respublika.lt

Sugrįžo su bronza ir viltimi (0)

2020 spalio mėn. 13 d. 21:03:15
Aistė LABINAITĖ

Sakoma „aukštai kilęs, žemai krisi". Pastarasis posakis turbūt nesvetimas Lietuvos porinei keturvietei irkluotojų įgulai. 2017 m. mūsų šalies irkluotojų ketveriukė visuose startuose „šlavė" varžovus nuo kelio ir mėgavosi aukso spindesiu, lietuviai tuomet tapo ir pasaulio, ir Senojo žemyno čempionais. Tačiau po triumfo metų atėjo ir „juodas" laikotarpis, kai rezultatai krito ir titulų nebeliko. Dabar vyrai „į trasą" sugrįžo su Europos bronza.

×
nuotr. 1 nuotr.
Darbas su treneriu Kęstučiu Kebliu (kairėje) Dovydui Nemeravičiui vėl priminė aukštų rezultatų skonį. LIF nuotr.

Poznanėje (Lenkija) vykusiame Europos irklavimo čempionate, kaip jau rašėme, Lietuvos porinė keturvietė įgula - Dovydas Nemeravičius, Martynas Džiaugys, Dominykas Jančionis, Aurimas Adomavičius - užėmė trečiąją vietą ir iškovojo bronzos medalius.

„Į Senojo žemyno pirmenybes vykome tiesiog tikėdamiesi gerai irkluoti, kažkokių konkrečių tikslų neturėjome. Tačiau, žinoma, į varžybas visą laiką važiuoji viduje galvodamas apie pergalę, visada nori laimėti. Nors kažką konkretaus prognozuoti po tokių sudėtingų 2019 m. buvo sunku", - „Vakaro žinioms" sakė D.Nemeravičius.

Irkluotojas pasakojo, jog po pirmo plaukimo Lenkijoje išvis nesitikėjo, kad kažkas gero čia dar gali įvykti, tiesiog pats jautėsi prastai.

„Galbūt dėl to, kad šiais metais nebuvo startų, taip pat ir fiziškai man buvo sunkus momentas. Prieš antrą startą truputį pakeičiau apšilimą, jau buvo geriau. Tačiau dar nesijaučiau taip gerai, kad galėčiau padėti komandai. O finale viskas turbūt susidėliojo į vietas, „pramušė", jau buvo galima normaliai irkluoti", - pridūrė D.Nemeravičius.

Ar galėjo būti ir aukštesnės prabos medalis? Pasak irkluotojo, veikiausiai, ne. Mūsų ketveriukė atidavė viską, kas buvo jų valioje, viską, ką galėjo: „Šį kartą varžovai buvo stipresni, visa galva aukščiau už mus. Daugiau nieko nebebūtume galėję padaryti. Tad, dabar belieka pažiūrėti, kokias šiame Europos čempionate darėme klaidas, bandyti jas taisyti ir tikėtis, jog kitais metais pasiseks labiau."

D.Nemeravičius, paklaustas, ar bronza pridėjo papildomos motyvacijos būsimiems startams, sakė, jog daugiau motyvacijos pridėjo ne medalis, o žinojimas, kad vėl gali konkuruoti su pasaulinio lygio komandomis. Netgi finišas ketvirtoje ar penktoje pozicijoje, būtų suteikęs papildomos motyvacijos, žiūrint į ateitį, juk ir taip būtum vienoje „krūvoje" su stipriausiais.

Kaip ir daugelio kitų sporto šakų atstovų, taip ir irkluotojų, šis sezonas nelepino varžybomis. D.Nemeravičius iš buvusių startų paminėjo tik Lietuvos čempionatą ir tarptautinę „Gintarinių irklų" regatą. Tiesa, tuomet jis dar sėdėjo dvivietėje valtyje. Tačiau vaikinas sezono „neįprastumo" neįvardijo kaip priežasties, turėjusios įtakos sportinei formai, pasiruošimui, pavyzdžiui, Europos pirmenybėms.

