respublika.lt

Vartotojai raginami išsaugoti įrodymus dėl prekių ar paslaugų kokybės

(0)
Publikuota: 2020 rugsėjo 04 11:20:18, Teisingumo ministerija
×
nuotr. 1 nuotr.
Vartotojai raginami išsaugoti įrodymus dėl prekių ar paslaugų kokybės. Eltos nuotr.

Vartotojai turėtų atkreipti dėmesį, jog kilus ginčui dėl įsigytos prekės ar paslaugos, Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai svarbu pateikti pirkimą patvirtinančius dokumentus.

 

Viena pagrindinių priežasčių, kuri neretai sutrukdo taikiai išspręsti ginčą – pateiktų įrodymų trūkumas. Todėl vartotojai turėtų užfiksuoti ir išsaugoti paslaugų ar prekių pažeidimus atskleidžiančius dokumentus. 

Kreipiantis dėl nekokybiškų paslaugų, reikėtų įrodyti nuostolių faktą ir dydį, pavyzdžiui, pateikti  nuotraukas prieš ir po paslaugos suteikimo, užsakymą pagrindžiantį ar kitą dokumentą. Atiduodami į valyklą drabužį ar atiduodami suremontuoti buitinį prietaisą, vartotojai turėtų paprašyti, kad pardavėjas užpildytų dokumentus, pavyzdžiui, užsakymo paraišką, prekės priėmimo-perdavimo aktą, leidžiantį objektyviai įvertinti dėl kokių darbų buvo sutarta ir kas atlikta.

Reiškiant pretenzijas dėl įsigytų  nekokybiškų prekių, taip pat svarbu turėti prekės įsigijimo ar apmokėjimo dokumentus. 

Jeigu į Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybą kreipiamasi, neturint įrodymų dėl prekės ar paslaugos kokybės, vartotojų reikalavimai nėra tenkinami. 

Šiemet padaugėjo nepagrįstų vartotojų skundų. Šių metų pirmo pusmečio duomenimis, taikiai pavyko išspręsti 37 proc. vartotojų bei verslininkų ginčų, kai tuo tarpu pernai per tą patį laikotarpį – 48 proc. atvejų.  Tai lėmė ir išaugęs nepagrįstų vartotojų skundų skaičius. Tokių skundų skaičius per šių metų pirmą pusmetį išaugo 35 procentais. 56 proc. atvejų vartotojų reikalavimai atmesti kaip nepagrįsti, 44 proc. – patenkinti arba patenkinti iš dalies.

Visais atvejais dėl prekės trūkumų galima kreiptis per 2 metų laikotarpį. Tokią teisę numato Civilinis kodeksas, ir ši garantija taikoma tiek pagrindiniam daiktui, pavyzdžiui – kompiuteriui, tiek jo sudedamosioms dalims – aušintuvui, klaviatūrai, baterijai. Pardavėjas šio termino sutrumpinti negali. 

Pastebėjus pažeidimą, vartotojas į pardavėją ar paslaugų teikėją turi kreiptis raštu per 3 mėnesius. Jei per 14 dienų nuo kreipimosi gavimo dienos pardavėjas ar paslaugų teikėjas nepateikia atsakymo arba nesutinka tenkinti vartotojo reikalavimo, vartotojas dėl ginčo gali kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.  

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar paspirtukininkams šalmai turėtų būti privalomi?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia kalba bendraujančių žmonių padaugėjo jūsų gyvenamojoje aplinkoje?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+5 +11 C

+6 +11 C

+7 +12 C

+9 +13 C

+12 +19 C

+18 +20 C

0-7 m/s

0-6 m/s

0-5 m/s