelgiant į
2022 m. startą, tokios nesėkmės motyvuoja, ar smukdo, lenktynininkas pirmiausia tiesiog giliai atsiduso ir tuomet atsakė, jog tikrai nemotyvuoja. „Tiesiog reikia surasti jėgų nepasiduoti neigiamai emocijai ir dirbti toliau. Motyvacija yra tada, kai yra rezultatas geras", - „Vakaro žinioms" teigė V.Žala. Pasak jo, dabar tie įveikti keli šimtai kilometrų Dakare galbūt tik suteikė vilties: „Reikia rasti vidinį užsispyrimą ir nenuleisti rankų, nes dabar tai yra lengviausia padaryti. Reikia žiūrėti į artimiausią startą, o ne kas bus po metų. Tai dar labai sudėtinga nuspėti."
Po V.Žalos grįžimo iš Dakaro ralio į Lietuvą, praėjo kiek daugiau nei trys savaitės. Lenktynininkas pripažino, jog emocijos jau aprimo ir dabar stengiasi žiūrėti tik į priekį. „Atsigręžiame atgal nebent tik planuodami tyrimą, kas nutiko automobiliui ir, kaip padaryti, kad tai vėl nenutiktų", - sakė V.Žala.
Bet kokiu atveju, ar po labai gerai, ar po kiek prasčiau, pasibaigusių sunkiausių pasaulyje lenktynių, įprastai V.Žalos komanda gimtinėje sutinkama kaip čempionė ir sulaukia didžiulio žmonių palaikymo. Pasak lenktynininko, šį kartą tai buvo lengva net „apskaičiuoti". Mat, kaip jau rašėme, po nesėkmės Dakare, komanda savo socialiniuose tinkluose paskelbė banko sąskaitos numerį bei „Patreon" finansavimo platformos, veikiančios mėnesinio prenumeratos mokesčio principu, profilio nuorodą.
„Šiemet turėjome galimybę palaikymą „išmatuoti" labai konkrečiai. Pirmą kartą per penkerius metus (V.Žalai šiemet buvo šeštasis Dakaro ralis karjeroje - aut. past.) viešai paskelbėme finansavimo paieškas. Sulaukėme daug žmonių palaikymo. Jei neklystu, buvo 350 pavedimų ir apie 250 rėmėjų „Patreon" platformoje. Tai labai nudžiugino. Konkrečiai pamatėme, kad mes ne tik savo sportines ambicijas įgyvendiname, bet yra žmonių, kuriems tai irgi įdomu, kurie seka, palaiko ir serga. Galbūt dėl to šiemet palaikymas atrodo didesnis. Nes anksčiau tai galėjai pamatuoti nebent per socialinio tinklo „Facebook" paspaudimus „Patinka" ar gatvėje kas per petį paplekšnodavo", - pasakojo lenktynininkas.
Jo teigimu, pastarasis palaikymas jį labai nustebino. Juk net norint atlikti kiekvieną pavedimą, žmogus turi atsisėsti, pavyzdžiui, prie kompiuterio ir sąmoningai tai padaryti. „Tokiu atveju, manau, tai jau turi būti rimtas sirgalius. Didžiausią dalį gavome pavedimais, šiuo metu yra apie 12 tūkst. eurų. Galima sakyti, jog šiais pinigais pasidengsime pusę biudžeto, reikalingo startui Portugalijoje. Visada vienos pagrindinių išlaidų yra startinis mokestis, jis ten bus apie 7000 eurų. Taip pat dar lauks kelionės išlaidos, kuras ir pan. Šie pinigai mums tikrai svarbūs, nes dabar tarsi „gavosi" skylė tarp finansavimų, nes praeitas finansavimas „užsidarė". Jei Dakaras būna sėkmingas, gali anksti pradėti finansavimo paieškas kitam ciklui, tačiau šiuo atveju situacija yra kitokia, tad viskas truputį nusikelia. Taigi džiaugiuosi, kad dabartinis palaikymas yra. Nes svarbiausia buvo greitai reabilituotis, atsikelti nuo sofos ir toliau veikti. Juk priešingu atveju gal ilgiau „medituotum" ant sofos", - kalbėjo V.Žala.
Aišku, pagrindiniai komandos rėmėjai net ir po nesėkmės iškart nusisukti negalėjo, nes yra ilgalaikės sutartys. Tačiau, pasak lenktynininko, komanda neatliko savo darbo, tad jį turės padaryti vėliau. Paskui, kai reikės pratęsti sutartis, paaiškės, kaip teigia V.Žala, kiek pavyko užglaistyti tą duobę ir kiek „trūkumo" dar liko partnerių dūšioje: „Tai sužinosime truputį vėliau. Dabar tiesiog pakalbėjome su visais ir paprašėme kantrybės. Pavasarį galbūt bus galimybė bent kažkiek reabilituotis."
Sekmadienį V.Žala su komanda vyks į Prancūziją. Vasario 3-4 d. Marselio uoste jau bus galima atsiimti iš Dakaro ralio parplukdytą techniką. „Mini" ant autovežio su kita „X-Raid" komandos technika vyks tiesiai į Frankfurtą (Vokietija). Vienas iš mūsų mechanikų kemperį parvairuos į Lietuvą, o mūsų sunkvežimį pats vešiu į Portugaliją pas šturmaną Paulą Fiuzą (Paulo Fiuza), nes nėra prasmės jį tampyti per visą Europą pirmyn ir atgal. Turėsiu progą ir su Paulu pakalbėti, ir galbūt pakeliui užsuksiu su „X-Raid" pašnekėti", - pasakojo lenktynininkas.
V.Žala Portugalijoje ketino ir „galvą pravėdinti", pailsėti, paminti dviratį, pabėgioti. Tačiau, pasak jo, ten koronavirusas dabar „ant bangos", tad galbūt planus teks pakeisti: „Turbūt daug laiko Portugalijoje praleisti ir paturistauti nepavyks."
Tiesa, po Dakaro V.Žala su „X-Raid" komanda jau buvo susisiekęs ir pradėjo planuoti būsimų veiksmų seką. Lenktynininko teigimu, kol kas nei jiems neaišku, kas galėjo nutikti „Mažyliu" vadinamam „Mini" automobiliui. „Tai paaiškės tik po tyrimo, bet vis tiek norisi užsukti pas juos į bazę ir „palaikyti pulsą", kad judesys vyktų", - pridūrė jis.
Primename, jog artimiausias startas V.Žalos laukia balandžio 8-13 d., kuomet Portugalijoje vyks FIA pasaulio taurės etapas. Tiek automobilis, tiek šturmanas turėtų būti tie patys kaip Dakaro ralyje.
„Tik neaišku, ar variklis bus toks pat, ar pavyks kažką geriau išsiderėti, nes tai didelė investicija", - sakė V.Žala.
Paskui lenktynininkas startuos Lietuvos ralio čempionate, nes turi sutartį su „Škoda". Pastarosiose pirmenybėse yra šešios varžybos, tad, kovojant dėl titulo, bent penkiose V.Žala ketina pasirodyti. Gegužės 12-17 d. Ispanijoje vyks FIA pasaulio taurės etapas, galbūt lenktynininkas dalyvaus ir ten.
„Geografiškai tai šalia Portugalijos, bet dar juk neaišku dėl starto Portugalijoje, galbūt ten virusas „įsiliepsnos", galbūt atšauks varžybas. Tuomet važiuotume į Ispaniją. Arba įvyktų stebuklas ir pasipildytų komandos biudžetas ženkliai, tai startuočiau abiejuose etapuose", - teigė V.Žala.