„Kaip minėjau, pernai sezonas buvo fiziškai sunkus. Po jo man buvo labai sunku atsigauti. Dėl to net negaliu tiksliai atsakyti, kiek mane paveikė visa viruso, karantino situacija. Iš esmės šį sezoną blogai jaučiausi vien dėl praėjusių metų. Aišku, varžybų trūkumas visada atsiliepia. Juk tuomet ir psichologiškai būna lengviau, nes esi įpratęs prie nuolatinės varžybinės įtampos", - sakė irkluotojas.

O kur ieškoti „kaltų" dėl po 2017 m. „aukso amžiaus" atėjusio smukimo? Panašu, toli ieškoti jų nereikia.

„Neslėpsiu, tai trenerių ir mūsų buvusio konsultanto italo grubios klaidos, kurios buvo akivaizdžios. Po praėjusių metų pavasario nusprendžiau, jog nebenoriu toliau taip dirbti ir komanda išsiskirstė. Nebežinojau, ar norėčiau į Tokijo olimpines žaidynes vykti su dviviete (2019 m. pasaulio čempionate olimpinį kelialapį D.Nemeravičius iškovojo irkluodamas porinę dvivietę kartu su Sauliumi Riteriu (Ritter) - aut. past.). Galbūt dėl sistemos, pagal kurią dirbome su Mykolu Masilioniu ir Džianiu Postiljone (Gianni Postiglione). Tad, tapau „atsiskyrėliu". Tačiau pamačiau, kad ir kiti „atsiskyrėliai" buriasi pas trenerį Kęstutį Keblį, o jis sutinka su jais dirbti. Taip savaime visi pas jį susirinkome, pradėjome dirbti ir grįžome į čempionišką keturvietę. Nebevažiavome su visais į stovyklą Graikijoje, o atskirai vykome į Italiją. Matome, rezultatai iškart gerėja", - pasakojo D.Nemeravičius.

Dabar, pasibaigus vieninteliam ir pagrindiniam šio sezono startui - Europos čempionatui - irkluotojams trijų savaičių atostogos. Jokio sporto, tik poilsis. Paskui jie vėl rinksis Trakuose ir kibs į darbus, ruošiantis naujam sezonui. Gruodį irkluotojai ketina vykti į kalnus slidinėti. Kol kas numatytos stovyklos užsienyje dar neatšauktos ir sportininkai viliasi, jog jos įvyks.

Kitąmet porinė keturvietė kovos dėl kelialapio į Tokijo olimpines žaidynes. D.Nemeravičius tiki įgulos šansais ten patekti ir gerai pasirodyti.

„2016 m. Rio de Žaneiro žaidynėse mūsų pasirodymas buvo nekoks. 2017 m. parodė, kad galime kovoti, atsirado didesnė motyvacija, jog būsimose olimpinėse žaidynėse galime irkluoti geriau. Paskui buvo, kas buvo. O dabar vėl teigiamai vertinu mūsų galimybes vykti į olimpinį Tokiją. Visą laiką tikiu, jog gali būti gerai, kad galime kovoti dėl medalių. Nors, žinoma, čia yra keturvietė, čia kasdien kas nors keičiasi. Sunku kažką pasakyti, juk vieną dieną gali būti labai gerai, kitą - blogai, keturvietė valtis yra „nestabili", nes keturi žmonės. Tačiau viltis išlieka, kitaip mes net nesikeltume kojų iš lovos ir neitume sportuoti", - atviravo D.Nemeravičius.

Parašykite savo komentarą:

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • SVEIKATA: Vilniuje buriama sveikatos komanda aptarė pandemijos valdymą ir kylančias problemas.
  • EKONOMIKA: sausį–rugsėjį visa pramonės produkcija sudarė 15,6 mlrd. EUR ir buvo 3,2 proc. mažesnė nei pernai.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti

Dienos klausimas

Ar jums priimtinas sezoninis laiko sukiojimas?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar eisite balsuoti antrajame Seimo rinkimų ture?