respublika.lt

Pirmojo „The Ocean Race Europe“ etapo sąlygos leis parodyti, ką tokios jachtos kaip „Ambersail-2“ iš tiesų sugeba

(0)
2021 gegužės 31 11:20:04
Lietuvos buriuotojų sąjunga

Gegužės 29 d. popietę Lietuvai atstovaujanti „Ambersail-2" įgula paliko Lorjano krantus ir, buriuodama lenktyniniu režimu, per Biskajos įlanką pasuko atšiauraus Atlanto link. Iš viso pirmajame „The Ocean Race Europe" etape startavo 12 įspūdingų lenktyninių jachtų - 7 „Volvo 65" ir 5 IMOCA 60 - kurios šiuo metu jau rungiasi beveik 1400 jūrmylių distancijoje, kuri driekiasi per Biskajos įlanką ir Atlanto pakrantę link Kaškaiso Portugalijoje ir žada buriuotojams ne vieną iššūkį.

×
nuotr. 4 nuotr.
Aistės Ridikaitės nuotr.

 

Iškart po starto lengvo vėjo sąlygomis į priekį „Volvo 65" laivyne akivaizdžiai išsiveržė portugalų komanda „Mirpuri Foundation Racing Team" (kpt. Yoann Richomme), iškart už jų - „Ambersail-2" ir „Team Childhood 1" (kpt. Simeon Tienpont) komandos, kovojančios dėl geresnės pozicijos. Likusios „Volvo 65" komandos išsidėstė už jų. Tačiau prieš akis - stipresni vėjai ir dar kone 1400 jūrmylių kelias iki finišo Kaškaise.

Pasak lietuvių komandos navigatoriaus, triskart pasaulį lenktyniniu režimu apiplaukusio naujazelandiečio Conrado Colmano, nors įgula startavo su lengvu vėju, palikus Biskajos įlanką ir pasiekus atvirus Atlanto vandenis, sąlygos aštrės, vėjas stiprės ir įgula turės progą parodyti, ką šios lenktyninės jachtos iš tiesų sugeba.

„Pirmasis etapas žada būti tiesiog fantastiškas! Per Biskają turėtume pajudėti pavėjiniais kursais, su lengvu vėju. Tačiau vėliau gausime vis daugiau ir daugiau vėjo, kol galų gale tiesiog šiuoliuosime per bangas. Manau, iš tiesų turėsime progą sužinoti, ką ši jachta ir ši komanda sugeba tokiomis smagiomis buriavimo sąlygomis. Tuomet, pasiekę lenktynių organizatorių nustatytą ženklą Atlante ir jį apsukę, pajudėsime link Kaškaiso. Finišuoti turėtume trečiadienio rytą",- prieš startą pasakojo C. Colmanas.


Pasak komandos kapitono Roko Milevičiaus, tiek komanda, tiek laivas varžyboms jaučiasi pasiruošę - tam buvo skirta daug jėgų ir laiko, įgulos nariai jau spėjo apsiprasti su buriuotojiška buitimi laive ir pamažu visą dėmesį ima skirti būtent buriavimui. Be to, prieš pat startą įgulą pasiekė ir jiems itin svarbi pavėjinių kursų burė A4, kuri ne kartą įgulai pakišo koją kovojant dėl aukštesnės pozicijos Prologo metu.

„Mane mano komanda motyvuoja, nes yra labai užsidegusių žmonių. Vis dažniau įguloje prasideda nuoširdi diskusija, ką mes dar galime padaryti, kad laivas plauktų greičiau. Tai skatina judėti į priekį ir ieškoti būdų, kaip šį laivą padaryti vienu greičiausių šiame laivyne. Su šitais laivais reikia mokėti buriuoti - techniškai jie labai panašūs, tad rezultatą dažniausiai lemia tai, kaip jame moka elgtis įgula: kiek jie pažįsta laivą ir jo galimybes, kaip moka jas išnaudoti, kaip susipažinę su burių sistemomis, kaip moka sureguliuoti bures ir stiebą",- dalinasi R. Milevičius.

Pasak kapitono, mūsų įgula tokios patirties turinčių narių turi tikrai nemažai, tarp jų - ir jis pats, ir tokie buriuotojai kaip Linas Ivanauskas, Tomas Ivanauskas, Domantas Juškevičius, kurie buriuodami ir lenktyniaudami šiuo laivu yra praleidę nemažai laiko.

„Ambersail-2" komandos vadovo Raimundo Daubaro teigimu, pliusas yra ir tai, kad Lietuvos jachta, priešingai nei konkurentų jachtos, lenktynėse aplink pasaulį yra plaukusi tik vieną kartą, o ne du. Tai reiškia, kad tiek ji, tiek visas jos inventorius mažiau nusidėvėję.

„Prieš šitas varžybas mes atsinaujinome visą savo burių inventorių. Per paskutines tris dienas vyko itin intensyvūs pasiruošimai Lorjane, į jachtą buvo suinstaliuotos ir paruoštos visos sistemos, leidžiančios užtikrinti aukščiausią jachtų ir įgulų saugumą, kurio reikalauja „The Ocean Race" protokolas. Taip pat pagaliau gavome ir mums itin reikalingą A4 burę - už ją esame dėkingi savo partneriams, jaunųjų vadovų organizacijai YPO Lithuania Chapter bei įgulos nariui Tomui Gižui. Dabar jau pavėjiniuose kursuose neturėsime pasiteisinimo ir turėsime kovoti su lyderiais",- prieš startą džiaugėsi R. Daubaras.

