respublika.lt

Dakaro „Mažylis“ ieško naujų namų (1)

2021 liepos 21 09:45:01
Aistė LABINAITĖ

Prieš porą savaičių Vaidotas Žala savo socialinių tinklų paskyrose pasidalijo parduodamo Dakaro ralio bolido „X-Raid Mini JCW Rally" skelbimu. Iki 2022 m. sunkiausių pasaulyje lenktynių liko kiek daugiau nei penki mėnesiai. Ar bandymas atsisveikinti su „Mažyliu" reiškia, jog piloto Dakaro odisėja baigėsi? Pasirodo, viskas yra priešingai. Norint siekti aukštumų Dakaro ralyje, reikia imtis permainų. „Kad 2022 m. būsime Dakaro ralyje, esu tikras 100 proc. Dėl to abejonės neturiu. Juk daugiau nieko gyvenime nemoku. Tiek metų tam atidavus, reikia užbaigti šį reikalą iki galo ir pažiūrėti, ką ten geriausio galime nuveikti", - „Vakaro žinioms" sakė V.Žala.

×
nuotr. 1 nuotr.
Lenktynininkas Vaidotas Žala, iki Dakaro likus kiek mažiau nei pusmečiui, bando parduoti „Mini“. „Agrorodeo“ komandos nuotr.

 

Po automobilio pardavimo skelbimu buvo prierašas „Užduotis - parduoti „Mažylį". Jei pavyks, dėliosim planą toliau". Pasak V.Žalos, žengti pastarąjį žingsnį buvo svarstyta jau seniai. „Tačiau tai yra tik pradinis žingsnis. Juk skelbimo įdėjimas ir faktinis pardavimas laiko prasme gali būti labai tolimi. Tiesiog reikėjo pradėti šį procesą, nes žiūrime į ateitį, norime važiuoti greičiau, norime važiuoti su naujesne technika. Pastarasis automobilis jau keletu metų atsilieka nuo naujausių generacijų. Tad, norint pasvajoti apie tobulėjimą, judėjimą į priekį, reikėjo šį procesą kažkada pradėti", - pasakojo lenktynininkas.

Tačiau, V.Žalos teigimu, nors procesas ir pradėtas, tai neduoda atsakymo, kaip elgtis toliau. Jeigu pavyks derybos ar atsiras pirkėjas, tik tuomet bus galimas ir įmanomas judesys į priekį. „O dabar tik išplatinome žinutę ir lauksime tolimesnių žingsnių. Daug laiko nėra. Pirmus Dakaro mokėjimus reiktų daryti rugpjūčio pabaigoje. Tačiau jeigu dabar nepavyks parduoti bolido, vadinasi, tai daryti vėl reikės kažkada ateityje", - pridūrė lenktynininkas.

Ar vis dėlto imtis tokių permainų ne per vėlai, juk iki „Dakar 2022" ne tiek daug laiko liko? „Negali pardavinėti automobilio, jei dar turi suplanuotas varžybas. Pastarąjį žingsnį galėjome žengti tik po starto Ispanijoje (Andalūzijos ralyje V.Žala dalyvavo gegužės viduryje, o „Mažylio" pardavimo skelbimas buvo paviešintas liepos pradžioje - aut. past.). Taip pat pardavimo procesas vyksta nuolat komunikuojant su „X-Raid" komanda. Ji mums padeda šioje situacijoje, aktyviai siūlo automobilį klientams. Taigi pardavimo sprendimas nepriklauso vien tik nuo manęs", - aiškino lenktynininkas.

Paklaustas, ar per pastarąsias dvi savaites kas nors jau išreiškė susidomėjimą automobiliu, galbūt jau yra ir potencialių pirkėjų, V.Žala atsakė neigiamai: „Kol kas tylu ir ramu. Iš tiesų laikas, norint realizuoti automobilį, yra labai negailestingas. Mat keičiasi techniniai reikalavimai, Dakare kitais metais atsiras nauja kategorija. Tad neaišku, kokios investicijos bus reikalingos tos kategorijos tobulinimui, pagrinde tai bus pakabos tobulinimas. Neaišku, kiek ta kategorija bus greitesnė, tobulesnė ir kokių rezultatų sulauks. Taigi dar yra daug neapibrėžtumo ir dauguma komandų arba sėdi ir laukia, arba planuoja judesį į naujesnę kategoriją. Mes papuolame tarsi į vakuumą ir turime išlaukti momento, kai bus šiek tiek daugiau aiškumo rinkoje. Realiai komandų, kurios galėtų „įkąsti" šį automobilį, „suvalgyti" jo kaštus, pasaulyje yra labai nedaug. Tad tiesiog reikia išlaukti to teisingo momento. Tai, jog procesas juda lėtai, manęs nestebina."

Lenktynininkas dar pridūrė, jog kol kas jų „niekas per galvą nemuša", nespaudžia. Tad nepavykus parduoti „Mažylio", su juo bus galima startuoti ir ateinančių metų Dakare. „Jis po paskutinio perrinkimo nuvažiavęs gana nedaug kilometrų. Žinoma, jeigu pavyks kažkas gudriau, padarysime gudriau. Jeigu ne, paliksime taip, kaip buvo, ir tikėsimės geriausio įmanomo rezultato", - sakė V.Žala.

Po nesėkmingai pasibaigusio šių metų Dakaro ralio Saudo Arabijoje lenktynininkas su „Mini" dalyvavo tik Andalūzijos ralyje (Ispanija). Automobilis į Lietuvą net negrįžo, dabar jis yra Frankfurte (Vokietija). „Namo" grįžti „Mažylis" kol kas neplanuoja, tai galėtų įvykti nebent rudenį. Pasak V.Žalos, jis tikisi, kad rugpjūčio pabaigoje jau turėtų būti bent kažkokie atsakymai, kuria linkme bus judama toliau.

