respublika.lt

Eglė Balčiūnaitė: ar įmanoma kovoti su nerimu pasitelkiant bėgimą?

(4)
2022 balandžio 22 11:04:08
Integrity PR inf.

Pavasario pabaiga tuo pat metu yra ir geras metas pradėti bėgioti. Kai kam tai - pirmi kartai, įsispyrus į bėgimo batelius, kitiems - kiek primirštas, bet vis dar mėgstamas hobis. Šiandien bėgimą noriai renkasi ir tie, kas ieško būdų kovoti su augančiu nerimu ar norėdami palaikyti savo emocinę sveikatą. Olimpietė ir bėgikė Eglė Balčiūnaitė pastebi, kad bėgimas iš tikrųjų turi juntamą bei teigiamą įtaką mūsų savijautai, bet tai neturėtų tapti priemone, kuria sprendžiame visas savo problemas.

×
nuotr. 1 nuotr.
Bėgimas. Pixabay nuotr.

 

„Pirmiausiai - taip, bėgimas tikrai gali prisidėti prie pilnavertiško asmeninio gyvenimo. Kita vertus, nuolat stengiuosi priminti ir apie tai, kad bėgimu, svorių kilnojimu ar kita fizine veikla nereikėtų spręsti savo problemų. Pavyzdžiui, kai pasitelkiame kažkokias emocijas ir jas bandome išlieti per kažkokią fizinę jėgą - bėgti daug greičiau nei įprastai, sporto salėje prisidėti daugiau svorio ir agresyviai kilnoti.

Patikėkite, taip išlieti susikaupusį pyktį ar liūdesį nėra gerai. Bėgiojant - ar atliekant bet kurią kitą sportinę veiklą - svarbiausia yra sutelkti dėmesį į save, jausti savo kūno judėjimą nuo rankų ar kojų iki kvėpavimo. Bėgimas turėtų būti lyg meditacija. Jei bėgiojant pradėsite galvoti, ką kas pasakė ar spręsti įvairias problemas - prarasite ryšį su savo kūnu ir savimi", - išskiria olimpietė Eglė Balčiūnaitė.

Žinoma bėgikė dalinasi mintimis, ką reikia žinoti nusprendusiems pradėti bėgioti, o „Huawei" produktų mokymų vadovė Lietuvoje Urtė Eidžiūnaitė nurodo, ko nepamiršti besirenkantiems bėgimui pritaikytą išmanųjį laikrodį.

Pradėti reikėtų nuo asmeninio tikslo

Pasak E. Balčiūnaitės, bėgimas neturėtų būti veikla, į kurią neriama stačia galva ir iš karto su maksimaliais lūkesčiais.

„Kiekvienas, nusprendęs pradėti bėgioti, turėtų sąmoningai suprasti, kodėl nori tai daryti. Todėl pradėti reikėtų nuo asmeninio tikslo išsikėlimo. Jį žinant, galima žengti vieną po kito mažus žingsnelius link paties bėgimo. Kalbant apskritai, bėgimas yra natūralus judesys žmogui, tačiau tiems, kas iki tol nėra bėgioję, pradėti reikėtų nuo konsultacijos su bėgimo specialistu. Kartu su specialistu reikia apsibrėžti, kokios bus ir kaip atrodys bėgimo treniruotės savaitėje individualiai tam žmogui. Taip pat prieš kiekvieną bėgimą būtina atlikti elementarius stiprinamuosius bei mobilumo pratimus, nes tokiai veiklai kūną turime paruošti", - teigia bėgikė.

Ar bėgimas garantuoja geresnę savijautą?

Bėgimas, kaip išskiria E. Balčiūnaitė, fiziškai stiprina kūną, o tai gerina ir žmogaus psichologinę būseną. Kita vertus, norintiems to pasiekti reikia įdėti ir nemažai pastangų bei nuoseklumo.

„Bėgimas tikrai stiprina mūsų kūną, bet tam kiekvieno bėgimo metu būtina išlaikyti dėmesį ties pačiu bėgimu ir savimi. Tai veikla, kurioje turėtume jausti save, savo judėjimą. Pačių bėgimo treniruočių taip pat yra įvairių - nuo ilgo lėto bėgimo iki intervalinio bėgimo. Svarbu išlaikyti balansą bei pobūdį ir kaitalioti su bendrais fiziniais pratimais. Įtraukus bėgimą į savo savaitinę rutiną ir nuosekliai jos laikantis, po kurio laiko pajausite rezultatus.

Tapsite stipresni, sveikesni, labiau pasitikintys savimi ir labiau atsipalaidavę. Bėgimas visame kūne suaktyvina kraujotaką bei kraujo apykaitą smegenyse, o tai stimuliuoja protinę veiklą, gerina nervų sistemą, gebėjimą susikaupti, taip pat stiprina kaulus ir širdį", - nurodo E. Balčiūnaitė.

Kuo bėgikams svarbus išmanusis laikrodis?

