respublika.lt

Pavykusi Dakaro ralio reabilitacija (0)

2021 gegužės 26 09:17:44
Aistė LABINAITĖ

Kai šiemet Dakare Saudo Arabijoje sėkmė nuo Vaidoto Žalos nusisuko, reikėjo ieškoti trasų, kur būtų galima už tai atsigriebti. Praėjus penkiems mėnesiams nuo sunkiausių pasaulyje lenktynių, reabilituotis greičio ruožuose pilotas nusprendė Ispanijoje ir kartu su pajėgiausiais Dakaro dalyviais stojo prie FIA pasaulio taurės „Andalucia Rally" varžybų starto linijos. „Kitų metų sausį vėl norime stoti į Dakaro startą, tad dabar reikia ne tik važiuoti, bet ir daryti užkulisinius darbus", - „Vakaro žinioms" sakė V.Žala.

×
nuotr. 1 nuotr.
Lenktynininkas Vaidotas Žala ir šturmanas Paulas Fiuza po penkių mėnesių nuo Dakaro nesėkmės vėl grįžo į kovinį režimą. Vytauto Dranginio nuotr.


Penkias dienas Ispanijos pietuose vykusiose lenktynėse, kur dalyviams reikėjo įveikti 1086 km, triumfavo katarietis Naseras Al Atija (Nasser Al-Attiyah, „Toyota"). Antroji pozicija atiteko kitai Dakaro legendai, ispanui Karlosui Sainsui (Carlos Sainz, „Mini"). Paskutinįjį prizininkų pakylos laiptelį užėmė Saudo Arabijos atstovas Jazydas Al Radžis (Yazeed Al Rajhi, „Toyota"). V.Žala („Mini") galutinėje įskaitoje tarp 58 klasifikuotų lenktynininkų liko šeštas. Pirmuosiuose greičio ruožuose Lietuvos lenktynininkas laikėsi geriausiųjų penketuke, tačiau trečiasis etapas V.Žalai buvo nesėkmingas, dėl techninio automobilio gedimo - sutrūkusio generatoriaus dirželio - mūsų ekipažas prarado svarbias minutes.

„Galima sakyti, jog Dakaro reabilitacija pavyko, nors turėjome techninį netikėtumą. Tiesa, bendrais masteliais jis buvo smulkus, tačiau „suvalgė" bent pusvalandį. Jei tai būtų Dakaro ralis, tragedijos nebūtų. Tačiau šiose varžybose pastarasis gedimas rezultatą „suvalgė", - pasakojo V.Žala. - Nepaisant šios situacijos, labiausiai norėjome pasitikrinti jėgas su Dakaro vilkais. Panašu, jog tai padarėme sėkmingai. Automobilio neapgadinome, greičio ruožuose rezultatai buvo neblogi. Manau, šioje vietoje darbą padarėme gerai."

Lenktynininkas pripažino, jog sunkiausia šių varžybų dalis vis dėlto buvo lūkesčiai prieš startą: „Žinojau, kad reikia gero tempo, tačiau taip pat žinojau, kad negaliu prisidirbti. Negalėjau apgadinti technikos ir būtinai turėjau būti finiše. Sunkiausia buvo išlaikyti balansą. Nežinojau, kaip gali sektis šiose lenktynėse, kaip agresyviai reikės važiuoti. Tačiau, atrodo, jog po prologo (V.Žala prologe finišavo antroje pozicijoje - aut. past.), kai pasitikrinome tempą, buvo jau šiek tiek ramiau."

Pasak lenktynininko, trasos Ispanijoje buvo gana techniškos. Jis tame regione savo jėgas išbandė pirmą kartą. „Dažnai į tokias trasas neatvažiuoji, nes vietomis ten serpantinai, kitur - laukai. Tačiau tie laukai yra tokie specifiniai, su įvairiais melioraciniais grioviais, betoniniais tilteliais. Tad ralis reikalavo tikslumo ir atidumo. Iš tiesų patirtis buvo įdomi", - pridūrė V.Žala.