Kita vertus, įgula pripažįsta, kad konkurentai taip pat turi savo stipriąsias puses - kai kuriose buriuoja ne vienose „The Ocean Race" lenktynėse aplink pasaulį plaukę ir milžinišką patirtį sukaupę buriuotojai. Pasak Lietuvos buriuotojų, mums šis startas - jau savaime yra laimėjimas, nes būdami nedidelė jūrinė valstybė sugebėjome patekti į vieną aukščiausio rango pasaulinį buriavimo įvykį.

Lenktyninių „Volvo 65" jachtų grupėje „The Ocean Race Europe" lenktynėse varžosi net 7 iš 8 pasaulyje egzistuojančių „Volvo 65" jachtų: austrų komanda „The Austrian Ocean Race Project" (kpt. Gerwin Jansesn), portugalų komanda „Mirpuri Foundation Racing Team" (kpt. Yoann Richomme), Lenkijos komanda „Sailing Poland" (kpt. Bouwe Bekking), Meksikos komanda „Viva Mexico" (kpt. Erik Brockmann), jungtine švedų ir olandų komanda „Team Childhood 1" (kpt. Simeon Tienpont) ir oladų komanda „AkzoNobel Ocean Racing" kpt. Chris Nicholson) bei, žinoma, Lietuvos „Ambersail-2".

Taip lenktynėse startuoja ir 5 IMOCA60 klasės jachtomis buriuojančios komandos. Jų rezultatai bus skaičiuojami skirtingose grupėse.

„Ambersail-2" komandą šiame etape sudaro: kapitonas Rokas Milevičius, Tomas Ivanauskas, Linas Ivanauskas, Domantas Juškevičius, Conradas Colmanas, Deimantė Jarmalavičiūtė, Aistė Ridikaitė, Arnas Eimutis, Saulius Pajarskas, Arvydas Paunksnis, Nerijus Eidukevičius, Ramūnas Janonis, Ramūnas Bložė, Darius Vaičiulis, Jurgis Radzevičius.

„The Ocean Race Europe" etapai:

Lorjanas (Prancūzija) - Kaškaisas (Portugalija): startas gegužės 29 d.
Kaškaisas (Portugalija) - Alikantė (Ispanija): startas birželio 6 d.
Alikantė (Ispanija) - Genuja (Italija): startas birželio 13 d.

 

 

Laikraščių prenumerata internetu

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • SVEIKINIMAS: Prezidentas Gitanas Nausėda Valstybės ir Tautiškos giesmės dienos proga sveikina visus šalies žmones ir linki gražios šventės: "Ilga ir turtinga istorija mums padėjo net didžiausių sunkumų akivaizdoje išlaikyti ryžtą kurti savo valstybę bei tikėjimą jos ateitimi".
  • PROSPEKTAS: Klaipėdos Baltijos prospekto, Šilutės ir Vilniaus plentų žiedinės sankryžos rekonstrukcijai šiemet trūkstamų beveik 5 mln. eurų bus ieškoma, sako susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas.
  • ADMINISTRATORIUS: Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Mykolas Majauskas sako, kad ima šlubuoti pasitikėjimas laikinuoju Kėdainių fosforo trąšų gamyklos „Lifosa“ administratoriumi - jis valstybės paskirtas siekiant atkurti Europos Sąjungos sankcijų Rusijai suvaržytos didelės įmonės veiklą.
  • VALDYMAS: Pagėgių politikams nesusitarus dėl naujo administracijos direktoriaus, Vidaus reikalų ministerija pranešė, kad teiks Vyriausybei nutarimo projektą dėl tiesioginio valdymo įvedimo.
  • SAUGUMAS: Iš daugiau nei 60 mln. eurų vertės europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica” geležinkelio tilto per Nerį rangovo konkurso pašalintai Ispanijos tiltų ir kelių infrastruktūros statybos bendrovei „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ nepavyko panaikinti Vyriausybės sprendimo, kad bendrovė neatitinka šalies saugumo interesų.
  • KUKURŪZAI: Į Lietuvą iš Ukrainos atvyko šeštas traukinys, kuriuo atgabenta 1300 tonų kukurūzų, pranešė „Lietuvos geležinkeliai“.
  • TRANZITAS: Prezidento vyriausiasis patarėjas Kęstutis Budrys tvirtina, kad iš šią savaitę laukiamo Europos Komisijos išaiškinimo dėl situacijos su tranzitu į Kaliningradą tikimasi, jog bus tiksliai atsakyta į klausimus, kokioms prekėms, kertančioms Europos Sąjungos sieną ir vykstančioms į kitą Rusijos regioną, turi būti taikomos sankcijos.
  • ATSTATYMAS: Lietuva skirs Ukrainos nacionaliniam bankui papildomus 10 mln. eurų neatidėliotiniems atstatymo darbams.
  • BANKROTAS: Skandinavijos aviakompanija SAS, negalėdama grąžinti skolos, kreipėsi į JAV dėl bankroto procedūros, skelbia „Bloomberg“.
  • GAMYBA: Lenkijos naftos koncerno „Orlen“ valdoma vienintelė Baltijos šalyse naftos perdirbimo ir importo gamykla „Orlen Lietuva“ po beveik du mėnesius trukusio kapitalinio remonto atnaujino gamybą ir veikia maksimaliu pajėgumu.
Daugiau

Dienos klausimas

Kaip manote, ar būsime vėl stipriai kontroliuojami ir uždaryti dėl koronaviruso?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar gerai atidirbo Seimas šią pavasario sesiją?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+12 +18 C

+10 +19 C

 

+11 +18 C

+14 +20 C

+16 +20 C

 

+18 +20 C

0-5 m/s

0-6 m/s

 

0-6 m/s