Viso pasaulio automobilių sporto gerbėjai šios datos laukė ilgai. Šiandien Dakaro ralio organizatoriai surengs oficialų pristatymą, kurio metu praneš, kur ir kaip tiksliai vyks 2021 m. sunkiausios pasaulyje lenktynės. Būsimos naujienos domina ir Edviną Juškauską. Šiais metais lenktynininkas debiutavo Dakare, bet pagrindinio savo tikslo - finišo - nepasiekė. Tačiau nesėkmė entuziazmo ir motyvacijos nesumažino. Pradėtus darbus E.Juškauskas tikisi užbaigti kitąmet.
Lenktynininkai, tik grįžę iš vieno Dakaro ralio, iškart pradeda dėliotis planus ir darbus kitų metų iššūkiui. Tačiau šiais metais, kaip ir visam sporto pasauliui, taip ir „variklių griausmo mylėtojams“, teko sustoti ir pakoreguoti įprastą ritmą. Dėl koronaviruso ir karantino buvo atšaukta didžioji dalis varžybų, o į treniruočių trasas sportininkai galėjo grįžti tik pastarosiomis savaitėmis.
„Planavome dalyvauti Europos taurės „Baja“ varžybose, tačiau jos neįvyko. Dar viliamės, jog nuvažiuosime į varžybas Lenkijoje, ten startas dar neatšauktas. Pasiruošimo 2021 m. Dakarui planai šiek tiek buvo sugriauti. Tačiau, jei kitąmet Dakaras įvyks, tikrai važiuosime“, - „Vakaro žinioms“ sakė E.Juškauskas.
Prieš porą savaičių lenktynininkas pradėjo treniruotis specialiai Verkšnionių karjere sukonfigūruotoje trasoje. Ten savo jėgas tikrinosi ir Benediktas Vanagas.
„Testai pavyko, viskas veikia puikiai, nors, žinoma, visokių dar smulkmenų yra. Po pertraukos sugrįžus į trasą, pirmi kilometrai buvo atsargūs. Tačiau įpusėjus treniruotei viskas įsivažiavo ir sekėsi gerai“, - pridūrė E.Juškauskas.
Lenktynininko teigimu, kasdien sekama informacija apie būsimas atnaujintas varžybas, dairomasi į artimiausius kaimynus, ieškoma variantų pasitreniruoti. Nors kol kas oficialių datų dar nėra: „Tačiau, manau, po 1-2 savaičių kalendorius turėtų paaiškėti. Tuomet ir susidėliosime planus, kur važiuosime. Dabar dar laukiame.“
Be abejonės, E.Juškausko, kaip ir daugumos kitų pasaulio lenktynininkų, pagrindinis tikslas ir svarbiausias metų startas yra Dakaras. Kitų metų varžybų likimas turi paaiškėti šiandien. Tiesa, buvo pasigirdusių kalbų, jog 2021 m. gali likti ir be sunkiausio pasaulyje ralio maratono.
„Viliamės, jog pastarojo scenarijaus nebus. Nors, žinoma, visko gali nutikti. Tačiau nemanau, kad atšauks „Dakar 2021“. Galbūt tas viruso pavojus gali būti tik bivakuose, tačiau ten galėtų sugriežtinti sąlygas. O realiai tas 12 dienų važiuoji tik su šturmanu. Nors tai ir masinis renginys, bet nėra daug artimo kontakto, - sakė E.Juškauskas. - Kalbant apie tokį neįprastą pasiruošimą Dakarui, manau, jei per porą savaičių paaiškės varžybų kalendorius, pulsime daug treniruotis, bandysime „pasivyti“, maksimaliai dirbti, o tuomet žiūrėsime, kaip bus.“
Prieš 2020 m. Dakaro startą debiutantas iš Lietuvos teigė, jog pagrindinis tikslas - finišuoti. To padaryti nepavyko. Primename, jog penktajame greičio ruože užsiliepsnojo E.Juškausko ir šturmano Aisvydo Paliukėno automobilio variklis. Išsprendę problemą, lietuviai grįžo į trasą, tačiau kovą tęsė tik „Dakar Experience“ kategorijoje, kur rezultatai nebefiksuojami, o suteikiama galimybė įveikti visus etapus. Tačiau ir čia jiems nepasisekė. Aštuntajame greičio ruože E.Juškausko ekipažas šokdamas per kopą virto ant šono ir stipriai pažeidė galinę važiuoklę. Taip vaikinų debiutas 2020 m. Dakare ir baigėsi.
„Pirmoji lenktynių pusė iki gaisro buvo gera, o paskui net sunku kažką komentuoti (juokiasi). Tuomet visi planai sugriuvo. Kai nebekovojome dėl vietos galutinėje įskaitoje, dingo azartas. Taigi 2021 m. bandysime pasiekti finišą, tikslas nepasikeitė, nes jis buvo neįgyvendintas. Pirmiausia reikia finišuoti, tuomet bus galima galvoti apie aukštesnius tikslus“, - kalbėjo E.Juškauskas.
Lenktynininkas pripažino, nors ir nedaug teko „paragauti“ Dakaro, tačiau jis pasirodė lengvesnis nei tikėjosi prieš debiutą. „Aišku, jei būtume toliau važiavę, kiekvieną dieną jėgos sektų, tuomet galbūt natūraliai ir sunkėtų Dakaras. Taip pat nepasitaikė ir kažkokių didelių niuansų, kur būtume labai „įsivėlę“, aišku, išskyrus gaisrą. Galbūt tai irgi išmuštų iš vėžių“, - pasakojo E.Juškauskas.
Sportininkas pripažino, jog nebaigtas debiutinis Dakaras dar labiau motyvuoja startuoti 2021 m. Juk reikia užbaigti pradėtą darbą. Jis žadėjo viską padaryti, kad ten vėl dalyvautų ir padarytų darbą iki galo.
Šiais metais Dakaras vyko Saudo Arabijoje. Tačiau lenktynininkas trasos pastarojoje valstybėje negalėjo palyginti su jokiomis anksčiau išbandytomis, mat jis nedaug kur dalyvavęs. Šiame sporte E.Juškauskas - dar tik nuo praėjusių metų pavasario. Saudo Arabijoje E.Juškauskas važiavo su iš Vaidoto Žalos įsigytu „Toyota Hilux“ automobiliu. Su tuo pačiu „žirgu“ jis ir toliau ketina tęsti Dakaro odisėją. O kaip dėl šturmano, ar šalia vėl sėdės A.Paliukėnas?
„Visokių planų buvo, bet virusas juos pakoregavo. Daugiausiai šansų, kad važiuosime su tuo pačiu automobiliu. Mes jį visiškai sutvarkėme, perrinkome iš pagrindų. Turbūt jis dabar dar geresnės būklės nei 2020 m. lenktynėse. Dėl šturmano kol kas nėra užtikrinto atsakymo. Per karantiną neturėjome galimybės pakalbėti, ar eisime tuo pačiu keliu. Pamažu viską jau dėliojamės, kalbamės, bet dar yra daug atvirų klausimų. Jis turi atsakyti, ar pas jį nepasikeitė planai“, - teigė E.Juškauskas, kuris ir toliau priklausys B.Vanago komandai.