Rubrikoje „Nuomonės apie TV" kalbamės su „Kantar" media tyrimų ir įžvalgų vadove Lina PETRAITIENĖ.
- Ar ruduo keičia žmonių įpročius, tarkime, žiūrint televizorių?
- Rudeniop žiūrovai ima vėl praleisti daugiau laiko prie TV ekranų - spalį Lietuvos gyventojas per parą prie TV ekranų praleido vidutiniškai 3 val. 50 min., tai yra 40 min. daugiau nei vasarą. Tikėtina, kad dabar, kai įvestas visuotinis karantinas, laikas prie televizoriaus dar pailgės, o piką, prognozuojame, pasieks lapkričio-gruodžio mėnesiais.
Pagausėjusį žiūrovų būrį TV kanalai pasitiko audringa konkurencija.
- Kas šioje konkurencinėje kovoje laimi? Ar keičiasi lyderiai?
- Lietuvos TV rinkos lyderiai išlieka tie patys: TV3, LNK ir LRT. Kiekvieno iš šių kanalų auditorijos dalis svyruoja tarp 13-15 proc. viso žiūrėto laiko, tad konkurencija tarp šių kanalų išlieka stipri. TV3 santykinai aukštesnius auditorijos rodiklius turi darbo dienomis su savo žinių laidomis, taip pat geras pozicijas užima jų įsitvirtinusi penktadienio šeimos filmo tradicija. LNK laimi sekmadieniais su sėkmingai startavusiu muzikiniu „Kaukės" projektu, tvirtai atrodo su pokalbių ir TV žurnalų laidomis, o LRT televizijai daug reitingo taškų pelno sporto varžybos ir pramoginės laidos „Auksinis protas" bei „Šok su žvaigžde".
- Ką žiūrėti dažniausiai renkasi lietuviškų kanalų žiūrovas?
- Sudarėme TV transliacijų rugsėjo ir spalio mėnesiais TOP20. Daugiausia pozicijų šiame dvidešimtuke - net šešios, tai yra beveik trečdalis - rugsėjo ir spalio mėnesiais teko filmams. TOP trejetuke patenka transliacijos iš filmų, pramoginių laidų ir žinių kategorijų. Į dešimtuką patenka TV žurnalai ir pokalbių laidos bei sporto rungtynių transliacijos.
Analizuodami šio rudens žiūrimumą, matome, kad aukštą reitingą sugeba pasiekti įvairaus formato transliacijos - tai gali būti ir žinios, ir muzikinis projektas, ir filmas. Vis dėlto filmai televizijos kanalams kol kas atneša daugiausia reitingo taškų.