respublika.lt

Dakaro organizatoriai paskelbė atnaujintą maršrutą – kopas pakeitė smėlis

(3)
2021 lapkričio 29 09:27:03
Viktorija Žilinskaitė

„Sand on the meniu" (liet. meniu - smėlis) - su tokiu skambiu šūkiu gegužę buvo pristatytas 2022-ųjų Dakaro maršrutas. Tą kartą Dakaro direktorius Davidas Castera žadėjo, kad 2022-iais viename didžiausių pasaulyje kopų masyvų - „Empty Quarter" - bus surengti trys greičio ruožai. Lapkričio 28-ąją pristačius atnaujintą Dakaro maršrutą pažadai išgaravo kaip dūmas - apie „Empty Quarter" kopas net neužsiminta. Nors oficiali to priežastis nėra aiški, lenktynininkas Antanas Juknevičius sako, kad nesunkiai galima suvesti galus.

×
nuotr. 4 nuotr.
Dakaro organizatoriai paskelbė atnaujintą maršrutą – kopas pakeitė smėlis. Tomo Tumalovičiaus nuotr.

 

Dakaras prie savo ištakų negrįš

Gegužę pristatydamas 2022-iais laukiantį maršrutą, D. Castera žadėjo sukurti Dakaro dalyvių vertą iššūkį ir surengti tris etapus „Empty Quarter" dykumoje. Ta vieta, kur kopų aukštis gali siekti iki 500 metrų, turėjo simbolizuoti prie savo ištakų sugrįžtantį Dakarą. Tokį Dakarą, kuriame trasos driekiesi per aukštas ir sudėtingas kopas, dalyviai paskutinį kartą matė tik Afrikoje.

„Aukštos ir sudėtingos kopos yra Dakaro vizitinė kortelė. Tokias kopas Dakaras galėjo pasiūlyti tik senais gerais laikais. Kai Dakaras persikėlė į Saudo Arabiją, organizatoriai žadėjo, kad sugrąžins jį prie šaknų ir surengs greičio ruožus didelėmis kopomis garsėjančioje „Empty Quarter" dykumoje. Vietoj to paskutinius dvejus metus gavom pasivažinėjimus pajūriu ir smėliu apipustytas akmenuotas uolas, kurios buvo pavadintos kopomis. Panašu, kad šiais metais laukia tas pats, nes Dakaro maršrutas į „Empty Quarter" dykumą nepasuks. Nors šiandien pristatyme Castera stengėsi pabrėžti maršrute numatytas kopas, tai nieko nereiškia - jau teko įsitikinti, kad mes skirtingai suprantame, kas yra kopa", - sako „KREDA" komandos lyderis A. Juknevičius

Sprendimo priežastys neaiškios

Lapkričio 28-ąją surengtame Dakaro pristatyme nebuvo paaiškinta, kodėl organizatoriai nusprendė atšaukti tris „Empty Quarter" dykumoje planuotus greičio ruožus. D. Castera šį kartą Dakarą pristatė jau su kitu šūkiu - „Sand galore" (liet. „Smėlio begalybė"). Nors pristatydamas kiekvieną greičio ruožą jis pabrėždavo laukiančius navigacinius iššūkius, begalę smėlio ir kopų, apie sprendimą iš maršruto išbraukti „Empty Quarter" dykumoje numatytus greičio ruožus neužsiminė nei vienu žodžiu.

„Pasižiūrėjus pristatymą, susidaro įspūdis, kad skambiai gegužę dalintų pažadų apie tris greičio ruožus „Empty Quarter" dykumoje net nebuvo. Sprendimo atšaukti planus priežastys taip pat nebuvo paaiškintos. Kai priežastys lieka neaiškios, gali kilti pačių įvairiausių interpretacijų. Mano supratimu, tokį sprendimą galėjo lemti keli dalykai. Pirma, šį mėnesį vykęs „Abu Dhabi Desert Challenge". Šios „Empty Quarter" vykstančios dykumų lenktynės yra puiki vieta komandoms išbandyti savo techniką prieš Dakarą, ypač naujuosius T1+ klasės prototipus. Deja, ne viena komanda lenktynėse susidūrė su techninėmis problemomis ir realiai negalėjo išsikapstyti iš kopų. Teko ir pačiam pagelbėti vienam lenktynininkui, kai vidury „Empty Quarter" dykumos jam subyrėjo naujojo T1+ modelio priekinis reduktorius", - pasakojo 13-am Dakaro raliui besirengiantis lenktynininkas A. Juknevičius.