„Andalucia Rally" buvo pirmasis „Mažyliu" praminto „Mini" automobilio krikštas po gedimo Dakaro ralio pradžioje. „Realiai kilometrų per 11 metų prisukta jau labai daug, tad adaptuojuosi, grįžtu į režimą gana greitai. Nors, žinoma, apšilimo reikia. Kelias dienas prieš šias varžybas turėjome nedidelį „testuką", prisukau kokius 80 km. Taigi įgūdžiai, vėl sėdus prie „Mažylio" vairo, grįžo gana greitai. Galbūt klasikiniame ralyje būna šiek tiek sudėtingiau su stenograma, kai smegenims vėl reikia grįžti į režimą, o vairavimo įgūdžiai visada grįžta greičiau. Dieną kitą pasuki kilometrus ir žiūri, kad viskas grįžta atgal į formą", - kalbėjo lenktynininkas.

V.Žala neslėpė, jog gedimas trečiajame etape lyg deja vu nukėlė atgal į Dakaro ralį, kai sugedus „Mažyliui" teko baigti lenktynes gerokai anksčiau. Deja vu buvo labai žiaurus. Ir buvau labai piktas. Tačiau kitą dieną mes spustelėjome ir vėl gerai atvažiavome, tad nuoskauda buvo nuplauta. Faktas tas, kad klausimų yra ir norėtųsi juos spręsti. Iš tiesų juos aktyviai ir sprendžiame. Problema su dirželiu gali pasikartoti, ten dar reikia tam tikrų prevencinių veiksmų. Turbūt viskas įvyko dėl upės perlaidos, kuri mums atnešė tą problemėlę. Tai vėlgi bus papildoma patirtis, nes Dakare upių mes nematome, tad nežinojau, kaip elgtis tokioje situacijoje. Galima sakyti, jog mokymosi procesas tęsiasi, o kaip bus ateityje, matysime. Stengsimės viską susidėlioti taip, kad su technine dalimi klausimų kiltų kuo mažiau, bet nuo tų problemėlių niekada negali pabėgti. Nors, jei tokia problema kiltų Dakare, manau, ji mums būtų menka, nes Paulas (portugalas šturmanas Paulo Fiuza - aut. past.) yra labai įgudęs. Pats vienas jis dirželį pakeitė per 25 min. Jei pasitreniruotume, dviese turbūt prarastume labai nedaug laiko. Dakaro perspektyvoje tai nebūtų didelė problema. Nors, žinoma, nemalonu, kai tokie netikėtumai išlenda", - teigė V.Žala.

Įdomu tai, jog į lenktynes Ispanijoje V.Žala vyko ne tik su dabartiniu šturmanu P.Fiuza, bet ir buvusiu savo „porininku" - Sauliumi Jurgelėnu. Pastarasis, dar vadinamas „Dakaro enciklopedija", šį kartą atliko komunikacijos komandos viršininko vaidmenį. „Tai buvo netikėtumas. Prikalbinau Saulių važiuoti. Juk jis turi daug žinių, turi ką papasakoti, tad mūsų komandos modelis suveikė. Saulius supranta savo sveikatos situaciją, tad dar yra daug klausimų, ar jis galės vėl važiuoti koviniu režimu. Taigi pasiūlėme pastarąjį tarpinį variantą ir jam tiko bei patiko. Jam gerai sekėsi, sulaukiau daug gerų atsiliepimų po varžybų, tad prašysiu, kad jis tęstų tą veiklą, tikiuosi, sutarsime", - atviravo V.Žala.

Artimiausios lenktynininko varžybos - birželio pradžioje startuosiantis Lietuvos ralio čempionatas. Birželio 4-5 d. vyks Žemaitijos ralis. Tai bus klasikinis ralis, o su „dakariškais" reikalais, pasak V.Žalos, atėjo laikas daryti namų darbus, pavyzdžiui, tvarkyti biudžeto klausimus. „Į etapą Ispanijoje išvažiavome su pagalba, bet finansinių „galų" dar yra. Taip pat reikia formuoti biudžetą kitiems metams. Namų darbų turime tikrai daug. Kitų metų sausio mėnesį vėl norime stoti į Dakaro startą Saudo Arabijoje, tad dabar reikia ne tik važiuoti, bet daryti ir užkulisinius darbus. Žinoma, visi Dakaro klausimai susiveda į biudžetą ir į „X-Raid" komandą. Šių dviejų atsakymų dar neturiu ir sunku pasakyti, kada turėsiu", - pridūrė V.Žala.