„Išmanusis laikrodis - vienas iš mano pagrindinių ir reikalingiausių pagalbininkų treniruotėse. Šiandien neįsivaizduočiau nei vienos savo treniruotės be jo. Išmaniuoju laikrodžiu seku viską: širdies ritmą, laiką, atstumą ar bėgimo greitį. Po treniruočių darau analizes, stebiu progresą. Taip pat mano treniruotes tokiu būdu stebi ir treneris. Bėgikams labai svarbu treniruotės metu matyti savo širdies ritmo duomenis, momentinį greitį, bėgimo trukmę ar nubėgtą atstumą. Taip žymiai lengviau sekti savo treniruočių tikslus.

Pavyzdžiui, matant, kad nubėgtas atstumas yra per lėtas nei buvo parašyta plane - greitinu, jei matau, kad pulsas per aukštas - lėtinu. Todėl išmanusis laikrodis pravartus ir tiems, kas dar tik pradeda bėgioti ir nori nuolat sekti savo savijautą bei rezultatus", - išskiria E. Balčiūnaitė.

Kaip teigia U. Eidžiūnaitė, šiandien technologijų gamintojai stengiasi sukurti išskirtinai sportininkams pritaikytus sprendimus ar technologijas.

„Nors išmanusis laikrodis iki šiol laikytas universaliu įrenginiu, šiuo metu galime atrasti ir tokių jo versijų, kurios skirtos specialiai aktyvų gyvenimo būdą besirenkantiems vartotojams. Vienas pavyzdžių - išmanusis laikrodis „Huawei Watch GT Runner". Laikrodyje įdiegta profesionali bėgimo programa „TruSport", kuri pradedantiesiems bėgikams pateikia duomenis ir pasiūlymus dėl treniruočių intensyvumo, jų apimties ir poilsio laiko.

Tuo metu jau pažengę bėgikai gali išmaniai įsivertinti savo pasiektus rezultatus: jiems pateikiama ilgalaikė treniruočių rezultatų analizė. Svarbu ir tai, kad laikrodis pasižymi moderniomis vietos nustatymo technologijomis, leidžiančiomis tiksliai sekti kiekvieną treniruotę. Tai pavyzdys, kai technologijų gamintojai ne tik tobulina savo įrenginius, bet ir pritaiko juos dažnai sportuojantiems", - apibendrina U. Eidžiūnaitė.

Laikraščių prenumerata internetu

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (4)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • APSAUGA: Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen ir premjerė Ingrida Šimonytė nori atsisakyti visą parą trunkančios apsaugos.
  • ATSARGUS: Europos Sąjungai planuojant šiais metais dviem trečdaliais sumažinti priklausomybę nuo rusiškų dujų, Lietuvos energetikos agentūros vadovas Virgilijus Poderys tokias galimybes vertina atsargiai.
  • ELGESYS: Užsieniečių registracijos centre Medininkuose migrantai pastaruoju metu sudaužė 120 šildytuvų, skelbia Valstybės sienos apsaugos tarnyba.
  • VAIRUOTOJAI: Lietuvos logistikos įmonės, susiduriančios su vairuotojų trūkumu, transporto saugojimo aikšteles pildo prastovose laukiančiais vilkikais, praneša Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas.
  • KOMPENSACIJA: Ukrainiečius priėmusiems gyventojams ir verslui skirta trečdalis milijono eurų kompensacijų - Socialinės apsaugos ir darbo ministerija skelbia, kad daugiausia lėšų skirta Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje.
  • DRAUDIMAS: Nidoje šį sezoną verslininkams bus draudžiama nuomoti elektrinius paspirtukus, taip pat bus draudžiamas eismas dalyje miesto šia transporto priemone.
  • PREMIJA: Rusijos premjeras Michailas Mišustinas pirmadienį nurodė buvusį Maskvos Vachtangovo teatro meno vadovą režisierių Rimą Tuminą išbraukti iš asmenų, apdovanotų vyriausybine kultūros premija, sąrašo: premija skirta pernai gruodį, jis apdovanotas už „reikšmingą indėlį plėtojant Rusijos kultūrą“, konkrečiai – už teatre pastatytą spektaklį „Edipas karalius".
  • TARYBA: Prezidentas pirmadienį paskyrė naują Ryšių reguliavimo tarnybos tarybą, jai pirmininkaus Gitano Nausėdos vyriausioji patarėja teisės klausimams Jūratė Šovienė.
  • EKONOMIKA: Pastarųjų metų duomenys rodo, kad šešėlinės ekonomikos dalis Lietuvoje mažėja, sako finansų ministrė Gintarė Skaistė.
  • BIBLIOTEKA: Gegužės 19 d. atidaroma valstybės saugoma Neringos Preilos gyvenvietės biblioteka, įsikūrusi istorinėje raudonmūrėje prieškario mokykloje, pastatytoje 1907 metais.
Daugiau

Dienos klausimas

Kiek per mėnesį išleidžiate degalams?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Jeigu Seimo rinkimai vyktų ateinantį sekmadienį, už kurią partiją balsuotumėte?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+3 +9 C

+1 +9 C

 

+4 +12 C

+10 +13 C

+10 +19 C

 

+15 +21 C

0-8 m/s

0-5 m/s

 

0-5 m/s

       
X