Kita galima organizatorių sprendimo priežastis - 2022-ųjų Dakare debiutuojantis elektrinis „Audi" bagis. Šis prototipas priklauso naujajai T1 E - alternatyvia energija varomų automobilių - klasei. Važiuojant aukštose ir sudėtingose kopose elektra varomam automobiliui reikia labai daug energijos sąnaudų. Tai - nėra paranku, nes yra didelė rizika, kad pristigus resursų vidury aukščiausių pasaulio kopų lenktynės bus baigtos. Tokiu atveju reputacinę žalą patirtų ne tik Dakare debiutuojanti „Audi", bet ir visas „Dakar Future" (liet. „Dakaro ateities") projektas. Galima įtarti ir tai, kad siekiant sėkmingo „Audi" debiuto Dakare buvo ne tik pakoreguotas maršrutas, bet ir jo trasų ilgis. 2022-ųjų Dakare liko vos trys greičio ruožai, kurių ilgis siekia daugiau nei 400 kilometrų, nors praeityje dalyviams tekdavo įveikti ir 600 kilometrų ilgio greičio ruožus.

„Nors naujausiuose T1+ ir T1 E prototipuose sėdės lenktynininkai, turintys reikalingų įgūdžių aukštoms ir sudėtingoms kopoms, apie jų automobilių technines galimybes greičiausiai negalima būtų pasakyti to paties. Todėl peršasi išvada, kad organizatoriai nusprendė atšaukti suplanuoti ruožus „Empty Quarter" ir pakeisti juos trumpesnėmis smėlingomis trasomis, kuriomis naujieji prototipai galės pūsti su vėjeliu be jokių problemų", - priduria Dakaro legenda A. Juknevičus.

2022-ųjų Dakaro ralis sausio 1-14 dienomis trečią kartą vyks Saudo Arabijoje. KREDA komandos lyderis - Antanas Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis Dakaro lenktynininkas, besirengiantis 13-am savo Dakarui. Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-iais Antanas Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio legenda.

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (3)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • REKORDAS: Vokietija 2021 metais eksportavo ginklų už daugiau nei 9,35 mlrd. eurų – tai rekordinė suma šaliai.
  • LENGVATOS: Spartesnio atsigavimo siekiančioms įmonėms ir nukentėjusioms nuo Kinijos sankcijų, turėtų būti išdalinta dar 400 mln. Eur lengvatinių paskolų.
  • SIŪLYMAS: Parlamentarų grupė siūlo nustatyti nulinį tarifą į atsinaujinančius energijos išteklius naudojančias technologijas reinvestuojamam pelnui.
  • RINKIMAI: Europos Parlamentas išrinko konservatorę įstatymų leidėją Robertą Metsolą naująja pirmininke.
  • DRAUSTINIAI: Aplinkos ministerijos duomenimis, daugiausia mūsų šalyje yra genetinių (112), telmologinių (52), kraštovaizdžio (45), geomorfologinių (40), botaninių (35), hidrografinių (34), botaninių-zoologinių (31) draustinių.
  • ĮGALIOJIMAI: Seimas antradienį po svarstymo pritarė ekstremaliosios situacijos metu pratęsti kariams pasienyje suteiktų įgaliojimų trukmę dar trims mėnesiams.
  • NEBEATITINKA: Vyriausioji prezidento patarėja ekonominiais ir socialinės politikos klausimais Irena Segalovičienė teigia, kad galimybių pasas nebeatitinka omikrono atmainos sukurtų realijų, todėl privalo būti peržiūrėtas.
  • UOSTAI: Pernai Lenkijos jūrų uostuose krovos apimtis išaugo 9% ir pasiekė 113,1 mln. tonų kiekį.
  • BVP: Baltarusija per praėjusius metus sukūrė palyginamosiomis kainomis 2,3% didesnį nei užpernai bendrąjį vidaus produktą.
  • KROVINIAI: Rygos uostas pranešė per praėjusius metus perkrovęs 21,499 mln. tonų krovinių – tai 9,3% mažiau nei 2020 m.
Daugiau

Dienos klausimas

Ar vykstate į Lenkiją apsipirkti arba užsipilti degalų dėl ten esančių mažesnių kainų?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kaip vertinate Sausio 13-osios minėjimą?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

-5 +4 C

0 +3 C

 

-2 +2 C

-1 +4 C

-2 +1 C

 

-3 0 C

0-8 m/s

0-11 m/s

 

0-12 m/s