respublika.lt

Vaidotas Žala sėkmingai įveikė išbandymą kopose, bet išryškėjo techninė problema

2022 sausio 04 16:02:02
Goda Liaugminienė

Trečiajame greičio ruože Vaidotui Žalai ir vėl teko kovoti su kopomis, kurios šį kartą buvo ganėtinai pavojingos. Tiesa, kaip nei kvalifikacijoje, šturmanui Paulo Fiuzai lenktynininko raginti jau nereikėjo - jis drąsiai kilo ir leidosi smėlio kalnais, o „Teltonika Racing" ekipažas finišavo 21-oje vietoje. Nuotaiką šiek tiek sugadino tik techninės problemos, dėl kurių nenorėdami įstrigti trasoje jie buvo priversti mažinti tempą.

×
nuotr. 1 nuotr.
Dakaras. Vytauto Dranginio nuotr.

 



Netoli nuo starto ekipažas dar kartą susidūrė su „X-Raid" visureigį šiais metais kamuojančia technine problema. Važiuojant vėl išlindo šturmano pusės hidraulinė atrama, kuri pakeliui kažkur užkliuvo ir nulūžo. Apie tai abu sužinojo per vėlai, kadangi neveikė apie išsiskleidimą pranešantis daviklis.

„Išėjo taip, kad po pirmųjų 60 kilometrų netekome dešinės pusės hidraulinės kojos. Susidarė tokia situacija, kad prakirtus nors vieną tos pusės ratą būtų tekę nakvoti dykumoje. Taip ir važiavome tarsi pridėję į kelnes", - humoro jausmo net ir tokioje situacijoje neprarado V. Žala.

Sėkmingus šuolius vadino pergalėmis

Laimei, visą greičio ruožą ekipažas įveikė neprakirtęs nė vieno rato. Anot lenktynininko, tai nebuvo lengvas pasivaikščiojimas - netrūko momentų, kai pašokęs nuo smėlio kalvos matydavo, kad leistis teks tarp žmogaus galvos dydžio akmenų.

„Aplenkdavome tuos akmenis milimetrų atstumu ir kiekvienas toks atvejis buvo kaip pergalė. O šuolių buvo ne vienas ir ne du. Gerai, kad viskas baigėsi tokiomis mažomis pergalėmis", - džiaugėsi sportininkas.

V. Žala pasakojo, kad greičio ruožo pradžioje tempas buvo labai geras, tačiau netekę hidraulinės atramos pasijuto tarsi situacijoje, kurią lietuvių liaudis apibūdina paprastai - noriu, bet negaliu. Nemenkas išbandymas buvo ir didelės kopos, per kurias važiuojant matomumas buvo ribotas, o kai kurie nusileidimai - itin skausmingi.

„Oi, gavom, gavom vėl per stuburus - porą kartų trenkėmės kaip reikiant. Tos kopos - tokios suktos: persivertęs per viršų ne visada gali matyt, kas yra apačioje. Kartais ten būdavo grioviai, į kuriuos nusileisdavom su trenksmu. Tuo pačiu padainuodavom ir skausmo dainas. Kaklas kol kas dar vietoje, bet nedaug trūko, kad būtų nukritęs", - komentavo lenktynininkas.

Nauja diena - kitas laimėtojas

Regione praūžus lietui Dakaro organizatoriams teko atsisakyti planuoto maratoninio išbandymo, kuris buvo padalintas į du įprastus greičio ruožus. Al Artavijos apylinkėse išdėstyta antradienio trasa taip pat buvo sutrumpina - dalyviai startavo ten, kur pagal pradinį planą turėjo būti pirmoji atžyma. Greičio ruožo ilgis siekė 255 kilometrus ir šį kartą jame netrūko ne tik nedidelių smėlio sankaupų, bet ir masyvių antrojo sudėtingumo lygio kopų.

Antradienį itin greitas buvo T1+ klasės „Toyota Hilux" visureigį vairuojantis Henkas Lateganas. Dar 2021 metų ralio maratone daug ką nustebinusiam Pietų Afrikos Respublikos lenktynininkui ant kulnų lipo sportinio pykčio niekuomet nestokojantis Carlosas Sainzas su hibridiniu „Audi RS Q e-tron". Būtent ispanas ir laimėjo trečiąjį greičio ruožą, tačiau du geriausius ekipažus finiše skyrė vos 38 sekundės.

V. Žala trečiajame greičio ruože nuo lyderio atsiliko kiek daugiau nei 17 minučių. „Teltonika Racing" komandos ekipažas bendroje automobilių įskaitoje pakilo dviem pozicijomis aukštyn ir šiuo metu užima 13-ąją vietą.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
  • UŽGNIAUŠ: Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen skeptiškai vertina Seimo opozicijos siūlymą steigti laikinąją tyrimo komisiją, siekiant aiškinti, ar eksparlamentarui Kristijonui Bartoševičiui galėjo būti nutekinta informacija apie jo atžvilgiu prokuratūros vykdomą tyrimą, nes esą „visi klausimai jau yra atsakyti“.
  • NESUTARIA: Sartų žirgų lenktynės greičiausiai nevyks ir šiemet - ne tik dėl to, kad dėl šiltų orų nepavyksta išlieti ledo tako Sartų hipodrome, bet ir todėl, kad Žemės ūkio ministerija šimtametę tradiciją nori perleisti Zarasų savivaldybei, kuri sako, kad būtų nepajėgi finansiškai.
  • PENSIJA: Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė Inga Ruginienė tvirtina, kad šiuo metu šalyje esanti pensijų fondų sistema yra „katastrofiškai neteisinga“.
  • SKUNDAS: Aštuonios iš 39-ių nekilnojamojo turto bendrovių, pernai gruodį nubaustų už draudžiamą susitarimą, teismui apskundė Konkurencijos tarybos pernai gruodį joms skirtas baudas.
  • LAIVYBA: Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, praneša, kad nuo 12 val. laivyba Klaipėdos uoste atnaujinta.
  • TRIBUNOLAS: Europos šalių ir Europos Parlamento užsienio reikalų komitetų pirmininkai pasisako už specialaus tarptautinio tribunolo įsteigimą Rusijos nusikaltimų Ukrainoje kaltininkams.
  • UOSTAI: Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos delegacijai viešint Italijos Taranto jūrų uoste ir siekiant užtikrinti sistemingą bei ilgalaikį bendradarbiavimą, pasirašyta bendradarbiavimo sutartis.
  • SVEIKINIMAS: Pirmadienį prezidentas Gitanas Nausėda pasveikino rašytoją, Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatą Saulių Tomą Kondrotą 70-mečio proga.
  • INSTITUTAS: Vietoj centrinio Kauno pašto ketinama įsteigti Nacionalinį architektūros institutą - nauja biudžetinė įstaiga Laisvės alėjoje turėtų pradėti veikti šių metų balandžio 1-ąją.
  • GARAŽAS: Klaipėdos tarybai tvirtinant trejų metų strateginį planą politikai kritikavo administraciją dėl centre nepastatyto požeminio garažo ir įpareigojo imtis darbų Danės gatvėje didinant automobilių vietų skaičių.
Daugiau

Dienos klausimas

Ar reikėtų keisti moterų pavardžių rašybą, leidžiant galūnę -a?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar laikysitės astrologų rekomendacijų 2023 metams?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

0 +4 C

-1 +3 C

 

-2 +4 C

-1 +4 C

-1 +3 C

 

+1 +3 C

0-11 m/s

0-8 m/s

 

0-8 m/s