respublika.lt

Vaidotas Žala sėkmingai įveikė išbandymą kopose, bet išryškėjo techninė problema

(0)
2022 sausio 04 16:02:02
Goda Liaugminienė

Trečiajame greičio ruože Vaidotui Žalai ir vėl teko kovoti su kopomis, kurios šį kartą buvo ganėtinai pavojingos. Tiesa, kaip nei kvalifikacijoje, šturmanui Paulo Fiuzai lenktynininko raginti jau nereikėjo - jis drąsiai kilo ir leidosi smėlio kalnais, o „Teltonika Racing" ekipažas finišavo 21-oje vietoje. Nuotaiką šiek tiek sugadino tik techninės problemos, dėl kurių nenorėdami įstrigti trasoje jie buvo priversti mažinti tempą.

×
nuotr. 1 nuotr.
Dakaras. Vytauto Dranginio nuotr.



Netoli nuo starto ekipažas dar kartą susidūrė su „X-Raid" visureigį šiais metais kamuojančia technine problema. Važiuojant vėl išlindo šturmano pusės hidraulinė atrama, kuri pakeliui kažkur užkliuvo ir nulūžo. Apie tai abu sužinojo per vėlai, kadangi neveikė apie išsiskleidimą pranešantis daviklis.

„Išėjo taip, kad po pirmųjų 60 kilometrų netekome dešinės pusės hidraulinės kojos. Susidarė tokia situacija, kad prakirtus nors vieną tos pusės ratą būtų tekę nakvoti dykumoje. Taip ir važiavome tarsi pridėję į kelnes", - humoro jausmo net ir tokioje situacijoje neprarado V. Žala.

Sėkmingus šuolius vadino pergalėmis

Laimei, visą greičio ruožą ekipažas įveikė neprakirtęs nė vieno rato. Anot lenktynininko, tai nebuvo lengvas pasivaikščiojimas - netrūko momentų, kai pašokęs nuo smėlio kalvos matydavo, kad leistis teks tarp žmogaus galvos dydžio akmenų.

„Aplenkdavome tuos akmenis milimetrų atstumu ir kiekvienas toks atvejis buvo kaip pergalė. O šuolių buvo ne vienas ir ne du. Gerai, kad viskas baigėsi tokiomis mažomis pergalėmis", - džiaugėsi sportininkas.

V. Žala pasakojo, kad greičio ruožo pradžioje tempas buvo labai geras, tačiau netekę hidraulinės atramos pasijuto tarsi situacijoje, kurią lietuvių liaudis apibūdina paprastai - noriu, bet negaliu. Nemenkas išbandymas buvo ir didelės kopos, per kurias važiuojant matomumas buvo ribotas, o kai kurie nusileidimai - itin skausmingi.

„Oi, gavom, gavom vėl per stuburus - porą kartų trenkėmės kaip reikiant. Tos kopos - tokios suktos: persivertęs per viršų ne visada gali matyt, kas yra apačioje. Kartais ten būdavo grioviai, į kuriuos nusileisdavom su trenksmu. Tuo pačiu padainuodavom ir skausmo dainas. Kaklas kol kas dar vietoje, bet nedaug trūko, kad būtų nukritęs", - komentavo lenktynininkas.

Nauja diena - kitas laimėtojas

Regione praūžus lietui Dakaro organizatoriams teko atsisakyti planuoto maratoninio išbandymo, kuris buvo padalintas į du įprastus greičio ruožus. Al Artavijos apylinkėse išdėstyta antradienio trasa taip pat buvo sutrumpina - dalyviai startavo ten, kur pagal pradinį planą turėjo būti pirmoji atžyma. Greičio ruožo ilgis siekė 255 kilometrus ir šį kartą jame netrūko ne tik nedidelių smėlio sankaupų, bet ir masyvių antrojo sudėtingumo lygio kopų.

Antradienį itin greitas buvo T1+ klasės „Toyota Hilux" visureigį vairuojantis Henkas Lateganas. Dar 2021 metų ralio maratone daug ką nustebinusiam Pietų Afrikos Respublikos lenktynininkui ant kulnų lipo sportinio pykčio niekuomet nestokojantis Carlosas Sainzas su hibridiniu „Audi RS Q e-tron". Būtent ispanas ir laimėjo trečiąjį greičio ruožą, tačiau du geriausius ekipažus finiše skyrė vos 38 sekundės.

V. Žala trečiajame greičio ruože nuo lyderio atsiliko kiek daugiau nei 17 minučių. „Teltonika Racing" komandos ekipažas bendroje automobilių įskaitoje pakilo dviem pozicijomis aukštyn ir šiuo metu užima 13-ąją vietą.

Laikraščių prenumerata internetu

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • UŽPUOLIMAS: Pietryčių Norvegijoje mažiausiai trys žmonės penktadienį buvo sužaloti, iš jų vienas – sunkiai, per šaltuoju ginklu ginkluoto užpuoliko ataką, pranešė policija.
  • MAISTAS: Jungtinės Valstijos ir Rusija ketvirtadienį kaltino viena kitą dėl pasaulyje blogėjančios apsirūpinimo maistu padėties, plėtojantis karui Ukrainoje.
  • SKIEPAI: Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) ketvirtadienį leido naudoti kinų gamintojo „CanSinoBIO“ skiepus nuo COVID-19
  • ATLEIDIMAS: Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) vadovas sako, kad planas atleisti beveik 2 tūkst. darbuotojų nesikeičia, nors geležinkelininkų profesinė sąjunga teigė, kad atleista gali būti mažiau darbuotojų.
  • SANDORIAI: Konstituciniam Teismui (KT) išaiškinus, kad išimtiniais atvejais savivaldybės gali vidaus sandoriais pirkti kai kurias paslaugas, privatus verslas tikisi daugiau pergalių teisminiuose ginčuose dėl tokių sandorių.
  • ATOSTOGOS: Lietuvių keliavimo įpročiai grįžta į priešpandeminę būklę – rezervuota daugiau nei pusė vasaros kelionių užsakymų: vis dėlto prognozuojama, kad šiemet atostogų kainos turėtų kilti apie 10 proc.
  • LOGISTIKA: Krovinių gabenimo ir ekspedijavimo grupė „Arijus“ šiemet ketina parduoti įmonę Baltarusijoje ir pasitraukti iš šios rinkos.
  • PAJAMOS: Valstybės įmonė „Regitra“ praėjusiais metais gavo 24,5 mln. eurų pajamų – 8% daugiau nei 2020 metais.
  • OBELISKAS: Palangoje nebeliko sovietinio obelisko su sovietiniais simboliais – kūju ir pjautuvu, ketvirtadienio rytą socialiniame tinkle pranešė Palangos meras Šarūnas Vaitkus.
  • VIEŠBUČIAI: Koncernas „Achemos grupė“ skelbia investavęs 600.000 eurų į viešbučio „Palangos vėtra“ atnaujinimą, taip pat 800.000 eurų į Klaipėdos viešbučius „Old Mill Hotel“ ir „Old Mill conference“.
Daugiau

Dienos klausimas

Ar sveikatos priežiūros tinklo reforma bus naudinga, ar sukels dar daugiau problemų?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Jeigu Seimo rinkimai vyktų ateinantį sekmadienį, už kurią partiją balsuotumėte?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+7 +12 C

+5 +12 C

 

+5 +14 C

+10 +16 C

+15 +18 C

 

+18 +20 C

0-5 m/s

0-4 m/s

 

0-5 m/s