Sausio viduryje Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) atstovai dalyvavo Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) organizuotame "Europos ralio sporto saugumo" seminare ir aptarė pagrindines autosporto saugumo užtikrinimo priemones.
Didžioji dalis jų mūsų šalyje taikomos jau ne vienerius metus, o šiemet pristatyti Lietuvos automobilių sporto varžybų organizavimo ir vykdymo taisyklių pakeitimai padės žengti dar vieną žingsnį stengiantis užtikrinti varžybų žiūrovų ir dalyvių saugumą.
Rygoje (Latvija) organizuotame FIA seminare dalyvavo 6 LASF delegatai - Saugaus varžybų organizavimo komiteto pirmininkas (SVOK) Remigijus Antanavičius ir nariai - Remigijus Bilevičius, Algirdas Bilevičius, teisėjų komiteto nariai - Saulius Stanaitis, Donatas Liesis, Gražvydas Smetonis.
"Pagrindinė seminaro tema - žiūrovų saugumas ir jų informavimas, švietimas, "nešant" jiems žinutę apie tai, kas yra autosportas, kokius pavojus jis kelia, kaip reikia teisingai stebėti varžybas. FIA šiam tikslui yra sukūrusi informacinį filmuką, kuris vasario mėnesio pradžioje bus patalpintas LASF internetiniame puslapyje. Seminare taip pat kalbėjome ir apie organizatorių veiksmus, reikalingus saugumo užtikrinimui", - pasakojo SVOK pirmininkas R. Antanavičius.
LASF atstovai džiaugiasi, jog didžioji dalis seminare aptartų priemonių Lietuvoje taikomos bent dvejus metus, taip lenkiant didžiąją dalį Europos šalių.
"Praktiškai visos minėtos žiūrovų informavimo apie pavojus ralio varžybose priemonės Lietuvoje jau naudojamos. Saugos klausimu mes jau esame padarę daugiau nei kitos vidutinės Europos šalys, todėl nemanau, kad ateityje bus didelių pokyčių - jeigu organizatoriai įgyvendina visus saugaus varžybų organizavimo reikalavimus, varžybų stebėjimas yra pakankamai saugus", - teigė D. Liesis.
Siekdamas dar labiau padidinti saugumą varžybų metu ir užtikrinti kokybišką jų organizavimą, LASF Saugaus varžybų organizavimo komitetas pristatė 2016 metų Lietuvos automobilių sporto saugaus varžybų organizavimo reglamentą, kurio tikslas - nurodyti pagrindines varžybų trasų, dalyvių ir žiūrovų saugumo užtikrinimo priemones.
Reglamente apibrėžta, kokie švyturėliai ir garso sirena turi būti naudojama SAF automobilių ir nulinių ekipažų ralyje bei SC (saugumo automobilio) žiedinėse lenktynėse.
"Garso sirena turi atitikti tam tikrus reikalavimus, nes ralio metu dažnai girdisi nulinuko variklio garsas, o žiūrovus įspėjanti sirena pasigirsta tik visiškai priartėjus mašinai. Taip pat apibrėžėme, jog ralio varžybose apsaugos darbuotojai turi būti išstatyti likus ne mažiau kaip dviem valandoms iki pirmo sportinio automobilio starto. Likus ne mažiau kaip 15 minučių iki SAF C starto, į trasą turi išvažiuoti trasos tvėrėjų brigada, kuri galutinai užtveria trasą, kad SAF teisėjai galėtų orientuotis tik į savo darbą. Reikalavimai taikomi ir SC (saugumo automobiliui) žiedinėse lenktynėse", - informavo R. Antanavičius.
Nuliniam ekipažui patekus į avariją ir nebegalint toliau važiuoti, jo poziciją galės užimti iš lenktynių iškritęs sportinis ekipažas.
Atnaujinti reikalavimai žiedinių lenktynių trasoms.
"Papildėme reikalavimus, nurodydami, jog visi aptvarai turi būti įtvirtinti 90 laipsnių kampu žemės atžvilgiu - turi stovėti vertikaliai. Tai ypač aktualu kalbant apie "Nemuno žiedą", nes jame avarijų metu nulenkti aptvarai dažnai nepataisomi, o trasa tose vietose tampa pavojinga", - sakė R. Antanavičius.
Žurnalistai privalės dėvėti juos identifikuojančias liemenes.
"Žiniasklaidos atstovų atveju taip pat atliktas papildymas - anksčiau naudotą rekomendaciją dėvėti žalias šviesą atspindinčias liemenes pakeitė reikalavimas jas dėvėti. Šios liemenės turi būti sunumeruotos, o organizatoriai, išduodami akreditacijas, turi pildyti vardinį sąrašą, kuriame nurodomas konkretus žiniasklaidos atstovas ir jam priskirtos liemenės numeris", - paaiškino SVOK pirmininkas.
"Kiekvienais metais stengiamasi, kad varžybos būtų dar saugesnės, todėl manau, jog šių metų saugumo reikalavimų pakeitimai padės išvengti anksčiau turėtų problemų. Kalbant apie teisėjų darbą, jame vadovaujamės FIA nustatytomis taisyklėmis, jo našumas kitais metais galėtų būti didinamas supaprastinant taškų skaičiavimo reglamentavimą", - apie ateities sprendimus kalbėjo D. Liesis.