Sakoma, kad žmogui reikia dviejų dalykų: duonos ir žaidimų. Ir jų abiejų galima gauti įsijungus televizoriaus ekraną. Generalinė LNK direktorė ZITA SARAKIENĖ pasakoja, kokios linksmybės iš LNK kanalo liesis per didžiąsias metų šventes - kokios laidos bei filmai bus rodomi tamsiausiu metų laiku. O šį sekmadienį, įsijungę LNK ir paaukoję kelis litus labdaringam projektui "Pasidalink", tiems, kam labiausiai reikia, duosite ir duonos. Jūs patys, per LNK.
- Kuo šis televizijos sezonas LNK buvo sėkmingas?
- Rugsėjį startavę su stipriu, aistromis pulsuojančiu nauju sezonu, esame žiūrimiausia televizija Lietuvoje, o mūsų laidos - populiariausių programų viršūnėse. Šiemet sekasi ne tik LNK televizijai, bet ir visai LNK grupei - pastebimai išaugo informacijos ir publicistikos kanalo "Info TV" ir moterims skirto kanalo TV1 žiūrimumas. Visa LNK grupė yra tvirtas televizijos rinkos lyderis.
- Kokios LNK grupės sėkmės priežastys?
- Šį sezoną rodome labai daug autorinės produkcijos - nuo pat 16 valandos iki vėlaus vakaro transliuojame tik vietos autorių laidas. Todėl mūsų kanalą, ko gero, būtų galima vadinti lietuviškiausiu. Labai sustiprinome programą per popietę, prieš ankstyvąsias žinias. Mūsų žiūrovas išsilavinęs, todėl čia puikiai prigijo nauja informacinė laida "Labas vakaras, Lietuva" su Živile Vaškyte ir Pauliumi Skuču, labai sėkmingai antrus metus rodoma aktualijų laida "24 valandos".
Be mūsų prime time (geriausias laikas - aut. past.) eterio galiūnų - "Valandos su Rūta", KK2, "Nuo... iki...", - šiemet pasiūlėme netikėtų laidų, tokių kaip paranormalių reiškinių kronika "Pasaulis X", į LNK eterį grįžo politinių diskusijų žanras - laida "Diagnozė: Seimas" su nauja vedėja Rasa Tapiniene. Laida buvo tokia sėkminga, kad bus rodoma ir po rinkimų, tik nauju pavadinimu "Diagnozė: valdžia".
- Ar auga jūsų nišinių kanalų TV ir TV1 žiūrimumas?
- Augant skaitmeninei televizijai, nišinių kanalų žiūrimumas didėja. Šiemet mes iš esmės atnaujinome žinių ir publicistikos kanalą "Info TV", pradėjome transliuoti ilgiausią informacinę laidą Lietuvoje "Info diena". Per šiuos metus "Info TV" žiūrimumas išaugo tris kartus.
Kasdien kanalą "Info TV" pažiūri daugiau nei 300 tūkst. žiūrovų. Šis kanalas labiau skiriamas vyrų auditorijai, o daugiau nei pusė milijono gyventojų kasdien įsijungia moterims skirtą TV1. Jo firminis ženklas - detektyviniai serialai ir kasdien 21 val. rodomas geras filmas. Mūsų uždavinys - LNK grupei išlaikyti lyderio pozicijas rinkoje.
- Kokiai LNK laidai už neišsenkančią kokybę ir įkvėpimą įteiktumėte medalį?
- Mane žavi mūsų kasdienių laidų kūrėjų energija. "Dviračio šou", KK2 turi kasdien pateikti po pusvalandį įdomios, šmaikščios programos ir kaskart nustebinti žiūrovą. Tai didelis nervas prodiuseriams. "Dviratis" sezonus skaičiuoja dešimtimis, KK2 sėkmingai gyvuoja ketvirtus metus, o kai įsijungi, atrodo, kad tai su entuziazmu sukurta pirmoji laida.
