respublika.lt

Prie medijų gyventojai praleidžia 9 val. per dieną – jos maišomos ir persidengia (0)

2021 lapkričio 12 11:44:09
„Zen PR" info

Prie skirtingų medijų Lietuvos gyventojai praleidžia 9 val. per dieną. Kone trečdalis šio laiko praleidžiama vienu metu naudojant kelias priemones ir kanalų samplaika vis stiprėja, rodo „Kantar" tyrimas.

×
nuotr. 1 nuotr.
Socialiniai tinklai. „Unsplash " nuotr.

 

Iš medijoms skiriamo laiko, beveik tris valandas kelios medijų platformos naudojamos vienu metu. Dažniausiai viena iš šių medijų, derinama su kitomis, būna internetas ir televizija. Rečiausiai plakama su kitomis knygų bei spaudos skaitymas ir vaizdo žaidimai.

Liūto dalis tenka internetui, TV ir radijui

Didžiąją dalį laiko prie medijų atsiriekia internetas, jame jo naudotojai praleidžia apie 6,5 val. per dieną, TV žiūrovai televizijai skiria apie 5 val., o radijo klausytojai jo transliacijoms - daugiau nei 4,5 val.

„Analizuojant tendencijas, svarbu atsižvelgti ne tik į šalies vidurkius, bet ir konkrečios medijos vartotojų įpročius: pvz., vidutiniškai šalies gyventojai per dieną knygai skiria apie 15 minučių - tuo tarpu skaitantieji knygas, o tokių Lietuvoje yra apie 15 proc., vidutiniškai prie knygų praleidžia beveik dvi valandas per dieną. Ir tuomet vaizdas visai kitoks nei žiūrint visos šalies vidurkį. Analogiškai skirtumai dideli ir tarp kitų medijų vartotojų, ypač vaizdo žaidimų, spaudos, knygų vartotojų segmente skirtumai tarp vartotojų ir visos šalies vidurkio būna šešeriopi ir daugiau", - pastebi Justina Dundulytė „Kantar" media tyrimų vadovė.

Bendrai Lietuvoje 3/4 gyventojų per dieną pasižiūri TV, radijo klausosi kasdien 4 iš 10 LT gyventojų. Imant visą šalies gyventojų vidurkį, televizijai vidutiniškai kasdien skiriama apie 3,5 val., radijui apie 2 valandas.

Grafikas: medijų pasiskirstymas per dieną: https://infogram.com/1p7l5p9rrqj13dbz9qmey6jld1inmje595j?live

Stiprėja išskirtinai skaitmeninis segmentas

Ekspertė taip pat akcentavo, kad vis ryškesnis segmentas tampa grynai skaitmeniniai vartotojai.

„Tai yra globali tendencija, iš duomenų matome, kad pvz. prieš penkerius metus, TV turinio ir skaitmeninių kanalų auditorijos persidengianti dalis buvo per dešimtadalį, ir tik vienas procentas buvo unikalios skaitmeninės auditorijos, kurios nepasiekia TV turinys. Tuo tarpu dabar matome, kad pasauliniu mastu šis segmentas, naudojantis išskirtinai skaitmeninius kanalus, ūgtelėjo iki 12 proc., tai yra padidėjo kelis kartus. Šį segmentą sunku pasiekti per tradicinę mediją, mat jie vartoja išskirtinai skaitmeninį turinį ir būtina į tai atsižvelgti planuojant kampanijas", - sako J. Dundulytė.

Medijų maišymasis

Jau kuris laikas yra stebima ir medijų difuzija - kanalai, per kuriuos naudojama viena ar kita medija, sąveikauja ir maišosi: pvz. televizija žiūrima ne tik per televizorių, nors jis išlieka dominuojančiu prietaisu jai žiūrėti (69% žiūrinčių TV), po 14% žiūri TV per kompiuterį arba per telefoną. Arba radijas - naudojamas ne tik radijo imtuvas namie ar automobilyje, kaip daro trečdalis (34,4%), bet po dešimtadalį klausosi per kompiuterį ar telefoną. Net knygų auditorijos dalis persikelia į kitas platformas - e.skaitykles, kompiuterius, telefonus: iš skaitančiųjų knygas (apie 12%) maždaug trečdalis jas skaito per kitus įrenginius (apie 4%).