 

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • KELIUOSE: trečiadienio rytą didžiojoje šalies dalyje, išskyrus Utenos ir Kauno apskritis, eismo sąlygas sunkina rūkas, matomumas vietomis siekia iki 200 metrų, o valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, pranešė Lietuvos automobilių kelių direkcija.
  • KOVA: antradienį Graikijos ugniagesiai kovoja su dideliu miško gaisru šiauriniame Atėnų priemiestyje, jo dūmai juntami šalies sostinėje - ugnis šėlsta Dioniso municipaliteto miško masyve, netoli Galinio kaimelio, rajone tarp Stamatos ir Rodopolio gyvenviečių.
  • STIPRUS: pirmadienį Indonezijoje, prie Sulavesio salos pakrantės, įvyko 6,2 balo žemės drebėjimas, pranešė JAV geologijos tarnyba, tačiau perspėjimų dėl cunamio grėsmės nebuvo.
  • KOSMOSE: šeštadienio vakarą virš pietinės Norvegijos naktinį dangų nušvietė didelis meteoritas, sukėlęs bangą pranešimų net iš Švedijos apie pastebėtą dangaus kūną, pranešė vietos žiniasklaida.
  • SIAUTĖJA: miškų gaisras, kilęs už maždaug 100 km į vakarus nuo Barselonos, sunaikino 1 100 hektarų miško ir dirbamos žemės, sekmadienį socialiniame tinkle „Twitter“ pranešė Katalonijos miškų komisija.
  • GĄSDINO: Filipinus šeštadienį supurtė stiprus žemės drebėjimas, pranešė JAV Geologijos tarnyba (USGS), tačiau jis įvyko giliai po žeme, todėl vietos pareigūnai teigė nesitikintys daug žalos.

  • SKĘSTA: potvyniams apėmus dalį Vidurio Kinijos teritorijos, penktadienį, pasitelkiant savadarbius tiltus, buvo evakuojami kaimų gyventojai - tai daroma dėl šalies rytinės pakrantės link artėjančio taifūno, kuris gali sukelti dar didesnius potvynius.
  • TRANSPORTAS: Europoje antrą šių metų ketvirtį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, padvigubėjo naujų elektra varomų transporto priemonių pardavimai, penktadienį nurodė Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA).
  • ATIDARYMAS: Grikapalyje penktadienį buvo atidaryta didžiausia pagal pagamintos vienoje vietoje elektros kiekį nutolusi saulės elektrinė Lietuvoje, kurios galingumas yra 3,35 MW - platforma nuo jau egzistuojančių skiriasi tuo, kad „SoliTek“ modernių technologijų dėka vartotojams užtikrinama 35-40 proc. efektyvesnė elektros generacija ir dvigubai mažesnė kaina už elektros energiją.
  • KROVINIAI: Kauno intermodaliniam terminalui (KIT) prisijungus prie europinės vėžės, Lietuvos krovinių vežėjams atsivėrė  naujos galimybes gabenti krovinius traukiniais iš Europos ir į ją, išvengiant sustojimo pasienyje su Lenkija ir krovinių perkrovimo.
Daugiau

Dienos klausimas

Kaip manote, ar vidaus reikalų ministrė A.Bilotaitė turi atsistatydinti?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Jeigu Seimo rinkimai vyktų ateinantį sekmadienį, už kurią partiją balsuotumėte?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+19 +24 C

+15 +21 C

 

+15 +20 C

+21 +29 C

+19 +26 C

 

+24 +27 C

0-6 m/s

0-10 m/s

 

0-9 m/s

       

Nuorodos