„Daugiau klaustukų kyla tik dėl mūsų pasirodymo formos - su kokia technika važiuosime, kas bus šturmanas ir pan. Pavyzdžiui, Paulo Fiuzos (Paulo Fiuza) sprendimas praėjusį Dakarą prisijungti prie manęs priklausė nuo „X-Raid", nes jis su šia komanda turi sutartį. Jei taip nutiktų, kad dabar negalėčiau važiuoti su „X-Raid" automobiliu, tuomet vėl kitaip reikėtų spręsti šturmano klausimą. Visi šie klausimai turi bendras sąsajas, bet situacija visą laiką evoliucionuoja, tad pagrindinis dalykas, kurį išmokau per daug metų, jog čia reikia kantrybės. Padarai vieną žingsnį, tuomet - palauki, pažiūri, kaip vystosi situacija. Tuomet darai kitą žingsnį", - kalbėjo lenktynininkas.

Vienintelis klausimas, kuris niekada „nesibaigia" yra finansinis. Tai - rėmėjų paieška, darbas su partneriais, finansinės bazės, kurios pagrindu galima išvažiuoti į Dakarą, vystymas. Biudžeto klausimas sprendžiamas visus metus. „Rugpjūčio pabaigoje bus pirmasis Dakaro mokėjimų terminas, kai gali sutaupyti simbolinę pinigų sumą. Įprastai iki to laiko privačios komandos jau stengiasi priimti tam tikrus sprendimus. Jei iki to laiko sugalvoji, kad yra tikimybė progresuoti, gali palaukti. Didesnių komandų sprendimai taip ir nusitempia į spalį ar lapkritį. Jei iki to laiko matysime, kad mūsų formatas nesikeičia, eisime tuo keliu, kuriuo ėjome iki šiol. Jei matysime kažkokių galimybių, tempsime gumą ir bandysime rasti geresnius sprendimus", - teigė V.Žala.

 

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (1)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • PADARINIAI: pietinėje Belgijos dalyje – prancūzakalbėje Valonijoje – prasidėjo šiukšlių krizė - po smarkių potvynių, kilusių liepos 14-16 dienomis, regione perpildyti visi sąvartynai, ir statybinių šiukšlių kalnai ėmė dygti nenaudojamoje automobilių magistralėje A601.

  • KOVA: antradienį Graikijos ugniagesiai kovoja su dideliu miško gaisru šiauriniame Atėnų priemiestyje, jo dūmai juntami šalies sostinėje - ugnis šėlsta Dioniso municipaliteto miško masyve, netoli Galinio kaimelio, rajone tarp Stamatos ir Rodopolio gyvenviečių.
  • STIPRUS: pirmadienį Indonezijoje, prie Sulavesio salos pakrantės, įvyko 6,2 balo žemės drebėjimas, pranešė JAV geologijos tarnyba, tačiau perspėjimų dėl cunamio grėsmės nebuvo.
  • KOSMOSE: šeštadienio vakarą virš pietinės Norvegijos naktinį dangų nušvietė didelis meteoritas, sukėlęs bangą pranešimų net iš Švedijos apie pastebėtą dangaus kūną, pranešė vietos žiniasklaida.
  • SIAUTĖJA: miškų gaisras, kilęs už maždaug 100 km į vakarus nuo Barselonos, sunaikino 1 100 hektarų miško ir dirbamos žemės, sekmadienį socialiniame tinkle „Twitter“ pranešė Katalonijos miškų komisija.
  • GĄSDINO: Filipinus šeštadienį supurtė stiprus žemės drebėjimas, pranešė JAV Geologijos tarnyba (USGS), tačiau jis įvyko giliai po žeme, todėl vietos pareigūnai teigė nesitikintys daug žalos.

  • SKĘSTA: potvyniams apėmus dalį Vidurio Kinijos teritorijos, penktadienį, pasitelkiant savadarbius tiltus, buvo evakuojami kaimų gyventojai - tai daroma dėl šalies rytinės pakrantės link artėjančio taifūno, kuris gali sukelti dar didesnius potvynius.
  • TRANSPORTAS: Europoje antrą šių metų ketvirtį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, padvigubėjo naujų elektra varomų transporto priemonių pardavimai, penktadienį nurodė Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA).
  • ATIDARYMAS: Grikapalyje penktadienį buvo atidaryta didžiausia pagal pagamintos vienoje vietoje elektros kiekį nutolusi saulės elektrinė Lietuvoje, kurios galingumas yra 3,35 MW - platforma nuo jau egzistuojančių skiriasi tuo, kad „SoliTek“ modernių technologijų dėka vartotojams užtikrinama 35-40 proc. efektyvesnė elektros generacija ir dvigubai mažesnė kaina už elektros energiją.
  • KROVINIAI: Kauno intermodaliniam terminalui (KIT) prisijungus prie europinės vėžės, Lietuvos krovinių vežėjams atsivėrė  naujos galimybes gabenti krovinius traukiniais iš Europos ir į ją, išvengiant sustojimo pasienyje su Lenkija ir krovinių perkrovimo.
Daugiau

Dienos klausimas

Ar reikia kaliniams, priklausomiems nuo narkotikų, vietoj pagalbos dalinti švirkštus ir adatas?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Jeigu Seimo rinkimai vyktų ateinantį sekmadienį, už kurią partiją balsuotumėte?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+14 +22 C

+16 +22 C

 

+15 +21 C

+21 +29 C

+19 +28 C

 

+18 +20 C

0-9 m/s

0-10 m/s

 

0-7 m/s

       

Nuorodos