„Vyksta visapusiška medijų difuzija, o su ja kinta ir požiūris į medijų skirstymą: norint pasiekti vartotojus, prekės ženklams tenka daugiau mąstyti apie garso turinį - nei apie radiją, apie video turinį - nei apie TV, naujienas - vietoje spaudos ar portalų; nes kategorijos persidengia, susiplaka ir kuo toliau, tuo labiau ši tendencija stiprės", - akcentavo „Kantar" media tyrimų vadovė Justina Dundulytė.

Apie Media Day tyrimą

Kantar Media DayTM tyrimas leidžia palyginti 6-ių media kanalų (TV, radijas, spauda, interneto naujienų portalų, socialiniai tinklų, kitos veiklos internete) vartojimą, remiantis vienodais įvertinimo rodikliais. Tyrimas analizuoja Lietuvos gyventojų medijų vartojimo ypatumusir dienotvarkę paros bėgyje, laiką skiriamą atskiriems kanalams ir jų persidengimą (angl. multitasking). Media Day tyrimas atliekamas kartą per metus. Pastarasis atliktas 2021 m. vasario-balandžio mėn. apklausus internetu 1729 16-74 m. Lietuvos gyventojų.

Apie „Kantar"

„Kantar" yra viena didžiausių pasaulyje duomenų, įžvalgų ir konsultacijų bendrovių, vienijanti specialistus daugiau nei 90 šalių. „Kantar" yra ekspertai inovacijų, prekės ženklų, komunikacijos, vartotojų elgsenos ir kitose srityse. Savo klientams bendrovė padeda identifikuoti svarbiausius jų veiklos aspektus, atskleisti dar neišnaudotą potencialą ar pastebėti kritinius momentus bei tinkamai į juos reaguoti.

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • PATIKRINIMAS: Italijos policijos specialieji tyrėjai per daugybę patikrinimų pagavo apie 280 neskiepytų sveikatos sektoriaus darbuotojų.
  • ELIMINAVIMAS: JAV rinkos reguliavimo institucijos ketvirtadienį paskelbė taisyklę, leisiančią joms iš Volstryto biržų pašalinti užsienio įmones, jei jos nepateiks auditorių reikalaujamos informacijos.
  • PAMIŠIMAS: Dalis rinkų yra stipriai pervertintos, o esama aplinka yra „netgi labiau pamišusi“ nei per „dot.com“ bumą praėjusio tūkstantmečio pabaigoje, įsitikinęs Charlie Mungeris, „Berkshire Hathaway“ vicepirmininkas.
  • BOIKOTAS: Jungtinių Tautų Generalinė Asamblėja patvirtino vadinamąsias olimpines paliaubas dėl Pekino žiemos žaidynių, tačiau penktadienį Australijos žiniasklaida pranešė, kad ši šalis ir dar 19 valstybių atsisako pasirašyti susitarimą, nes svarsto diplomatinį boikotą.
  • PADIDĖJO: Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos užsakymu tyrimų bendrovės „Spinter“ šį rudenį atlikta šalies gyventojų apklausa rodo, kad per pandemiją lietuvių fizinis aktyvumas nesumažėjo, o padidėjo.
  • INTERNETAS: JAV astronautikos bendrovės „SpaceX“, priklausančios verslininkui, „Tesla“ įkūrėjui Elonui Muskui, palydovinio interneto paslauga „Starlink“ įjungta Lietuvoje.
  • BIUDŽETAS: JAV Kongresas priėmė pereinamojo laikotarpio biudžetą ir taip užkirto kelią gresiančiam federalinių institucijų darbo paralyžiui.
  • SPRĘS: Vyriausybė penktadienį posėdyje apsispręs, ar teikti Seimui nutarimą dėl nepaprastosios padėties pratęsimo mėnesiui pasienyje su Baltarusija.
  • STATYBOS: Vilniaus Santaros slėnyje, šalia jau veikiančių Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų, penktadienį bus įkasta simbolinė kapsulė ir oficialiai pradedamos VU Medicinos fakulteto Mokslo centro statybos.
  • SIUNTOS: Lietuvos paštas informuoja apie fiksuojamus vis ilgesnius siuntų pristatymo į užsienį terminus.
Daugiau

Dienos klausimas

Ar šventiniu laikotarpiu ketinate keliauti į užsienio šalis?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Visuomenėje nuolat sklinda kalbos apie „purškiančius” lėktuvus. Kaip manote, ar tai tiesa?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

-15 -2 C

-16 -7 C

 

-18 -10 C

-14 -3 C

-12 -8 C

 

-13 -8 C

0-5 m/s

0-3 m/s

 

0-6 m/s