- Gruodžio 9 d. per LNK bus rodomas tiesioginis "Maisto banko" renginys - labdaros koncertas. Ką tik įvyko koncertas "Gelbėkit vaikus". Kodėl kompanija tuo užsiima - labdaros, paramos organizavimu?
- Esame socialiai atsakinga įmonė, kuriai rūpi mūsų šalis ir kiekvienas jos žmogus. Kasdien mus įsijungia 1,2 milijono žiūrovų. Tokios auditorijos, kurią sutraukia televizijos, neturi jokia kita žiniasklaidos įmonė, matome, kad mumis pasitiki, todėl jaučiamės įsipareigoję. Mes turime didžiausias galimybes pasibelsti į kiekvieną širdį. Kai kas penktas žmogus Lietuvoje prisipažįsta, kad jis kartais neturi už ką pavalgyti, negalime likti abejingi. Suskaičiuota, kad kiekvienas žmogus, paaukojęs vos penkis litus, padės vieną šeimą išmaitinti visą savaitę. Kartu su "Maisto banku" rengiamas koncertas "Pasidalink" tiesiogiai vyks ne tik iš Teatro arenos, bet ir "Akropolio" ledo studijos. Čia bus statoma eglutė iš konservų dėžučių. Kuo daugiau pinigų bus aukojama, tuo aukštesnė ji iškils. Vėliau konservai bus paaukoti gyvenantiems vargingai.
- Ar gerumą apskritai tinka viešinti, nes tada tarsi anoks čia ir gerumas, kai pabuvau geras ir pasigyriau, ir tapau svarbus...
- Manau, reikėtų skirti du dalykus: kai aukojama asmeniškai ar įmonės vardu, to viešumo ir viešo eksponavimosi gal ir reikėtų vengti. O mes norime sutelkti ir skatinti žmones daryti gerus darbus. Pavyzdžiui, ilgalaikis LNK "Gerumo dienos" akcijos tikslas žmonėms padėtų suprasti aukojimo kaip tokio poelgio svarbą - mokėjimą dalytis. Noras paaukoti litą neatsiranda savaime - jis turi būti skiepijamas nuo vaikystės ir jaunystės. Kuo anksčiau mokysime žmones dalytis, tuo greičiau turėsime tolerantišką ir kitų nelaimėms neabejingą visuomenę.
- Kiek pinigų surinkote per "Gelbėkit vaikus" paramos koncertą?
- Žiūrovai suaukojo per 360 tūkstančių litų, už juos bus stiprinamas ir plečiamas vaikų dienos centrų tinklas. Centruose kasdien lankosi vaikai iš socialinės rizikos šeimų. Svarbu šiuose centruose jiems duoti tai, ko nesuteikia jų šeimos - ir lavinti, ir sriubos išvirti. Tai geriau, nei juos paimti iš šeimų ir apgyvendinti vaikų namuose. Kad ir kokie tėvai būtų - jie vis tiek geriausi...
Kita mūsų socialinė iniciatyva - "Gerumo diena", didžiausias šalyje televizijos labdaros telemaratonas, įrašytas į Lietuvos rekordų knygą, kuri kitąmet bus rengiama jau dešimtą kartą. Iš viso per "Gerumo dienas" žiūrovų paaukoti 13 559 902 litai, už juos nupirkta būtiniausios medicininės įrangos, daugiausia skirtos onkologijai.
- Kaip pati prisidedate prie gerų darbų?
- Visuomet dalyvaujame "Maisto banko" akcijoje - keletą kartų prieš Kalėdas perkame produktus nuo kiekvieno šeimos nario. Taip pat visuomet aukojame vaikams ir suaugusiems ligoniams, kurie serga vėžiu. Mano mama yra mirusi nuo šios ligos.
- Kaip LNK žiūrovai švęs Kalėdas ir Naujuosius? Kokia programa jų laukia?
