respublika.lt

Antrame Lietuvos Respublikos vėjaračių čempionato etape buriuotojus lepino stiprus vėjas

(0)
2021 balandžio 28 21:26:45
lbs.lt info.

Nidos aerodrome pučiant žvarbiam šiaurės vakarų vėjui, balandžio 24 d., šeštadienį, įvyko 2-asis ir paskutinis, dėl pandemijos iš praeitų metų atkeltas, 2020 m. Lietuvos respublikos vėjaračių čempionato etapas. Vienos dienos varžybas be žiūrovų organizavo Lietuvos ledo jachtų ir vėjaračių asociacija ir Šiaulių miesto buriuotojų klubas ir VšĮ Vėjo trejetas.

×
nuotr. 1 nuotr.
Vėjaračiai. Ramunės Bernotaitės nuotr.

 

2-ajame etape užsiregistravo beveik 30 sportininkų, tačiau su stipriu vėju, kuris gūsiuose siekė iki 10 m/s greičio, Nidos aerodrome susikauti išdrįso ne visi. Vėjaratininkai startavo 5 svorio kategorijose (Ultra lengvasvoriai, lengvasvoriai, vidutinio svorio, sunkiasvoriai ir super sunkiasvoriai).

Teisėjai varžyboms išstatė techniškai sudėtingiausią, tačiau buriuotojams įdomiausią - distanciją iš dviejų ženklų - priešvėjinio ir pavėjinio. Distancijos ilgis siekė apie 300 metrų, tačiau zigzaguojant susidarydavo gerokai daugiau.

Kiekvieno važiavimo metu, nuaidėjus paruošiamajam signalui, sportininkai 2 minutes buriuodami žemiau starto linijos kovojo dėl geresnės starto pozicijos. Idealiu atveju, sportininkai kirsdavo starto liniją leidžiantis starto vėliavai ir buriuodami maksimaliu greičiu ženklo link. Visgi ir šįkart pasitaikė buriuotojų taip vadinamų „falšstartų", kuomet pusės ar daugiau sekundžių neapskaičiavęs sportininkas į distanciją išlėkdavo per anksti, turėdavo apsisukti, grįžti atgal į priešstartinę zoną ir vėl iš naujo kirsti starto liniją. Padariusiems tokią klaidą, pasivyti į priekį nurūkusius, jau būdavo sunku.

Po starto sportininkai buriuodavo zigzaguodami nuo vieno aerodromo krašto iki kito (nes tiesiai prieš vėją nei viena burinė transporto priemonė judėti negali) ir taip pasiekdavo pirmąjį - priešvėjinį ženklą, kurį apsukę, pasileisdavo pavėjui. Tik padarius posūkį, teisingai valdomas vėjaratis, gauna vėjo „smūgį" ir per kelias akimirkas įsilekia iki 35-45 km/h. Būtent pavėjinėje atkarpoje tarp buriuotojų užvirdavo aršiausia kova, nes kiekvienas sugautas vėjo gūsis būdavo paverčiamas į dešimtis metrų pranašumo, o praleistas - tiek pat praradimų. Besikeičianti vėjo kryptis čia taipogi neleisdavo „užmigti" - sportininkams reikdavo daryti posūkius, kad pagautų geresnį kampą vėjo atžvilgiu, ir lėktų 2 kartus greičiau už vėją.

Stiprus ir gūsingas vėjas lėmė, kad ant lygaus Nidos aerodromo asfalto netrūko ir kontaktinės kovos, virtimų. Visgi, saugios „Blokart" klasės vėjaračių konstrukcijos dėka, buriuotojai sužeidimų nepatyrė ir atsipirko nebent smulkiai įbrėžimais.

Šeštadienio varžybos labiausiai ugdė mažųjų buriuotojų charakterį (jauniausias dalyvis - Ugnius Sėjunas, 10 m.) - gi nelengva kovoti su vėjaratį apversti norinčiu šaltu vėju, staigiais pagreitėjimais ir dar netoliese besimalančiais savo bendraamžiais sportininkais. Šias sąlygas, bent tarp pačių jauniausiųjų - ultra lengvasvorių kategorijoje - geriau suvaldė merginos.

Rezultatai: https://lt.regattas.eu/2020-lrvc-2#/results

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • PELNAS: Didžiausia šalies telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ 2021-aisiais gavo rekordines 420,8 mln. eurų pajamas ir 57,6 mln. eurų grynojo pelno, nepaisant keturis kartus išaugusių energijos kainų bei visame pasaulyje jaučiamo infliacijos spaudimo.
  • VAKCINACIJA: Švedijos Visuomenės sveikatos agentūra nusprendė nerekomenduoti visuotinės 5-11 metų amžiaus vaikų vakcinacijos nuo koronaviruso.
  • ENERGETIKA: Finansų ministrė Gintarė Skaistė įsitikinusi, kad siekiant stabilumo energetikos sektoriuje Europa privalo tęsti judėjimo kryptį žaliosios energetikos link.
  • KRITIKA: Kinija ketvirtadienį griežtai sukritikavo Europos Sąjungos inicijuotą bylą Pasaulio prekybos organizacijoje dėl Pekino ekonominio spaudimo Lietuvai.
  • BIUDŽETAS: Sumažinus lengvatinį pridėtinės vertės mokesčio tarifą šildymui nuo 9 iki 5% valstybės biudžetas negautų apie 17 mln. eurų pajamų, sako Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Mykolas Majauskas.
  • ATSAKYMAS: Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas gavo JAV ir NATO atsakymą į anksčiau Maskvos pateiktus reikalavimus suteikti saugumo garantijų, bet šiam dokumentui išnagrinėti reikės laiko, ketvirtadienį sakė Kremliaus atstovas spaudai Dmitrijus Peskovas.
  • APRIBOJIMAI: Anglijoje reikšmingai švelninami pandemijos apribojimai, atsisakoma vadinamųjų „skiepų pasų“ ir kaukių.
  • PVM: „Luminor“ ekonomistas Žygimantas Mauricas skeptiškai vertina siūlymus mažinti PVM, ypač šildymui, nes, jo teigimu, tarifo sumažinimas keliais procentiniais punktais kelis kartus išaugusių šildymo, elektros ir dujų kainų situacijos iš esmės nepagerins.
  • PAKLAUSA: „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis pažymi, kad atsinaujinančios energijos išteklių paklausa iki 2030 m. augs kur kas sparčiau nei jų pasiūla.
  • BAUDA: Maskvos apylinkės teismas sausio mėnesį skyrė 4 mln. rublių (apie 45,5 tūkst. eurų) baudą interneto bendrovei „Google“ už pateiktas nuorodas į Rusijoje uždraustus informacijos šaltinius, propaguojančius narkotikus, radikalias islamistines ir nacionalistines idėjas, taip pat į Rusijoje uždrausto internetinio leidinio kasparov.ru svetainę.
Daugiau

Dienos klausimas

Ar pritariate, jog į privalomą karo tarnybą būtų šaukiamos ir moterys?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar reikėtų Lietuvos konservatorių gyvenimą paversti pragaru?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+1 +4 C

-4 +1 C

 

0 +5 C

0 +2 C

-2 +2 C

 

-1 +2 C

0-11 m/s

0-10 m/s

 

0-14 m/s