- Mūsų šventinė programoje - daugiau nei 60 naujausių Holivudo studijų filmų, tarp jų tokios televizinės premjeros kaip "Keista Bendžamino Batono istorija", "Ketverios Kalėdos", "Didžiosios motušės namai. Obuolys nuo obels", "Jis sako "Taip!", "Metro užgrobimas 123", taip pat visiškas naujas Rusijos hitas, legendinės komedijos tęsinys "Likimo ironija, arba laimingų Naujų!". Taip pat didžiuojamės rodydami ypatingą lietuvišką premjerą - geriausiu metų filmu pripažintą "Miegančių drugelių tvirtovę". Be filmų, Kūčių vakarą Rūta Mikelkevičiūtė pakvies į specialią pokalbių laidą, per Kalėdas laukia koncertas "Išsipildžiusi svajonė. Kai žvaigždės sapnuoja Kalėdas" ir populiarumą išsikovojusio šokių konkurso "Kviečiu šokti. Pažadinta aistra" finalas.
- Ką žmonės mieliau žiūri per Naujuosius: koncertą, filmą, pokalbių laidą?
- Jau daug metų naujamečio vidurnakčio Lietuva sulaukia su LNK žydruoju žiburėliu. Šiemet žiūrovų laukia nuotaikinga komedija "Įstrigę prekybos centre", kurioje vaidins jų mylimos LNK žvaigždės. Pagal scenarijų prieš pat naujuosius į prekybos centrą išsiruoš R.Mikelkevičiūtė, Žygimantas Stakėnas bei Tomas Ališauskas ir per klaidą bus jame užrakinti. O tuo pat metu, Naujametę naktį, centrą ruošis apiplėšti Ugnė Skonsmanaitė su Buduliu. Daug komiškų situacijų, dainų, veiksmo - viskas, ko reikia naujametei nakčiai prie TV ekrano.
- Ką per LNK rodysite po Naujųjų?
- Bus rodomas šou "Radži ieško žmonos" finalas, naujas serialas "Kriminalistai", sukurtas pagal neįtikėtino populiarumo sulaukusį scenarijų, be abejonės, nauji savaitgaliniai projektai. Iš užsienio produkcijos - LNK žiūrovų laukia naujas, ką tik JAV pradėtas rodyti "Sony" studijos serialas "Last Resort" apie povandeninio laivo įgulą, kuri dingsta kartu su branduoliniu ginklu ir kvapą gniaužianti drama apie dvilypį gyvenimą gyvenančią medikę "Mafijos daktarė", taip pat naujausi jau legendiniais tapusių serialų "Mentalistas" ir "Havajai 5.0" sezonai.
- Ko žiūrovui reikia šaltuoju metų laiku?
- Tokia televizijos rinkos specifika, kad, kai šalta, lyja ar apsiniaukę, prie TV ekranų susirenka daugiau žiūrovų. Todėl blogas oras mums - geras oras. (Juokiasi.) Žiemą žiūrovai eina anksčiau miegoti, nenaktinėja, todėl populiaresnės būna anksčiau rodomos laidos. Vasarą tenka ilsėtis kartu su žiūrovais ir rodyti lengvesnę programą.
- Ką duoda darbas televizijoje?
- Man darbas televizijoje patinka dėl jo dinamiškumo ir pokyčių. Kiekvienas naujas sezonas - naujas iššūkis, nauja nervinė įtampa, nauja pradžia. Čia negali užmigti, nieko neveikti, nereaguoti į aplinką ar konkurentus. Jei nori likti ant bangos, turi būti iniciatyvus ir imlus naujovėms. Jei toks nesi, televizijoje - ne vieta.
- Ko aplinkiniai tikisi iš TV dirbančio žmogaus, nors tai jus ir nervina?
- Kad visada žinosiu visų televizijų programas mintinai! Ir visada turiu pasiaiškinti, kodėl nerodome to ar ano. Tačiau darbo klausimai manęs neerzina - esu darboholikė, visi tai žino ir yra susitaikę, kad net tuomet, kai visi žiūrime TV, aš, žiūrėdam į ekraną, dirbu. (Šypsosi.)
Parengta pagal dienraščio "Respublika" priedą "Laisvalaikis"